Citat:
Ursprungligen postat av
Carlos88
Det är sant. Jag tänker dock att de bör kunna bredda sig, ha välgenomtänkt politik på fler områden, men ändå bibehålla hur de profilerat sig. Så länge de inte börjar prata om massa sjuka förbud eller satsar miljarder på el-cycklar, så kommer lär de inte skrämma några befintliga väljare med mer utvecklad miljöpolitik t.ex.
Dock tror jag det i första hand kommer vara M och Kd som kommer få väljare att hoppa mellan block. SDs huvudsakliga roll är att se till att resten av högerblocket inte slappar med sin invandringspolitik (vilket är den stora ödesfrågan inom överskådlig framtid).
Min fetning.
Frågan är enbart hur M och KD ska bete sig för att få liberala väljare att flytta över till det konservativa blocket. Ju mer de närmar sig SD, desto svårare blir det att värva några röster från C och L.
Jag menar därför att det för tillfället är kört för det konservativa blocket att få egen majoritet i riksdagen om det vore val idag.
Så frågan är fortfarande hur de ska bete sig för att skapa denna majoritet. Det har varit flera här på denna tråd som trott att det skulle vara möjligt att bilda en M-KD-regering med stöd av SD. För tillfället ligger dessa personer dock väldigt lågt här.
Nu i slutet av månaden borde det komma nya OU, och då får vi se om det kan bli någon aktivitet här igen.