2019-07-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Vet man nå sikkert at hun brukte å gå tur rundt det vannet? Eller er det noe som du tenker er naturlig siden det ser fint ut å gå tur der?
Slik jeg ser kartbildene, så kommer man til på alle gangstiene med bil, ihvertfall når det er vinter, for da står disse stålbommene åpen slik at man kommer til og får brøytet.
Du kan se på linken som jeg har lagt nederst.
Det kan jo ha kommet en stor varebil som dekker for innsyn, og så kommer det to menn, og den ene har et tørkle med jod og presser mot munnen hennes så hun svimer av på 3 sekunder, og så bærer man henne inn. Når det gjelder hunden, så er jo den en liten valp, og blir ikke så vanskelig å ha med å gjøre. Tom kan ha stått å ventet et stykke unna, og fått overlevert hunden.
Varebilen kan jo også ha stått å ventet der som gangstien passerer denne bryggen.
Vil tro det er lettere å ta henne når hun går utendørs, enn når hun er hjemme.
Hjemme kan hun jo gripe til våpen, f.eks. kjøkkenkniv eller noe.
Det er mange muligheter slik jeg ser det.
Tom kan ha hatt en kopi av sin nøkkel, og så gitt denne til dem som skulle ta henne hjemme.
Evt. kode for å slå av alarm, hvis dem hadde fått installert alarm.
Selv tror jeg nok mest på at hun er tatt hjemme, men det kan jo være greit å belyse saken fra alle vinkler.
Her er kartbilde fra ved bryggen, der kan du se at denne porten jeg snakker om står åpen.
https://www.google.no/maps/@59.9306508,10.9667815,3a,21.4y,270.59h,86.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUZEt6mxUScPaKuR0QXXasw!2e0!7i1 3312!8i6656
Det kan jo også være slik at Tom har lurt henne med i bilen sin og kjørt til et sted, at den grå bilen ikke har noe med saken å gjøre, og at Tom har laget disse slepesporene selv.
Kødder du eller ?
Citera
2019-07-26, 23:34
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Høres jo helt kårny ut å ringe kontordamen når hun har mobilnummeret.

Godt poeng. Tipper det er sånn som det sto i VG; at det angivelig var TH som snakket med henne.
Citera
2019-07-27, 08:49
Bannlyst
Citat:
Kødder du eller ?

Ihvertfall mere logisk enn din teori om at Tom har gitt henne noe som fremkaller hjerteinnfarkt, og at det var derfor hun var på badet når kidnapperne kom, fordi hun satt og gjorde sitt fornødne, haha.
Som sagt, du har dine merkelige fantasier.
Minnimus sier det er mye folk der og at det derfor ikke lar seg gjøre, men hva med kveldstid? Vet man når Anne dro ut på siste tur med hunden? Noen går tur så seint som halv to på natten, det gjorde min tidligere nabo, en gammel dame på 70 år, og da var det ikke en sjel å se utenom henne. Jeg går mye tur selv, og jeg vet at etter kl. 10 på kvelden er 95% av folkemengden som trimmer hunden sin dratt hjem.
Som jeg sa til Minnimus, jeg tror mest på teorien om at hun ble hentet fra sitt hjem, men at det kan være greit å sette lys på saken fra alle vinkler, og ikke låse seg fast på dette huset i Sloraveien 4. Kanskje er det Toms plan, at man skal låse seg fast på dette huset, og glemme å sjekke ut andre mulige åsteder.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-27 kl. 08:54.
Citera
2019-07-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Godt poeng. Tipper det er sånn som det sto i VG; at det angivelig var TH som snakket med henne.

Enig her. Men det er et standhaftig rykte. Mulig hun hadde for vane å ringe kontortelefonen, tilfelle han var i møte osv. Mobilen avslått eller lignende.
Citera
2019-07-27, 11:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Enig her. Men det er et standhaftig rykte. Mulig hun hadde for vane å ringe kontortelefonen, tilfelle han var i møte osv. Mobilen avslått eller lignende.
Enig. Dette er vanlig praksis for toppledere den skala og i den aldersgruppen (eldre). De legger vekk mobil i arbeidsdagen og man må gjennom forværelse/sekretær for å få fatt i dem. Selv kona. Kjenner mange som holder på sånn.
Citera
2019-07-27, 11:18
Medlem
Akkurat nå er det veldig mye teorier her. Jeg lurer på - har noen av dere sett litt for mye på film?
Citera
2019-07-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Ihvertfall mere logisk enn din teori om at Tom har gitt henne noe som fremkaller hjerteinnfarkt, og at det var derfor hun var på badet når kidnapperne kom, fordi hun satt og gjorde sitt fornødne, haha.
Som sagt, du har dine merkelige fantasier.
Minnimus sier det er mye folk der og at det derfor ikke lar seg gjøre, men hva med kveldstid? Vet man når Anne dro ut på siste tur med hunden? Noen går tur så seint som halv to på natten, det gjorde min tidligere nabo, en gammel dame på 70 år, og da var det ikke en sjel å se utenom henne. Jeg går mye tur selv, og jeg vet at etter kl. 10 på kvelden er 95% av folkemengden som trimmer hunden sin dratt hjem.
Som jeg sa til Minnimus, jeg tror mest på teorien om at hun ble hentet fra sitt hjem, men at det kan være greit å sette lys på saken fra alle vinkler, og ikke låse seg fast på dette huset i Sloraveien 4. Kanskje er det Toms plan, at man skal låse seg fast på dette huset, og glemme å sjekke ut andre mulige åsteder.
Tja, det var ingen teori om du forstod det sånn, mer fri spekulasjon.

