2019-07-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja och det är inte uppenbart oförsvarligt att sänka en kille som saknar spärrar, aldrig ger sig utan bara återkommer med mer bråk. Att bara kasta iväg killen som Rocky gjorde skulle kunna lett till en ny vansinnesattack med kniv som skulle lett till dödsfall. Det var alltså inte uppenbart övervåld när det är frågan om en drogad narkoman utan spärrar som har knivhuggit offer tidigare flera gånger.

Väldigt mycket tänk om, ifall att, osv i dina efterblivna resonemang. Domstolen skiter fullständigt i grundlösa "om" i detta fallet då då det absolut inte fanns någon konkret fara och därmed anledning att bruka det våld som gjordes.
Citera
2019-07-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Då kan man ju inte påstå att han var varken det ena eller andra.

Nej, för guds skull, varför skulle vi det! En sån hedervärd kille får ju inte belastas och misstänkliggöras av missbruk, knivbrott och annat trams som framgår av lagakraftvunna domar, såklart säkert feldömda såna också.
Citera
2019-07-28, 22:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Svea rikes lagbok? Självförsvar är inte en juridisk term din dumme fan.

Fast nu pratade jag om mord och dråp vilket finns i den boken, speciellt då ditt exempel rörde att bära skjutvapen och skjuta folk i huvudet.

Sedan finns det en självförsvarslag som rör att du får enbart använda så mycket våld som situationen kräver.

Att du är så lång upp i ditt egna rektum och hatrunkar är inte mitt problem.
Citera
2019-07-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Väldigt mycket tänk om, ifall att, osv i dina efterblivna resonemang. Domstolen skiter fullständigt i grundlösa "om" i detta fallet då då det absolut inte fanns någon konkret fara och därmed anledning att bruka det våld som gjordes.

Det ska vara uppenbart oförsvarligt och då finns det många om och men, det är så verkligheten ser ut. Afghanen har knivhuggit sina offer tidigare så det är inte uppenbart att han inte skulle ha gjort det igen om de bara hade kastat iväg honom.
Citera
2019-07-28, 22:44
Medlem
Citat:
Herregud vad dum i huvudet du är. Lär dig skillnaden på självförsvar och nödvärn.

Hallå? Jag ställde en jävligt simpel fråga till dig, vilken lag och paragraf reglerar självförsvar? Du som verkar ha koll på allt?
Citera
2019-07-28, 22:48
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nu pratade jag om mord och dråp vilket finns i den boken, speciellt då ditt exempel rörde att bära skjutvapen och skjuta folk i huvudet.

Sedan finns det en självförsvarslag som rör att du får enbart använda så mycket våld som situationen kräver.

Att du är så lång upp i ditt egna rektum och hatrunkar är inte mitt problem.
Att någonting är en sak förhindrar inte att det kan vara en annan sak samtidigt. När jag bad dig om en källa så ville jag ha en källa som säger att att skjuta en angripare i huvudet inte är självförsvar, vilka andra saker handlingen kan tänkas vara skiter jag fullständigt i. Du är uppenbarligen inte intelligent nog för att ge dig in i diskussioner om simpla saker som detta.
Citera
2019-07-28, 22:48
Medlem
Citat:
Det ska vara uppenbart oförsvarligt och då finns det många om och men, det är så verkligheten ser ut. Afghanen har knivhuggit sina offer tidigare så det är inte uppenbart att han inte skulle ha gjort det igen om de bara hade kastat iväg honom.

Haha, och det hade ASAP och co koll på menar du eller? Att personen dömts tidigare?

Det enda som är relevant är exakt det som skedde där och då och vad som stöder det, och där ligger ASAP och co illa till.

Skadeläget de inblandade hade kommer naturligtvis vara avgörande i rättegången.
Citera
2019-07-28, 22:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Att någonting är en sak förhindrar inte att det kan vara en annan sak samtidigt. När jag bad dig om en källa så ville jag ha en källa som säger att att skjuta en angripare i huvudet inte är självförsvar, vilka andra saker handlingen kan tänkas vara skiter jag fullständigt i. Du är uppenbarligen inte intelligent nog för att ge dig in i diskussioner om simpla saker som detta.

Och jag hänvisade till vårat lands lagbok.

Så som du beskrev det så är det absolut inte självförsvar utan rakt av dråp eller mord, även i USA.
Citera
2019-07-28, 22:51
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hallå? Jag ställde en jävligt simpel fråga till dig, vilken lag och paragraf reglerar självförsvar? Du som verkar ha koll på allt?
Självförsvar är inte en juridisk term, det är inte lagboken som definierar ordet. Lagar och paragrafer har alltså ingenting med diskussionen att göra. Att du är för efterbliven för att förstå detta är inte mitt problem.
Citera
2019-07-28, 22:51
Medlem
Citat:
Svea rikes lagbok? Självförsvar är inte en juridisk term din dumme fan.

Det hör inte hit. Självförsvar är inte en juridisk term, om du vill diskutera vad som är självförsvar måste du utgå från ordböcker, inte lagböcker.

Okej, så domstolen kommer inte utgå från lagboken utan kommer istället döma utefter en ordbok i detta målet?
Citera
2019-07-28, 22:52
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Eftersom du diskuterade varför ingen ringde förstås.
Men jag diskuterade varför livvakten inte ringde. Inte varför afghanen inte ringde. Är det mycket med knappar och skärm och så för dig?
Citera
2019-07-28, 22:53
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Nej, för guds skull, varför skulle vi det! En sån hedervärd kille får ju inte belastas och misstänkliggöras av missbruk, knivbrott och annat trams som framgår av lagakraftvunna domar, såklart säkert feldömda såna också.

Visste Rocky & co om detta eller googlade dom innan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in