2019-07-27, 18:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Frågan om det var en riktig livvakt. Han såg inte så proffsig ut. Mest som en knubbis som rullade omkring. Så det kanske är fel att kalla honom livvakt.

Den här promenaden ska ha pågått i timmar när jag läste på nätet men i verkligheten var det några minuter tror jag.

Han benämns som säkerhetsvakt i FUP:en, så han uppfyller rollen som livvakt, med det sagt så pekar väl allt mot att det är en polare till ASAP eller någon av de andra som har blivit anställd för det för att denne är stark, stor och tålig
Citera
2019-07-27, 19:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Kan du utveckla hur det är relevant för skuldfrågan.

Vad har det med skuldfrågan att göra?

Det är en säkerhetsrisk, eller menar du att det är dåligt att han enbart hamnade i bråk med en spinkig pundare och att han istället skulle ha hamnat i bråk med folk som faktiskt är benägna att mörda folk?
Citera
2019-07-27, 19:02
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är relevant då det visar på en problematik som fanns hos ASAPs crew, jag tror nog han ska vara glad över att det bara var en spinkig pundare som han hamnade i bråk med och inte någon som Mattias Flink, Mijailo Mijailović eller John Ausonius för då hade det kunnat gått riktigt jävla illa
Absolut.

Skilj dock på verklighet och på vad folk säger under förhör.
Citera
2019-07-27, 19:03
Medlem
Citat:
Vad har det med skuldfrågan att göra?

Det är en säkerhetsrisk, eller menar du att det är dåligt att han enbart hamnade i bråk med en spinkig pundare och att han istället skulle ha hamnat i bråk med folk som faktiskt är benägna att mörda folk?

Du svarade inte hur det har med skuldfrågan att göra om livvakten kunde numret 112 eller inte.
Citera
2019-07-27, 19:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du svarade inte hur det har med skuldfrågan att göra.

Fast det gjorde jag.
Citera
2019-07-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Börjar lukta skunk nu när vi ser till aktörerna i soppan utanför MAX och bakom kulisserna.

På sidan 140 i fup:en drar Mustafas advokat Magnus Strömberg järnet med att klaga på att sjukhuset och polisen inte dokumenterat skadorna korrekt. Sen har vi en holmgång med olika tydande av Mustafas skador och Mustafa själv kutar som en besatt till olika vårdcentraler för att få olika intyg på samma skador. Sen rakar sig Mustafa i huvudet för att få fram skadorna tydligare vilket bara är skrapsår....

Sen får man se i protokollen att den suddiga film där Asap kastar Mustafa i backen är tagen med en iPhone X av Khadra Mohammad, samma brud som sen skickar in filmen till TMZ. Sen visar polisen upp högupplösta stillbilder från Appelbegsgatan som ska vara en videofilm typ "tagning 2" som aldrig skickades till TMZ, men som visar hur Mustafa då ska sitta på trottoaren och få hjälp av brudarna medans ASAP:s gäng går bort mot Sveavägen.

Den sekvensen finns inte någonstans i fup, MEN stillbilder från denna "tagning 2" visar då närbilder på Mustafas skador. Så Khadra började alltså dokumentera Mustafas skador i detalj förutom att sälja tagning 1 till TMZ och jakt runt pelaren med mycket skak....

Redan i ambulanser anger Mustafa att GM är en "kändis"....
Mustafas polare höll sig sedan gömd tills den 20/7....
Polisen tog högupplösta foton på Mustafa:s skador den 2/7-timmar innan dom sen häktade Asap.
Men polisen kunde alltså inte agera trots att de redan 50min efter larm visste att det var ASAP....
Mustafa reste sig sekunder efter 1:a kastet och sen var det jakt runt pelaren med mera stryk...

Magnus Strömbergs mail sid 140 är väldigt genomskinlig i att allt handlar om kommande skadestånd, och hur sur han blev när sjukhuset S:t Göran tog halvtaskiga bilder + Mustafas vårdcentrals-turne till Fridhemsplan-Skärholmen m.m.

Och nu har ju Strömberg ännu större problem då flaskhalsen som skulle bli trumf, visade sig sakna både fingeravtryck och DNA från de misstänkta. Någon idé på att kolla upp målsägaren i detta lyser helt med sin frånvaro så hela utredningen visar klart att man gjort allt för att kunna nagla ASAP och inte ens svävat tanken på att även kolla upp målsägaren trots att han är daktad från tidigare brott.....

Ser vi till hela utredningen saknar den nog motstycke jämfört med andra misshandelsfall som sker på kvällen i city, när vi har poliser som åker till Norrköping, eller en buss med 4 poliser + bandspelare som åker hem till Khadra väl sent i utredningen, hela utredningen luktar i praktiken halvpanik beroende på de resultat som man fick fram + en åklagarcirkus som närmar sig Assange-fallet.

I Assangefallet överklagade man 1:a åklagaren nedläggning av "våldtäkt", som då togs upp igen...
Varför har inte Asap:s ombud överklagat nedläggningen av Mustafas agerande...

Sen har primadonna-cirkusen nypremiär, med ny-gamla deltagare....

