2019-07-27, 06:42
Medlem
Follow the money. And follow the trail of young and beatiful women. Or the girls.

Men jag vill gärna ha in Ryssland i det hela. Det är en bra konspiration. Vad säger Q om Ryssland i största allmänhet och om allt kring Epstein i synnerhet?

Citat:
New information ties Jeffrey Epstein directly to one of the world's most valuable superyachts, billionaire Les Wexner’s Limitless -- whose official registry port is Newport, Rhode Island.
Wexner is Chairman and Chief Executive Officer of L Brands, which owns Victoria’s Secret, Pink and Bath & Body Works. The company employs 80,000 and has sales in excess of $13 billion.

Epstein and Wexner have a longstanding intertwined personal and business relationship which includes Epstein buying Wexman’s New York City $70 million townhouse, serving as Wexner's money manager, traveling extensively together and helping Wexner build his $100 million yacht.
https://www.golocalprov.com/articles/jeffrey-epstein-linked-to-100m-newport-superyacht-of-victorias-secret
Citera
2019-07-27, 08:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Testa googla "Hillary Clinton Crimes". Jag är ganska säker på att Hillary Clinton har fler relevanta träffar om än du söker på "Donald Trump Crimes". Och det är med tanke på att Donald Trump har hela mainstream media emot sig medan Hillary Clinton har den med sig.

Så inga säkra källor som visar på att hon utreds för brott i dagsläget som du påstod tidigare?

Eller som det annars heter, du ljög
Citera
2019-07-27, 09:00
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så inga säkra källor som visar på att hon utreds för brott i dagsläget som du påstod tidigare?

Exactly two weeks after we reported that Attorney General Jeff Sessions instructed DOJ prosecutors to dig into the FBI's handling of the Uranium One investigation, we learn that the FBI has opened a new investigation of the Clinton Foundation launched by the DOJ

https://www.zerohedge.com/news/2018-01-04/fbi-launches-new-investigation-clinton-foundation

Tror du verkligen ingen utredning kring Hillary Clinton sker under Donald Trump?
Citera
2019-07-27, 09:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Exactly two weeks after we reported that Attorney General Jeff Sessions instructed DOJ prosecutors to dig into the FBI's handling of the Uranium One investigation, we learn that the FBI has opened a new investigation of the Clinton Foundation launched by the DOJ

https://www.zerohedge.com/news/2018-01-04/fbi-launches-new-investigation-clinton-foundation

Tror du verkligen ingen utredning kring Hillary Clinton sker under Donald Trump?

Det sa jag inte, men något som vi dock vet är att det överdriva så in åt helvete i de här tråden för att inte tala om den får effekt som Q följarna definitivt har då de följer vad Q säger men inte gör vad han säger (det saknas ett kritiskt tänkande och källkritik från Q följarna)
Citera
2019-07-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
https://www.cnbc.com/2019/07/26/prosecutors-investigating-others-in-jeffrey-epstein-sex-traffic-case.html?&qsearchterm=epstein

Piloterna har naturligtvis en viss rädsla för att ljuga om saker och ting nu. De vill inte bli straffade för lögner. Om de inte är hotade eller deras familjer är hotade så kommer de att sjunga. Vilka andra som är uncharged individuals kan man spekulera i, men det kommer väl fram efter förhör med piloterna då fler åtal kommer, eller kan komma. Tycker att det hela är rätt osäkert då så mycket är på spel. Epstein kan vara död när som helst känns det som. Men det kanske är för sent ändå, men de som är nog desperata kan försöka med något ändå.

Avsnittet om ”uncharged individuals" är intressant i relation till den ”non-disclosureorder" som utfärdats. Se mer nedan
Prosecutors in Jeffrey Epstein sex traffic case investigating ‘uncharged individuals’: Court filing
https://www.cnbc.com/2019/07/26/prosecutors-investigating-others-in-jeffrey-epstein-sex-traffic-case.html?&qsearchterm=epstein

Prosecutors made that disclosure as part of a request to the judge in Epstein’s case to order all parties in the case, including Epstein and his defense team, to not publicly disclose any information turned over by prosecutors to the defense as the case heads to trial. (…)

In their filing on Thursday night in U.S. District Court in Manhattan, prosecutors said that “certain documents and materials” that they give to Epstein’s team “would impede, if prematurely disclosed, the Government’s ongoing investigation of uncharged individuals.”

The filing also says that disclosure of such information “would risk prejudicial pretrial publicity,” and “affect the privacy and confidentiality of individuals.”

Prosecutors as a rule share information about evidence with a defendant’s lawyers in a process known as discovery.

Judge Richard Berman approved the prosecution’s request, which was not opposed by Epstein’s lawyers, shortly after it was filed.
Non-disclosure order eller yppandeförbud som är den svenska mest relevanta översättningen.

