2019-07-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Måste fråga vad bråket handlade om? Ville rapefugeerna köpa knark av dindun eller vad?

Ingen som vet exakt ännu vad jag förstått.

Men kollar man på övervakningskamerorna ifrån när bråket starta så ser man hur afghanen agerar väldigt hotfullt och ställer sig tätt inpå och inte respekterar personligt utrymme.

Han blir ivägknuffad två gånger av livvakten men fortsätter hela tiden. Sedan blir han iväglyft av livvakten när han inte lyssnar och då blir han galen och börjar slå knytnävslag emot dom.

Att detta är okej beteende i vårt samhälle är skrämmande.

Sen kan man diskutera misshandeln som sker senare om den hade för mycket våld.

Men att afghanen tillåts bete sig såhär utan några konsekvenser är rättsskandal.

Livvakten anses inte ha gjort något olagligt men trots det ansåg rätten att afghanen hade rätt till nödvärn i form av knytnävslag emot honom.
Citera
2019-07-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och med den logiken kan ju Mayers burit pistol vid tillfället. Gjorde han det?

Det finns ingen relevans i att spekulera om det. Afghanen var inte rädd för dem.
Citera
2019-07-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att ASAP Rocky och co redan i tidigt skede blev misstänkta är inget konstigt, utefter filmerna som fanns. Detta har ju också visat sig vara en korrekt misstanke, eftersom ASAP Rocky och co häktades i två omgångar, bägge gångerna på sannolika skäl, följt av åtalet som väcktes.
Att då påstå att man skulle gjort drogprov på BO är ju helt barockt. Dessutom hade det ju inte spelat någon roll om hans drogprov visade positivt, eftersom han är/var just BROTTSOFFER/målsägande!
Nej det är ju inte självklart för polisen i det läget eftersom de då inte vet att amerikanerna kommer ange detta drogrus som skäl för sin rädsla och som fog för självförsvar.
Det borde ha varit av intresse (att ta reda på drogstatus) på ava ur medicinsk synpunkt dock, med tanke på skadorna och om BO var chockad, behövde medicineras eller sederas tex. Jag reagerar lite på att det inte nämns droger i journalen varför man inte som mt kan hävda att BO var aggressiv och hög på någon drog innan han blev misshandlad.
Vi vet helt enkelt inte och våldet har oavsett varit extremt i förhållande till hur läskig BO kan anses ha varit, påverkad eller ej.
Citera
2019-07-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Just nu spelar det ingen roll om åklagaren sitter på massa material/bevis, eftersom det rör sig om flyktfara.
2. Om du kallar 2+1 veckas häktning för "lång" så vet du inte vad du snackar om. Jag skulle vilja säga att det är den kortaste häktningstiden du kan få om du är misstänkt på sannolika skäl!
3. HD har fastslagit att frånvaro/utevaro från rättegång i brottmål INTE skall vara till nackdel för den tilltalade. Så någon direkt nackdel är det inte!
4. Jasså så du tror inte det finns andra människor på Sveriges häkten som sitter misstänkta för Misshandel och Grov misshandel?
5. Åklagare och polis har skyldighet att utreda sådant som kan vara brott - Och med denna bevisning i hand, så vore det tjänstefel att inte gå vidare med det och utreda!
6. Så du tycker åklagare enbart borde hålla sig till "viktigare brott" och skita i att folk går runt på gator och torg och slår ned andra (Ja, det blir nog Sverige tryggare av!)

Resten orkar jag inte svara på....
Nej, nu gick det ganska snabbt, en relativt kort häktningstid och snabb utredning trots semester så visst spelade ett negativt amerikanskt intresse roll, det brukar inte se ut så. Många människor förlorar dock en hel del genom onödiga häktningar och framför allt om dom är oskyldiga. Val av häkting är mer aktuellt här och det fanns ingen flyktfara som spelade någon roll. Det är väl bättre att häkta för skitsaker som detta och fylla häkten till bristingsgränsen, vi bygger väl fler så alla får plats då i vårt nya fina samhälle.

