2019-07-26, 15:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes argumentasjonen din rundt Verisure-selgeren er ulogisk.

TH er eneste person vi med rimelig sikkerhet kan anta visste at AEH hadde gjort avtale med Verisure-selgeren om installasjon av alarm og/eller annet sikkerhetsutstyr.

En liga, eller andre ukjente GM, kan ikke ha visst om at Verisure-selgeren var på besøk, med mindre de holdt huset under oppsikt eller avlyttet/overvåket huset elektronisk.

En liga eller ukjente GM som planla å drepe/bortføre AEH, kunne og burde kanskje, ha foretrukket å overfalle AEH utendørs i stedet for inne i huset. Kanskje på kveldstur med hunden. Forsvinningen ville muligens ha blitt oppdaget tidligere, men GM ville sluppet å ta seg inn i huset og sluppet risikoen for å legge igjen egne biologiske spor.

En strategisk plassert bil, overfall og bedøving, for så å støtte AEH inn i bilen, som et tenkt eksempel.

Om Verisure-selgeren har hatt noen som helst betydning i forsvinningssaken, retter det mistanken først og fremst mot TH, og ikke mot ukjente GM.

Overfall utendørs på tur med hunden kan utelukkes som alternativ strategi. Gangveien rundt Langevann er veldig åpen og med mye innsyn. Det er også et populært friluftsområde med masse folk til enhver tid, som går tur, løper eller skal fra A til B. Det er dessuten ikke mulig å komme til med bil de fleste stedene langs gangveien.

Slik eiendommen ligger til er det naturlig at AEH tar bil når hun skal noe sted, annet enn gå tur rundt vannet.

Huset, og hagen til AEH og TH derimot ligger godt skjermet.

Eneste fornuftige for et planlagt overfall er å oppsøke henne i hjemmet, slik det antagelig har skjedd.
Citera
2019-07-26, 17:05
Medlem
drsniffers avatar
AEH ville ikke rukket å bli forbannet, ringe giftinformasjonssentralen eller noen som helst dersom noen hadde brukt en insulinsprøyte fylt med "mer enn nok" carfentanil eller noe annet potent inn i nakken.

Det er over omtrent før det har begynt og hun ville knapt merket stikket.

For å illustrere hva som skal til i fast form, før det gjøres om til IV og fruen er historie.

https://www.huffingtonpost.ca/2017/05/02/fentanyl-carfentanil_n_16397030.html?guccounter=1&guce_refe rrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer _sig=AQAAAH2h9CJISIIbU4yg-9fw1Y9P-4jSC054QEt1EOzsvYK7K-PEhY4WVuZQeILgBt7JYNUR6lKEOvMt5D KM9drq8mMLuwbagsDecA1CdshV1b4OplrDsIrN6pEmHvVLBa3G mS63hx9bJxDZAMeabmm0Idqm2ZSf8vgcbNOIfGttfPSn

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwj15L7f7dLjAh WE_CoKHY69DEMQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fdemo.a lere.no%2Fsproeyte-1-ml-insulin-03x12mm_1.aspx&psig=AOvVaw1Ijl7kmFJN46F8A_2HPx4A&u st=1564239866405062
Citera
2019-07-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Nær familie sier jo at sønnen snakket med henne, og kontordamen. Men hvorfor kan de ikke si dette i så fall?
Virker nesten som om pressen har fått beskjed om å ikke stille visse spørsmål.

Post #3156
Citera
2019-07-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Post #3156

Rykter skal fortsatt ha det til at hun snakket med kontordamen. Men politiet bekrefter intet.
"Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale til et familiemedlem klokken 09.14"
Om dette kan ha vært via kontordamen vites ennå ikke.
Citera
2019-07-26, 17:37
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Rykter skal fortsatt ha det til at hun snakket med kontordamen. Men politiet bekrefter intet.
"Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale til et familiemedlem klokken 09.14"

Kanskje det er tante Pose som er kontordame og i familie med TH? Da er vilkåret oppfylt
Citera
2019-07-26, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Overfall utendørs på tur med hunden kan utelukkes som alternativ strategi. Gangveien rundt Langevann er veldig åpen og med mye innsyn. Det er også et populært friluftsområde med masse folk til enhver tid, som går tur, løper eller skal fra A til B. Det er dessuten ikke mulig å komme til med bil de fleste stedene langs gangveien.

Slik eiendommen ligger til er det naturlig at AEH tar bil når hun skal noe sted, annet enn gå tur rundt vannet.

Huset, og hagen til AEH og TH derimot ligger godt skjermet.

Eneste fornuftige for et planlagt overfall er å oppsøke henne i hjemmet, slik det antagelig har skjedd.