I vanliga fall är det inte särskilt märkligt att en svarande skall ha tillgång till samma bevisning som åklagaren. Det är en del av rättssäkerheten och att integritetskränkande uppgifter hemlighålla för allmänheten vid sexövergrepp mot minderåriga är inte heller kontroversiellt.

När åklagaren hävdar följande
In their filing on Thursday night in U.S. District Court in Manhattan, prosecutors said that “certain documents and materials” that they give to Epstein’s team “would impede, if prematurely disclosed, the Government’s ongoing investigation of uncharged individuals.
The filing also says that disclosure of such information “would risk prejudicial pretrial publicity,” and “affect the privacy and confidentiality of individuals.”
så har det delvis att göra med det du tidigare diskuterat att bevis under vissa omständigheter om det blir känt för allmänheten, och då särskilt vid juryförfarande, tappar i bevisvärde eller kan förbjudas att användas i rättegången mot den svarande.

Men i detta fall avser det ”uncharged individuals" som alltså är under utredning men inte omfattas av ”unsealed indictment".

Jag kan bara tänka mig en orsak till detta förfarande att låta Jeffrey Epstein och hans advokater få se sekretessbelagda uppgifter om andra misstänkta och det är att Jeffrey Epstein börjat samarbeta med åklagarna.

I en annan tråd skrev jag om en ”Chip Tatum" som har helikopterlicens och jag skulle inte bli förvånad om han varit helikopterpilot för Jeffrey Epstein för någon landningsbana för flyg finns inte på den ön.

Tyvärr så ser jag det inte uteslutet att ön använts för att hålla gisslan där.
Det går inte att tala sanning till 90% och 10% desinformation. Chip Tatum var desinformatör i Palmemordet till 100% och vad han har sagt måste verifieras för att tas som faktum.

Jag är av den uppfattningen att han ingår i en internationell konspiration vars historia framgår av två propagandalänkar nedan. Den sk Bordellaffären med säkerhetstjänster som avlyssnade ser jag också som en del detta nätverk.
Hidden in Plain Sight: The Shocking Origins of the Jeffrey Epstein Case

Government by Blackmail: Jeffrey Epstein, Trump’s Mentor and the Dark Secrets of the Reagan Era
Many questions have since been asked about how much Epstein’s famous friends knew of his activities and exactly what Epstein was up to. The latter arguably received the most attention after it was reported that Alex Acosta — who arranged Epstein’s “sweetheart” deal in 2008 and who recently resigned as Donald Trump’s Labor Secretary following Epstein’s arrest — claimed that the mysterious billionaire had worked for “intelligence.”

Other investigations have made it increasingly clear that Epstein was running a blackmail operation, as he had bugged the venues — whether at his New York mansion or Caribbean island getaway — with microphones and cameras to record the salacious interactions that transpired between his guests and the underage girls that Epstein exploited.

Epstein appeared to have stored much of that blackmail in a safe on his private island.
Så när Q skriver om "the Phedophile Island" kan det vara ett hot mot de vars brott blivit dokumenterade på ön med budskapet att rätta in sig i ledet för att materialet inte skall offentliggöras.

Det är intressanta tider vi lever i.
Citera
2019-07-27, 09:16
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Det här har väl ändå diskuterats om och om igen i den här tråden, hur kan du ha missat detta?

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/the-fbi-is-investigating-the-clinton-foundation/2018/01/05/1aca0d4a-f1cf-11e7-97bf-bba379b809ab_story.html?noredirect=on&utm_term=.3b cea35a188f

https://www.dailywire.com/news/24940/breaking-jeff-sessions-orders-new-look-uranium-one-ryan-saavedra

Finns en uppsjö källor om du ens orkat googla tre minuter, eller bemödat dig söka i den här tråden, istället fjantar du runt och kallar hederliga människor för lögnare, fy skäms på dig!

DOJ och FBI utreder åtminstone dessa tre fall:

"Pay to play"-CF
Email-SKANDALEN
Uranium One

Ezra Cohen Watnick, som Q har highlightat flera gånger, är national security advisor åt Sessions och jag skulle inte bli förvånad om Sessions till slut kommer vara den som "drop the hammer" som Q säger, mig veterligen är Sessions kvar på DOJ...
Citera
2019-07-27, 09:35
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har han sagt det någon annan gång så tar jag gärna del av det - i den länkade intervjun säger han det ju inte - han försöker bara antyda det, och du vet nog lika väl som vi andra att Wikileaks har förnekat detta: Subsequent statements by WikiLeaks emphasized that the organization was not naming Rich as a source, as they do with other leaks. https://www.omaha.com/news/crime/wikileaks-offers-reward-for-help-finding-omaha-native-seth-rich/article_cfb287bc-5e98-11e6-ae0c-8b471b8cbfbb.html

Assange har iaf varit ÖVERTYDLIG med att det inte var ryssar som gav honom mailen. Assanges morsa säger att det var en DNC-leak och Craig Murray hintar konstant åt det. Enligt hur jag ser på informationen så har Assange, och folk runt i kring honom och Wikileaks, i princip gjort allt utom att explicit säga att han är källan.

