2019-07-27, 11:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Jag tror Rispers ligger mest illa till och blir den som döms hårdast. Rakim tror jag släpps fri.

Tror inte någon av dem går fri, dock så lär ASAP inte få mer än 2-3 månader såvida inget nytt framkommer innan tisdagen
Citera
2019-07-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo han har stuckit kniven i folk förut och de kunde se att den här killen var drogad och saknade spärrar, då är man livsfarlig.
Jag tar inte parti för killen, men hur skulle de kunnat veta att han knivat folk förut menar du?
Jag är en liten tjej och hade inte blivit LIVrädd om jag blivit trakasserad av den här när jag haft stora kompisar med mig. Irriterad och så hade jag blivit, speciellt om han tafsade också, men rädd?
Yani (alltså) de här ”världskändisarna” är ju från Harlem,
De är inte födda i en liten by i skogen där alla är snälla hela tiden,
De borde vara street-smart tänker jag..
hur kan den här obeväpnade supersmala lilla snubben skrämma dem?
Var skulle han haft kniven? I byxfickan? I de där vindbyxorna eller vad det är?
Det kanske bara är jag som inte fattar hur läskig han verkligen var, men jag hade åkt därifrån eller gått in på Max och bett personalen ringa vakt/polis om jag hade varit rädd.

Det är dock ett problem med dessa ynglingar som trakasserar på stan, fast det är en annan fråga.
Citera
2019-07-27, 11:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Han var knappast farlig för någon som inte angriper honom.

Säg det till de han sålde knark till. Antagligen unga personer som såg upp till honom. Vad hände med dem sedan Rakim avtjänat sitt fängelsestraff?
Citera
2019-07-27, 11:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag tror Rispers ligger mest illa till och blir den som döms hårdast. Rakim tror jag släpps fri.

I sak borde det vara så men det är inte möjligt att fria ASAP för då blir det riktigt feta skadestånd pga förlorade inkomster.

Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag tar inte parti för killen, men hur skulle de kunnat veta att han knivat folk förut menar du?
Jag är en liten tjej och hade inte blivit LIVrädd om jag blivit trakasserad av den här när jag haft stora kompisar med mig. Irriterad och så hade jag blivit, speciellt om han tafsade också, men rädd?
Yani (alltså) de här ”världskändisarna” är ju från Harlem,
De är inte födda i en liten by i skogen där alla är snälla hela tiden,
De borde vara street-smart tänker jag..
hur kan den här obeväpnade supersmala lilla snubben skrämma dem?
Var skulle han haft kniven? I byxfickan? I de där vindbyxorna eller vad det är?
Det kanske bara är jag som inte fattar hur läskig han verkligen var, men jag hade åkt därifrån eller gått in på Max och bett personalen ringa vakt/polis om jag hade varit rädd.

Det är dock ett problem med dessa ynglingar som trakasserar på stan, fast det är en annan fråga.

Det man kan veta av hur han beter sig är att han är drogad och saknar spärrar då han om och om igen attackerade flera killar som är betydligt större än honom. En sådan kille är livsfarlig och det förstod ASAP & co, de gjorde således en helt korrekt bedömning.
Citera
2019-07-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad spelar det för roll om det är 1 eller 2 sparkar/slag efter att han har kastat honom i backen?

Afghanen var inte ute efter att bråka med ASAP och ASAP var absolut inte i fara om vi tittar på det som har framkommit.

Att sparka och slå på någon som ligger ner är övervåld speciellt om denne inte är ute efter att skada dig utan tjafsar med din livvakt/vän om ett par hörlurar.

Ok, sorry. Jag trodde att du förstod hur sånt här funkar, därav frågan.
Citera
2019-07-27, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror inte någon av dem går fri, dock så lär ASAP inte få mer än 2-3 månader såvida inget nytt framkommer innan tisdagen
Tveksamt om de kan binda honom till blodspillan trots att han hade en gömd flaska i ärmen. Han verkar inte ha nåt blodspill på kläderna tillskillnad från de andra. Det är väl att han kastar iväg hazaren och bankar på honom lite som han skulle kunna få nåt för, men tror tingsrätten kommer fokusera på flaskgrejen + att de viker sig för uppståndelsen i världen. Hans gäng tar största smällen och får va kvar lite till i finkan
Citera
2019-07-27, 11:11
Medlem
Citat:
Det är klart det var självförsvar, afghanen attackerade dem om och om igen och gav sig aldrig. Han måste sänkas innan han eskalerade attackerna med ett vapen.

Har inte sett filmerna. På vilket sätt attackerade afghanen dem?
Citera
2019-07-27, 11:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Har inte sett filmerna. På vilket sätt attackerade afghanen dem?

Men titta på filmerna då så ser du vad han gjorde och hur han betedde sig, det ger dig mer än att lyssna på vad andra tycker (som inte sällan har en agenda att förminska allt som flyktingar gör).
Citera
2019-07-27, 11:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Tveksamt om de kan binda honom till blodspillan trots att han hade en gömd flaska i ärmen. Han verkar inte ha nåt blodspill på kläderna tillskillnad från de andra. Det är väl att han kastar iväg hazaren och bankar på honom lite som han skulle kunna få nåt för, men tror tingsrätten kommer fokusera på flaskgrejen + att de viker sig för uppståndelsen i världen. Hans gäng tar största smällen och får va kvar lite till i finkan

Det finns ingen blod från offret på någon ur ASAPs gäng och det finne heller inget fingeravtryck på glasflaskan från gänget. Det står i fupen.
Citera
2019-07-27, 11:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Det är därför åklagarens case är att de agerade tillsammans och i samförstånd för att kunna hålla alla ansvariga för det någon har gjort, även om man inte vet vem denna någon är. Det faller dock på att åklagaren inte åtalar alla men om rätten är lika korrupt som åklagaren så blundar dem för det och fäller ASAP ändå. I annat fall blir det rekordhöga skadestånd till ASAP + förlorat anseende och det vill de inte vara med om.
Citera
2019-07-27, 11:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Undrar hur stort pådraget av amerikansk media blir vid Stockholms tingsrätt, när förhandlingarna väl börjar.
Citera
2019-07-27, 11:19
Medlem
truthwillouts avatar
Länk till fup tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in