Vet man nå sikkert at hun brukte å gå tur rundt det vannet? Eller er det noe som du tenker er naturlig siden det ser fint ut å gå tur der?
Slik jeg ser kartbildene, så kommer man til på alle gangstiene med bil, ihvertfall når det er vinter, for da står disse stålbommene åpen slik at man kommer til og får brøytet.
Du kan se på linken som jeg har lagt nederst.
Det kan jo ha kommet en stor varebil som dekker for innsyn, og så kommer det to menn, og den ene har et tørkle med jod og presser mot munnen hennes så hun svimer av på 3 sekunder, og så bærer man henne inn. Når det gjelder hunden, så er jo den en liten valp, og blir ikke så vanskelig å ha med å gjøre. Tom kan ha stått å ventet et stykke unna, og fått overlevert hunden.
Varebilen kan jo også ha stått å ventet der som gangstien passerer denne bryggen.
Vil tro det er lettere å ta henne når hun går utendørs, enn når hun er hjemme.
Hjemme kan hun jo gripe til våpen, f.eks. kjøkkenkniv eller noe.
Det er mange muligheter slik jeg ser det.
Tom kan ha hatt en kopi av sin nøkkel, og så gitt denne til dem som skulle ta henne hjemme.
Evt. kode for å slå av alarm, hvis dem hadde fått installert alarm.
Selv tror jeg nok mest på at hun er tatt hjemme, men det kan jo være greit å belyse saken fra alle vinkler.
Her er kartbilde fra ved bryggen, der kan du se at denne porten jeg snakker om står åpen.
https://www.google.no/maps/@59.9306508,10.9667815,3a,21.4y,270.59h,86.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUZEt6mxUScPaKuR0QXXasw!2e0!7i1 3312!8i6656
Det kan jo også være slik at Tom har lurt henne med i bilen sin og kjørt til et sted, at den grå bilen ikke har noe med saken å gjøre, og at Tom har laget disse slepesporene selv.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-26 kl. 18:27.
Citera
2019-07-26, 17:55
Bannlyst
Citat:

Jeg trodde man var klar over at det var ektemannen hun ringte til og snakket med, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Hvorfor det er blitt forandret til familiemedlem kl.9.14 i flere medier vet jeg ikke, men vg har valgt å la det stå i sin avis fortsatt:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-26 kl. 18:54.
Citera
2019-07-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Kanskje det er tante Pose som er kontordame og i familie med TH? Da er vilkåret oppfylt

Tja. Mulig kontordamen er i familie. Han ser ut til å ansette svært få utenfor familien.
Citera
2019-07-26, 19:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Vet man nå sikkert at hun brukte å gå tur rundt det vannet? Eller er det noe som du tenker er naturlig siden det ser fint ut å gå tur der?
Slik jeg ser kartbildene, så kommer man til på alle gangstiene med bil, ihvertfall når det er vinter, for da står disse stålbommene åpen slik at man kommer til og får brøytet.
Du kan se på linken som jeg har lagt nederst.
Det kan jo ha kommet en stor varebil som dekker for innsyn, og så kommer det to menn, og den ene har et tørkle med jod og presser mot munnen hennes så hun svimer av på 3 sekunder, og så bærer man henne inn. Når det gjelder hunden, så er jo den en liten valp, og blir ikke så vanskelig å ha med å gjøre. Tom kan ha stått å ventet et stykke unna, og fått overlevert hunden.
Varebilen kan jo også ha stått å ventet der som gangstien passerer denne bryggen.
Vil tro det er lettere å ta henne når hun går utendørs, enn når hun er hjemme.
Hjemme kan hun jo gripe til våpen, f.eks. kjøkkenkniv eller noe.
Det er mange muligheter slik jeg ser det.
Tom kan ha hatt en kopi av sin nøkkel, og så gitt denne til dem som skulle ta henne hjemme.
Evt. kode for å slå av alarm, hvis dem hadde fått installert alarm.
Selv tror jeg nok mest på at hun er tatt hjemme, men det kan jo være greit å belyse saken fra alle vinkler.
Her er kartbilde fra ved bryggen, der kan du se at denne porten jeg snakker om står åpen.
https://www.google.no/maps/@59.9306508,10.9667815,3a,21.4y,270.59h,86.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUZEt6mxUScPaKuR0QXXasw!2e0!7i1 3312!8i6656
Det kan jo også være slik at Tom har lurt henne med i bilen sin og kjørt til et sted, at den grå bilen ikke har noe med saken å gjøre, og at Tom har laget disse slepesporene selv.
Jeg er godt kjent der. En del av gangveien går på trebelagte ganger/brygger. Noen steder kan det være mulig å komme til med bil, men jeg kan love deg at det ville bli lagt merke til av mange! Hvis du planla å bortføre noen sporløst og hadde gjort minste minimum av reseach så vil du skjønne at å overfalle noen utendørs der er idiotisk.
Citera
2019-07-26, 19:55
Medlem
Dere kan se gangveien rundt vannet her, på en video fra 2014

https://www.youtube.com/watch?v=bLlyZmdqEkc&t=4s
Citera
2019-07-26, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg er godt kjent der. En del av gangveien går på trebelagte ganger/brygger. Noen steder kan det være mulig å komme til med bil, men jeg kan love deg at det ville bli lagt merke til av mange! Hvis du planla å bortføre noen sporløst og hadde gjort minste minimum av reseach så vil du skjønne at å overfalle noen utendørs der er idiotisk.

Ja, tror det ville blitt lagt mere merke til hvis man hadde tatt henne på den stien der.
Selv om det finnes en mulighet for det, så er kanskje ikke muligheten så stor.
Selv tror jeg hun ble tatt hjemme på kvelden av Tom, og så har hun blitt tatt bort.
Men tror ikke dette har vært så godt planlagt. En blanding av drap i affekt, og delvis planlagt.
Kan jo også være en mulighet for at det er russerne som står bak selv om jeg har mine tvil.
Tom hadde jo vært med i en rettsak mot noen russere, og kanskje ville dem straffe han med å ta ifra han kona, og prøve å få seg 10 mill euro, og på toppen av det hele få satt Tom inn i fengsel i 15 år.
Man vet jo russiske forretningsfolk og mafiaean som er knyttet til det. Det er mektige krefter.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-26 kl. 20:59.
Citera
2019-07-26, 22:30
Medlem
Citat:
Høres jo helt kårny ut å ringe kontordamen når hun har mobilnummeret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in