Men ellers god bedring
Citera
2019-07-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Akkurat nå er det veldig mye teorier her. Jeg lurer på - har noen av dere sett litt for mye på film?

Forstår at denne saken "inspirerer", alt er veldig forvirrende og rart. Men jeg etterlyser mer nøkternhet.
Vi har mange håndfaste opplysninger å gå ut fra, selv om politiet holder kortene tett til brystet.
I tillegg til det vi vet fra politiet, så har noen her inne kjennskap til området, huset og noe bakgrunnshistorie. Vi har også mange rykter, noen mer troverdige enn andre. Jeg tenker at kanskje de mest standhaftige holder vann. Men gjentas noe mye, så kan det fort oppfattes som en "sannhet". Det er skummelt.
Snart er ferien over, forventer en pressekonferanse tidlig august.
Citera
2019-07-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg er godt kjent der. En del av gangveien går på trebelagte ganger/brygger. Noen steder kan det være mulig å komme til med bil, men jeg kan love deg at det ville bli lagt merke til av mange! Hvis du planla å bortføre noen sporløst og hadde gjort minste minimum av reseach så vil du skjønne at å overfalle noen utendørs der er idiotisk.

Bilen som ble observert av en nabo , som kjørte foran utgangsdøren på blokken der han bodde, det er blokkene nedenfor muren TH har bygd for å skjerme boligen fra innsyn. Vitnet uttalte at det ikke er unormalt i seg selv, men da pleier de å stoppe ved enden av blokken hvor veien stopper. Men i dette tilfellet fortsatte bilen altså over gressplenen, og opp på grusstien til huset der Hagen bor.
Som kjent i området kan du sikkert se dette for deg. Bilen kommer da rett opp til porten til Sloraveien 4, og kan kjøre inn på plassen. Den kjørte ikke fort, og ikke sakte, ifølge naboen. Hvis noen hadde kjørt feil, så er ikke dette en god snarvei, Sloraveien er lang, hadde vært bedre å snu ved blokkene. Bilen skulle antagelig til Hagens bolig. Dette skjedde mellom 08:30 og 10:30. Synd han ikke husker et mer nøyaktig tidspunkt. Min teori er at de kom for å hente en allerede død AE. Men hvis vi følger en annen hypotese, så bør vi tenke at tidspunktet var 09:14-10:30 Da hadde TH dratt til kontoret, AE hadde tatt sin siste samtale, og det er et tidspunkt hvor tur med hunden var tilbakelagt.
Enig med deg at området rundt absolutt ikke er heldig for en bortføring, det må ha skjedd i hjemmet. Eiendommen deres grenser ned til Langvannet, og der er det offentlig sti hvor folk kan gå, og stien gjennom skogen benyttes av mange med hund på morgenen. Den siden av huset som grenser mot blokkene er så godt som uten innsyn. En mur er bygd, mange trær og et gjerde. En bil som står inne på plassen vil kunne sperre alt innsyn til det som skjer fra garasje og ytterdør.
Citera
2019-07-27, 12:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Bilen som ble observert av en nabo , som kjørte foran utgangsdøren på blokken der han bodde, det er blokkene nedenfor muren TH har bygd for å skjerme boligen fra innsyn. Vitnet uttalte at det ikke er unormalt i seg selv, men da pleier de å stoppe ved enden av blokken hvor veien stopper. Men i dette tilfellet fortsatte bilen altså over gressplenen, og opp på grusstien til huset der Hagen bor.
Som kjent i området kan du sikkert se dette for deg. Bilen kommer da rett opp til porten til Sloraveien 4, og kan kjøre inn på plassen. Den kjørte ikke fort, og ikke sakte, ifølge naboen. Hvis noen hadde kjørt feil, så er ikke dette en god snarvei, Sloraveien er lang, hadde vært bedre å snu ved blokkene. Bilen skulle antagelig til Hagens bolig. Dette skjedde mellom 08:30 og 10:30. Synd han ikke husker et mer nøyaktig tidspunkt. Min teori er at de kom for å hente en allerede død AE. Men hvis vi følger en annen hypotese, så bør vi tenke at tidspunktet var 09:14-10:30 Da hadde TH dratt til kontoret, AE hadde tatt sin siste samtale, og det er et tidspunkt hvor tur med hunden var tilbakelagt.
Enig med deg at området rundt absolutt ikke er heldig for en bortføring, det må ha skjedd i hjemmet. Eiendommen deres grenser ned til Langvannet, og der er det offentlig sti hvor folk kan gå, og stien gjennom skogen benyttes av mange med hund på morgenen. Den siden av huset som grenser mot blokkene er så godt som uten innsyn. En mur er bygd, mange trær og et gjerde. En bil som står inne på plassen vil kunne sperre alt innsyn til det som skjer fra garasje og ytterdør.

En annen sak med den bilen. Hvis bilen kjørte veien foran blokkene, ja så måtte det jo ha vært for å "skjule" sin ankomst for eventuelle vitner. Da kan jeg fastslå at det ikke var kriminelle som kjørte bilen, da disse ville kjørt en stjålet bil eventuellt en med falske skilter. En kriminell liga bruker liksom ikke familiebilen på "jobb". Hvis denne bilen er innblandet har den blitt kjørt av "sivilister".
Citera
2019-07-27, 13:14
Medlem
Citat:
At AE hadde gått tur med hunden denne morgenen kan nesten utelukkes da det ikke finnes noen observasjon av henne.
Citera
2019-07-27, 13:36
Medlem
Citat:
At AE hadde gått tur med hunden denne morgenen kan nesten utelukkes da det ikke finnes noen observasjon av henne.

Akkurat det styrker hypotesen om at hun var død før 09:14 i mine øyne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in