2019-07-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Tveksamt om de kan binda honom till blodspillan trots att han hade en gömd flaska i ärmen. Han verkar inte ha nåt blodspill på kläderna tillskillnad från de andra. Det är väl att han kastar iväg hazaren och bankar på honom lite som han skulle kunna få nåt för, men tror tingsrätten kommer fokusera på flaskgrejen + att de viker sig för uppståndelsen i världen. Hans gäng tar största smällen och får va kvar lite till i finkan

Exakt så lär det kunna bli. Och om det inte finns nån riktigt bra bevisning för den skada som slaget skulle ha orsakat (det tror inte jag att det gör) är ett kast och en ’bankning’ inte mer än en ringa misshandel.
Citera
2019-07-27, 11:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Länk till fup tack

https://www.docdroid.net/z0hv0yQ/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-98.pdf#

Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Exakt så lär det kunna bli. Och om det inte finns nån riktigt bra bevisning för den skada som slaget skulle ha orsakat (det tror inte jag att det gör) är ett kast och en ’bankning’ inte mer än en ringa misshandel.

De kan inte nöja sig med ringa misshandel för då kommer det nog kosta pengar för staten.
Citera
2019-07-27, 11:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Länk till fup tack

finns på sida 1
Citera
2019-07-27, 11:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är klart det var självförsvar, afghanen attackerade dem om och om igen och gav sig aldrig. Han måste sänkas innan han eskalerade attackerna med ett vapen.
Solklart fall av självförsvar. Hazarerna var ju efter dem hela tiden och ASAP och gänget var ju tvugna att anta att de var beväpnade, som de betedde sig. Och att få hjälp av polisen i pajas-landet Sverige är ju bara att glömma. Så vad återstår?
Citera
2019-07-27, 11:26
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag tar inte parti för killen, men hur skulle de kunnat veta att han knivat folk förut menar du?
Jag är en liten tjej och hade inte blivit LIVrädd om jag blivit trakasserad av den här när jag haft stora kompisar med mig. Irriterad och så hade jag blivit, speciellt om han tafsade också, men rädd?
Yani (alltså) de här ”världskändisarna” är ju från Harlem,
De är inte födda i en liten by i skogen där alla är snälla hela tiden,
De borde vara street-smart tänker jag..
hur kan den här obeväpnade supersmala lilla snubben skrämma dem?
Var skulle han haft kniven? I byxfickan? I de där vindbyxorna eller vad det är?
Det kanske bara är jag som inte fattar hur läskig han verkligen var, men jag hade åkt därifrån eller gått in på Max och bett personalen ringa vakt/polis om jag hade varit rädd.

Det är dock ett problem med dessa ynglingar som trakasserar på stan, fast det är en annan fråga.

Rocky och hans crew kunde naturligtvis inte veta Afghanernas meritlista. Men det fanns goda skäl för dom att anta att de på något sätt hade stickvapen på sig, eftersom dom muckade gräl med den här överviktiga negern som tjänstgjorde som livvakt. Är man tunn och klen går man inte på en 130-kilos person. Jag har sett filmer från händelsen och det framgår helt klart att de mycket aggressiva narkotikapåverkade Afghanerna sökte konfrontation. Livvakten bad flera gånger de påtända Afghanerna lämna dom ifred, vilket inte hörsammades.

Du känner uppenbarligen inte till stadsdelen Harlem. Det var på 20-talet ett sunkigt ställe, idag bor det välbärgade personer i Harlem. Stadsdelen har i omgångar rustats upp, och priserna för att bo i Harlem är därefter
Citera
2019-07-27, 11:27
Medlem
Citat:
Menar du afghanen är fejkinklippt i filmerna eller hur tänker du här? Att det finns fler sekvenser motbevisar inte alla attacker som han gjorde.
Är du på riktigt?
Vad för attacker? Att han knuffade med sina spinkiga armar på en xxxl-livvakt? Kastade hörlurar på denne? Är det attackerna du menar var livshotande? Eller har du något annat som bevisar hur livsfarlig J var?
Läs FUP eller sluta skriva löjliga tramsinlägg om samma sak.
Vi vet att du tror och tycker sådär.
Tack. Nu behöver du inte fortsätta med samma tjat utan att ha något som bevisar vad du säger.
Citera
2019-07-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Eftersom jag har läst vittnenas berättelser och setr filmen, och gått igenom läkarens utlåtande om skador, är jag intresserad av att få veta vad du har för stöd för att ASAP har sparkat och slagit flera gånger, du skriver nämligen i plural. Vilken bevisning visar det?
Vad jag ser i fup är en spark och ett eller fler slag och hur många slag/sparkar det var är det ingen som riktigt uppger i förhör.
Vem som gjort vad är överlag lite suddigt men man ser hur ”kändisen” stampar eller vad han gör och man ser honom slå. Man ser flaskan han hade i ärmen och samma flaska trasig, och man ser honom kasta J.
Vem som skurit J är oklart.
Citera
2019-07-27, 11:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Rocky och hans crew kunde naturligtvis inte veta Afghanernas meritlista. Men det fanns goda skäl för dom att anta att de på något sätt hade stickvapen på sig, eftersom dom muckade gräl med den här överviktiga negern som tjänstgjorde som livvakt. Är man tunn och klen går man inte på en 130-kilos person. Jag har sett filmer från händelsen och det framgår helt klart att de mycket aggressiva narkotikapåverkade Afghanerna sökte konfrontation. Livvakten bad flera gånger de påtända Afghanerna lämna dom ifred, vilket inte hörsammades.

