Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Jag förstår det konceptet, det är vad jag skulle kalla tomhet eller ogiltighet, i en psykologisk aspekt skulle jag kalla det det omedvetna, men jag skulle inte beskriva det som det absoluta eller sanningen.
Får man fråga varför du har valt att kalla det det absoluta eller sanningen? Menar alltså vad för argument du har använt för att göra slutsatsen.
Ja om man försöker beskriva någonting som i essensen är obeskrivbart, i detta fall det jag ovan beskrev som "tomhet" (det du kallar det absoluta) så blir beskrivningen av det en förvrängning, då är det kanske i vissa avseenden effektivare att bara peka.
Men jag tycker inte att sådana petitesser ska stoppa oss.
"Det absoluta" syftar till något som inte är förorenat av partiklar eller åsikter i dagligt tal och Sanningen används som en härskarteknik i att ha rätt. Jag vet! Gillar inte ordet Sanningen men det används mycket idag när det enligt mej inte betyder mer än "håll käften, du vet inte vad jag vet".
Jag föreslår vi byter ut båda med tex "underkläder" helst vita då alla vet vad det är och passar bra in för att inte göra det krångligt.
- Hur är det med dina underkläder idag? Har du tvättat rent gårdagens åsikter så att inga dogmer fastnat?
En ny dag börjar och bättre låta den passera än att tvätta för evigt för det som är du går ändå inte att tvätta bort då det inte har några gränser.
Ingenting, Allting, Kärlek eller Underkläder går bra för mej.
"ogiltighet, i en psykologisk aspekt skulle jag kalla det det omedvetna" blir för krångligt i min enkla bild då det skulle kunna skrivas 100 böcker om detta för att till slut komma fram till ruta ett igen.
Ge mej din mening, tack. Vem vet, i stillheten rör allt på sig som på TV skärmen men du hinner kanske skriva ned det innan en ny ruta kommer upp?