Citat:
Iran är inte efterblivet. Annars skulle inte Israel/Netanyahu ylat varg i UN varje år. Det är Sverige som är efterblivet. Och du som inte har koll på läget.Man behöver inte vara från det lite efterblivna Iran för att veta nåt om situationen som utspelar sig nu framför oss.
Det är ju alldeles tydligt speciellt när man läser dina inlägg, du verkar vara därifrån men är mest i nåt fantasiland, mentalt sett.
Den här regimen är smart.. säger du om de efterblivna prästerna, och jämför att det passerat flera amerikanska presidenter, som om det vore samma folk i Iran som det var 1980?? Är du dum i huvet på riktigt?
Är det värsta en iranier kan göra att backa? ok, jag trodde det värst en iranier kunde göra var att sluta låtsas att vi lever i medeltiden och sluta slå på kvinnor med batong för att de inta täcker huvet??
eller sluta hänga folk från lyftkranar.
Du svarade aldrig på frågan, såklart, vad tror du Iran kommer att göra?, de har i princip 2 alternativ.
Det är ju alldeles tydligt speciellt när man läser dina inlägg, du verkar vara därifrån men är mest i nåt fantasiland, mentalt sett.
Den här regimen är smart.. säger du om de efterblivna prästerna, och jämför att det passerat flera amerikanska presidenter, som om det vore samma folk i Iran som det var 1980?? Är du dum i huvet på riktigt?
Är det värsta en iranier kan göra att backa? ok, jag trodde det värst en iranier kunde göra var att sluta låtsas att vi lever i medeltiden och sluta slå på kvinnor med batong för att de inta täcker huvet??

eller sluta hänga folk från lyftkranar.
Du svarade aldrig på frågan, såklart, vad tror du Iran kommer att göra?, de har i princip 2 alternativ.
Iran är ett stort land, mäktigt regionalt, med ambitioner och kommer slå till mot alla fronter från alla posteringar om det skulle bli en konfrontation mellan USA och Iran. Dom har påverkar på Syrien, Yemen, Libanon, Yemen. Att försöka förvärra situationen med Iran genom att ta deras skepp i beslag kan regionen vara utan.
Det är du som är låst i ditt fantasiland om att Iran kommer enkelt förlora mot USA. Vet du hur Iran terräng ser ut? Landskap?
Att prästerna är efterblivna är en sak, men inte hur dom känner till USA och deras misstag genom historien, prästerna styr inte armén.
Samma folk, ja det är samma folk, det finns generationer som lever från 30-40 talet i Iran, hur menar du?
Stick ut från den här tråden, det är du som verkligen skämmer ut dig och är dum i huvudet på riktigt.
Det är inte iranier som slår sina kvinnor för att dom vägrar bära slöja, det är moralpolisen i Iran, dom är religiösa och det är som som styr mitt land. Det är roligt dock att du gör red herring här för att spela bort den verkliga diskussionen.
Jag har redan tidigare svarat på vad Iran kommer att göra.
Men återigen.
De kommer inte backa undan gällande avtalet och kommer att fortsätta att öka varannan månad till Européerna gör det dom lovade.
De kommer inte sätta sig vid förhandlingsbordet och gå med på dom 12 stegen som Mike Pompeo presenterade fram. Jag tror inte jag vet. Avtalet skulle lugna Israel, men nu blev det värre när Trump lämnade, och Israel kommer med tiden återigen göra aktioner genom Mossad i Iran, många misslyckades tidigare och det kommer bli väldigt riskabelt.
Ryssarna och Kineserna står bakom Iran.
Att sätta sig vid förhandlingsbordet kan endast ske om USA stoppar alla sanktioner.
Citat:
Det är inte att rädda ansiktet, eftersom man fortfarande behåller fartyget. Iran har inget emot Indien. Iran behöver inte rädda ansiktet.
Iran har redan börjat reträtten, man försöker nu rädda ansiktet.
https://edition.cnn.com/2019/07/26/middleeast/iran-releases-indian-crew-tanker-intl-hnk/index.html
https://edition.cnn.com/2019/07/26/middleeast/iran-releases-indian-crew-tanker-intl-hnk/index.html