Naturligtvis ska allt utredas, här fanns redan så mycket bevis genom film så det finns säkert viktigare saker att ta itu med tror du inte?

Jag numrerar inte men detta är svar på 2 och 6. De andra punkterna är inte i linje med mitt inlägg och troligen är det läsförståelse som spökar.

Nej, jag orkade knappt heller läsa och svara men gjorde en kraftansträgning.
Citera
2019-07-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Ingen som vet exakt ännu vad jag förstått.

Men kollar man på övervakningskamerorna ifrån när bråket starta så ser man hur afghanen agerar väldigt hotfullt och ställer sig tätt inpå och inte respekterar personligt utrymme.

Han blir ivägknuffad två gånger av livvakten men fortsätter hela tiden. Sedan blir han iväglyft av livvakten när han inte lyssnar och då blir han galen och börjar slå knytnävslag emot dom.

Att detta är okej beteende i vårt samhälle är skrämmande.

Sen kan man diskutera misshandeln som sker senare om den hade för mycket våld.

Men att afghanen tillåts bete sig såhär utan några konsekvenser är rättsskandal.

Livvakten anses inte ha gjort något olagligt men trots det ansåg rätten att afghanen hade rätt till nödvärn i form av knytnävslag emot honom.

Lägg även till, tidigare känd heroinist, tidigare knivhuggit människor, flykting som är på semester i sitt hemland.
Citera
2019-07-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Varför läser du inte FUP istället för att gissa om du är intresserad?

Förövrigt, till de som undrar varför BO följer efter i en kvart, de iranier och afghaner jag träffat har alla en väldigt stark känsla för heder. Att vända andra kinden till som en svensk fitta och ta skiten är knappast något de gör.
Många åberopar att han visst måste vara sinnessjuk eller drogpåverkad utan att tänka på hur viktig äran är för de här människorna. Om han känner sig snuvad släpper han inte det i första taget.

Fast ursäkta, hans heder stärks ju inte direkt när han förföljer gruppen på detta pinsamma sätt. Ser ut och agerar som en liten mes i jämförelse.
Citera
Medlem
Citat:
Lägg även till, tidigare känd heroinist, tidigare knivhuggit människor, flykting som är på semester i sitt hemland.
Flera, kanske alla, inblandade är ju drogliberala. Crack, affe och så vidare från båda sidor.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Intressant att se hur många som försvarar en före detta knivhuggare som trackaserar människor i vårt öppna samhälle.

Tycker synd om ASAP Rocky som råkat ut för detta.

Bara för tydlighets skull: Försvarar du en före detta fängelsekund och dömd knarklangare som gick 3 mot 1 mot den före detta knivhuggaren?
Citera
2019-07-27, 21:21
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Några autografer var det alltså inte frågan om.
Citera
2019-07-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Bara för tydlighets skull: Försvarar du en före detta fängelsekund och dömd knarklangare som gick 3 mot 1 mot den före detta knivhuggaren?

Jag försvarar ingen.

Jag fördömer all form av kriminalitet och äckligt beteende.

Det jag invänder emot är varför inte svenska staten fördömer detta?

Fördömer du afghanens beteende eller tycker du det är okej att bete sig som han gjort?
Citera
2019-07-27, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det finns ingen relevans i att spekulera om det. Afghanen var inte rädd för dem.

Inte heller om kniven du, eftersom ingen kniv har påträffats eller setts till.

Detta var det sista inlägget om den icke-existerande kniven till dig.
Citera
2019-07-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte heller om kniven du, eftersom ingen kniv har påträffats eller setts till.

Detta var det sista inlägget om den icke-existerande kniven till dig.

Du är inte så intelligent. Jo misstanke om kniv är relevant efter Rocky hävdade att han var rädd för det och använde nödvärn delvis pga det. Det är alltså misstanken om kniv som är mest relevant och i andra hand om det verkligen fanns en kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in