Citat:
Det vore nog minst lika mycket slutet för wikileaks om det visar sig att de börjat avslöja sina källor..
Det har väl därtill diskuterats rätt friskt om Wikileaks har samarbetat med Trumps kampanjfolk och att detta skulle kunna vara orsak för Assange att försöka antyda att Seth Rich skulle vara läckan..

Vad är det fetade för KONSPIRATIONSTEORI?

Tydligen kan man hinta rätt grovt utan att det innebär slutet iaf...

Citat:
Va? Vet inte riktigt hur det skulle vara relevant, särskilt inte om Assange inte har angivit Seth Rich som läcka..

Tröttmössa.

Citat:
Det har jag aldrig påstått heller - jag har bara inte skrivit det du påstår. Du skrev att "Det finns enligt dig inte ens någon anledning att undersöka saken" - men jag har aldrig påstått det. Alltså en halmdocka från dig.

Det är ingen halmdocka om det är sant.

Så du tycker det bör utredas då med andra ord?

Citat:
Det har jag aldrig påstått heller - jag har bara inte skrivit det du påstår. Du skrev att "Det du anser vara en icke-konspiration är att Ryssarna hackade DNC-mailen." - men jag har aldrig påstått det. Alltså en halmdocka från dig.

Så du tycker Muellers konklusion i rapporten är en konspirationsteori?

Citat:
Du fortsätter i samma tragikomiska stil ser jag - när har jag påstått att det finns en tredje okänd teori och att jag skulle stå för, och lansera, en sådan?

Eftersom du kallar Seth Rich för en konspirationsteori och att det skulle vara en halmdocka när jag påpekar att du tror att Rysslandsspåret inte är en konspirationsteori så har vi alltså bara två val, endera tror du att det finns ett tredje spår eller så är du en KONSPIRATIONSTEORETIKER.
Citera
2019-07-27, 09:55
Medlem
Klart är nog att Assange inte vill få fram att ryssar har hjälpt WkiLeaks. Om det nu var så.
Citera
2019-07-27, 10:29
Medlem
Citat:
Klart är nog att Assange inte vill få fram att ryssar har hjälpt WkiLeaks. Om det nu var så.

Varför skulle det vara klart?
Citera
2019-07-27, 10:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Assange har iaf varit ÖVERTYDLIG med att det inte var ryssar som gav honom mailen. Assanges morsa säger att det var en DNC-leak och Craig Murray hintar konstant åt det. Enligt hur jag ser på informationen så har Assange, och folk runt i kring honom och Wikileaks, i princip gjort allt utom att explicit säga att han är källan.
Och Seth Rich's morsa har sagt att det inte var Seth som läckte. Sen när blev morsor den rådande källan?

Citat:
Vad är det fetade för KONSPIRATIONSTEORI?
Tydligen kan man hinta rätt grovt utan att det innebär slutet iaf...
Att skriva att något har diskuterats är väl ingen konspirationsteori alls vad jag vet. Då skulle vi alla vara skyldig till att sprida konspirationsteorier varje gång vi ifrågasätter just konspirationsteorier..

Citat:
Tröttmössa.
Om jag inte har sagt det är det i alla fall inget du bör påstå att jag har sagt.

Citat:
Så du tycker det bör utredas då med andra ord?
Med andra ord har jag inte framfört någon åsikt alls i frågan.
Men om du undrar så har jag givetvis ingenting emot utredningar - utred allt från 9-11 till Hillary, Epstein och bankirjudar - men ge fan i att sprida en massa rykten om det förklädda till sanningar innan det har klarlagts - där har du min ståndpunkt.

Citat:
Om jag inte har sagt det är det i alla fall inget du bör påstå att jag har sagt.
Citat:
Så du tycker Muellers konklusion i rapporten är en konspirationsteori?
Var har jag påstått det?

Citat:

Citat:
Eftersom du kallar Seth Rich för en konspirationsteori och att det skulle vara en halmdocka när jag påpekar att du tror att Rysslandsspåret inte är en konspirationsteori så har vi alltså bara två val, endera tror du att det finns ett tredje spår eller så är du en KONSPIRATIONSTEORETIKER.
Eller så har jag - återigen - inte framfört min ståndpunkt i frågan och de åsikter du försöker tillskriva mig är - återigen - halmdockor. Men, om du nu vill veta så tar jag för tillfället parti för Muellers utredning och rysslandsspåret - det är dock inte något jag kommer hävda är en absolut sanning förrän det har utretts ytterligare eller konkreta bevis lagts på bordet.
Citera
2019-07-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Varför skulle det vara klart?

Det är nog bättre för både Ryssland och Assange om Seth Rich ses som den skyldige.
Citera
2019-07-27, 10:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är nog bättre för både Ryssland och Assange om Seth Rich ses som den skyldige.
Och Trump...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in