Du känner uppenbarligen inte till stadsdelen Harlem. Det var på 20-talet ett sunkigt ställe, idag bor det välbärgade personer i Harlem. Stadsdelen har i omgångar rustats upp, och priserna för att bo i Harlem är därefter

Vilka droger är på påverkade av, och var i FUPen ges det stöd för detta?

Eller sitter du mest och hittar på allt eftersom?
Citera
2019-07-27, 11:36
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka droger är på påverkade av, och var i FUPen ges det stöd för detta?

Eller sitter du mest och hittar på allt eftersom?

Man har underlåtit att drogtesta dom, tramspelle.
Citera
2019-07-27, 11:36
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Gissningar alltså.
Gissningar, teorier ,antaganden ,hypoteser, whatever...så funkar rättsväsendet. Alla brottsutredningar bygger på vissa antaganden. Detsamma gäller advokaters respektive åklagares resonemang i domstolen. Vad är din slutsats och dina förslag? Att vi skall lägga ner rättsväsendet då bara brottsoffer och gärningsmän känner till vad som verkligen har hänt och ingen utomstående har tillräckligt med insyn för att dra slutsatser?

Åklagaren har i det här fallet dragit sin egna vilda gissning om vad som hände med glasflaskan vilket är skälet till flaskans relevans. Skall man alltid gå på åklagarens linje eller vad? Bevisbördan ligger för övrigt hos åklageren vars hållning du nu försvarar. Det är alltså du som skall bevisa att ASAP Rocky behöll flaskan under kastet med liten afgan och slagen efteråt. Vad har du för säkra bevis till det?
Citera
2019-07-27, 11:37
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Jag tar inte parti för killen, men hur skulle de kunnat veta att han knivat folk förut menar du?
Jag är en liten tjej och hade inte blivit LIVrädd om jag blivit trakasserad av den här när jag haft stora kompisar med mig. Irriterad och så hade jag blivit, speciellt om han tafsade också, men rädd?
Yani (alltså) de här ”världskändisarna” är ju från Harlem,
De är inte födda i en liten by i skogen där alla är snälla hela tiden,
De borde vara street-smart tänker jag..
hur kan den här obeväpnade supersmala lilla snubben skrämma dem?
Var skulle han haft kniven? I byxfickan? I de där vindbyxorna eller vad det är?
Det kanske bara är jag som inte fattar hur läskig han verkligen var, men jag hade åkt därifrån eller gått in på Max och bett personalen ringa vakt/polis om jag hade varit rädd.

Det är dock ett problem med dessa ynglingar som trakasserar på stan, fast det är en annan fråga.
• När någon som i en ”fair fight” inte skulle ha en chans fortsätter så är de antingen drogade eller beväpnade.
• Kniven hade han säkert i en ficka i byxlinningen. Det hade han väl senast också.
• Han har ju själv skurit sig alt. låtit sin kompis skära honom innan han besöker sjukhuset för omplåstring så någonstans har han haft den.
Citera
2019-07-27, 11:37
Medlem
Citat:
Är du på riktigt?
Vad för attacker? Att han knuffade med sina spinkiga armar på en xxxl-livvakt? Kastade hörlurar på denne? Är det attackerna du menar var livshotande? Eller har du något annat som bevisar hur livsfarlig J var?
Läs FUP eller sluta skriva löjliga tramsinlägg om samma sak.
Vi vet att du tror och tycker sådär.
Tack. Nu behöver du inte fortsätta med samma tjat utan att ha något som bevisar vad du säger.

Skärp dig för fan, en spinkig kille går inte till attack mot flera mycket större killar utan att ha något att annat komma med. Rocky är street smart och vet det här mycket bättre än korkade svennar och muskler skyddar inte mot vapen. Helt klart att killen måste ner i backen så hårt att han inte reser sig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in