Mårten Schultz började twittra om "absolution" sent igår-något som Flashback haft uppe i snart 1 vecka.
Carl Bildt, f.d landsförrädare som senast påstod att det inte gick att förhöra Assange på en ambassad, det tyckte däremot HD som satte en blåslampa i arslet på Mariannen Ny, f.d överåklagaren som sen raderade sina tjänstemail som hon fått från FBI...

Det är skunk i detta....
Filmerna är inte filmade av samma tjej. Tjejen som var assistent till kändisen filmade en eller fler filmer och sedan är det en annan tjej plus övervakningsbilder och polisens bilder då.
Citera
2019-07-27, 19:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Absolut.

Skilj dock på verklighet och på vad folk säger under förhör.

Absolut, bland annat så köper jag inte att de var livrädda för fem öre, de rör sig inte som någon som är livrädd utan som någon som vet att om det blir våldsamheter så kan de sköta det själva.

Det bör understrykas att jag inte köper någon av parternas påståenden rakt av då bägge parter är lika rena som smutskläder i en tvättkorg.

Den enda som eventuellt kan fara med mest mängd sanning är Hercules då hon klart och tydligt är på god väg bort ifrån livet som assistent åt ASAP vilket betyder att hon har absolut minst att förlora på att vara ärlig.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-07-27 kl. 19:09.
Citera
2019-07-27, 19:05
Medlem
Citat:
Fast det gjorde jag.

Nej, på vilket sätt ökade eller minskade deras skuld till ett eventuellt brott om livvakten kände till numret 112?
Citera
2019-07-27, 19:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, på vilket sätt ökade eller minskade deras skuld till ett eventuellt brott om livvakten kände till numret 112?

Mitt svar var och fortsätter att vara "Vad har det med skuldfrågan att göra?" att diskutera att hans livvakt är inkompetent faller inom kändisskvaller som denna tråd ligger inom.

Vill du enbart diskutera rättsfallet så rekommenderar jag att du startar en separat tråd i Aktuella brott och kriminalfall forumet.
Citera
2019-07-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Bakom varje 15M$ Rocky finns en hel näringskedja vars enda intresse och uppgift är att se till att pengamaskinen ostört och oavbrutet levererar deg. Närmast maskinen finns flick/pojkvänner och några ungdomspolare, sedan massor med folk typ managers, jurister, revisorer, musiker, studiofolk, designers, frisörer, drug suppliers och massor med andra. Och högt upp i hierarkin finns även SECURITY STUFF vars främsta uppgift är att skydda pengamaskinen från oönskad yttre påverkan och ibland även från sig själv. Inför en utlandsturné gör man en detaljerad analys. Man kartlägger och analyser risker, man tar fram olika scenarion och faktiskt rent praktiskt över på olika moment. Man kartlägger transportsträckor, utrymningsvägar på hotell och konsertanläggningar, tar reda på hotellgäster i angränsande sviter, kollar trafikflöden och till och med väderprognoser!! Och främst av allt ser man till att det i varje land finns ett lokalt nätverk som har lokalkännedom och KOLL PÅ LAGSTIFTNING. Sedan ser man till att livvakter får de hjälpmedel som är lagliga. I ett land kan det vara elchockpistoler, i ett anat tårgas eller pepparspray, i ett tredje teleskopbatong och bländarficklampor. Om pengamaskinen vill roa sig på stan, har man alltid en bil som följer efter sällskapet på distans för snabb evakuering. Det är för mig helt obegripligt att Rockys livvakt inte hade med sig något så basalt som en försvarsspray, för att bli av med Afghanerna genom att måla dem i valfri färg.

Sedan kommer det där med helt felaktig riskanalys av videoklippen och obefintlig DAMAGE CONTROL. När jag hade sett kast-med-Afghan-klippet, måndagen 1/7, var jag säker på att Rocky redan lyfts ur Sverige. För varje normalbegåvat svenskt barn kan se att det som händer efter att Afghanen landat kan ställa till problem. Hade jag tillhört Rockys management-team, hade jag sett till att han genast återvänder hem och resten av Europa-turnén ställs in.

Kändisen är kanske inte så tät som man kan tro, tror livvakten är en random stor kompis tbh
Citera
2019-07-27, 19:14
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Filmerna är inte filmade av samma tjej. Tjejen som var assistent till kändisen filmade en eller fler filmer och sedan är det en annan tjej plus övervakningsbilder och polisens bilder då.

Det har jag aldrig påstått heller ! Läs för helvete fup:en.
Asap Rocky:s brud (tillika assistent) filmade stora delar på Kungsgatan-Appelbergsgatan
Khadra filmade 5 tagningar-4 finns via TMZ (inne på max-gänget går- kast med afghan-jaga runt pelare.
Max CCTV-system 2 kameror-2 vinklar i fup:en-endast stillbilder.

Tagning 5 skadad afghan som sitter ned när ambulansen kommer och tar närbild på skador finns inte som mp4 film utan endast som jpeg stillbilder i Fup, samt även Max interna CCTV som dessutom är högupplösta-endast stillbilder från 2 kameravinklar.
Citera
2019-07-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Kändisen är kanske inte så tät som man kan tro, tror livvakten är en random stor kompis tbh

Ja det är väl rimligt att ta en stor kompis med sig istället för en professionell livvakt när man åker till ett land som de på förhand trodde var helt säkert. Men myten om det säkra Sverige krossas nog brutalt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in