2019-05-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Blev verkligen Seth utpekad för läckan innan han blev mördad - mailen var ju inte ens släppta då??
Men jag ser gärna en källa på detta påstående.

Man vill ju i så fall veta mer om det.

För VEM blev han utpekad som läckan innan mejlen ens var släppta?

Det ligger ju i så fall nära till hands att utpeka Julian Assange som mördaren. Det vore någon logik i så fall. Kan det vara så?
Citera
2019-05-26, 13:43
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut att den amerikanska presidenten kan benåda men han (Trump) har redan sagt att han inte vet vem Assange är och han visar inga tecken på att bry sig.

Vad händer om Trump inte benådar honom?

Vet inte hur det ligger till men om han planerar att benåda Assange , så är det korrekt strategi att låtsas som man inte vet något. Spelar ingen roll vad Trump säger i processen i nuläget, varken bu eller bä så slipper han den cirkusen , media skulle skriva att han sympatiserar med personer som begår spionage emot USA.

Men att benåda honom utan en media cirkus från vänstermedia och krav på avgång skulle krävas ett jäkla bra schackspel.
Citera
2019-05-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Vet inte hur det ligger till men om han planerar att benåda Assange , så är det korrekt strategi att låtsas som man inte vet något. Spelar ingen roll vad Trump säger i processen i nuläget, varken bu eller bä så slipper han den cirkusen , media skulle skriva att han sympatiserar med personer som begår spionage emot USA.

Men att benåda honom utan en media cirkus från vänstermedia och krav på avgång skulle krävas ett jäkla bra schackspel.

Så du menar att högermänniskor och högermedia är för en benådning av Julian Assange?
Citera
2019-05-26, 15:00
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Så du menar att högermänniskor och högermedia är för en benådning av Julian Assange?

Nej, att vänstermedia skulle använda det som syfte att få bort Trump. Högermedia skulle inte göra det.
Citera
2019-05-26, 15:17
Medlem
Citat:
Nej, att vänstermedia skulle använda det som syfte att få bort Trump. Högermedia skulle inte göra det.

Så högermedia skulle låtsas som de inte bryr sig. OK.
Citera
2019-05-26, 15:19
Medlem
Citat:
Man vill ju i så fall veta mer om det.

För VEM blev han utpekad som läckan innan mejlen ens var släppta?

Det ligger ju i så fall nära till hands att utpeka Julian Assange som mördaren. Det vore någon logik i så fall. Kan det vara så?

Nej det är nog fel försökte läsa lite om det nu men hittar inget. Men det faktum att han blev mördad och inget motiv kunnat hittats förrutom att polisen misstänker rån trots att han hade sina värdesaker kvar är i sig något som talar för att något konstigt kan ha hänt. Det är absolut inga bevis för nånting men räckte å läsa på om honom i 10 min för att hitta något som talar emot det du säger så jag antar att du inte heller är speciellt påläst i det här?
Citera
2019-05-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag undrar hur Q följarna anser om Q och Trump idag nu när Trumpadministrationen har lagt fram en flertal (jag har för mig att det var 18 olika) anklagelser mot Assange?

Jag har för mig att det har tagit upp tidigare att Q och Trump var allierad eller skulle hjälpa Assange och om de inte gjorde detta så skulle det vara ett bevis för att Q är fejk

Assange är mycket svår att tyda tycker jag. Vad är hans mål med allt? Vad vill han? Man har svårt att ens gissa vilka hans vänner är. Han kan jobba för Ryssland, för USA, för vem som helst egentligen. Men det kanske kommer fram så småningom. Det är väldigt många trådar att hålla reda på. Så om Trump kommer att benåda honom så säger ju det vissa saker, men svårt att sia. Så jag måste tänka lite till innan jag tror ens något.
Citera
2019-05-26, 17:04
Medlem
Citat:
Assange är mycket svår att tyda tycker jag. Vad är hans mål med allt? Vad vill han? Man har svårt att ens gissa vilka hans vänner är. Han kan jobba för Ryssland, för USA, för vem som helst egentligen. Men det kanske kommer fram så småningom. Det är väldigt många trådar att hålla reda på. Så om Trump kommer att benåda honom så säger ju det vissa saker, men svårt att sia. Så jag måste tänka lite till innan jag tror ens något.

Jag misstänker att han faktiskt en gång i tiden trodde att han sökte efter och visade på Sanningen med stort "S", men att han på senare år har blivit betydligt mer av en realist i sitt Sanningssökande och snarare letar efter en sanning med litet "s" han själv kan känna sig nöjd i tillvaron med, vilken mer är åt hållet att han inte vill vara jagad hela livet.
Citera
2019-05-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag misstänker att han faktiskt en gång i tiden trodde att han sökte efter och visade på Sanningen med stort "S", men att han på senare år har blivit betydligt mer av en realist i sitt Sanningssökande och snarare letar efter en sanning med litet "s" han själv kan känna sig nöjd i tillvaron med, vilken mer är åt hållet att han inte vill vara jagad hela livet.

Vilket kan tyda på att han hade en naiv syn på tillvaron eller inte kunde se realistiskt på tillvaron. Han var ju rätt ung då han torskade på straff kring sitt handlande på internet. Kanske på grund eller en kombination av några faktorer, så trodde han sig vara smartare än alla andra. Det brukar till övermod. Och antagligen därför han är i den hemska situation han befinner sig i.

Att Trump älskar WikiLeaks verkar ha gått över så undrar man om det ens finns någon på denna jord som kan hjälpa honom. Mer än att vägleda honom som jurist kring anklagelserna. Det är där han sitter, i ett skruvstäd.

Men det känns som sagt, att det är så otroligt lite man vet om honom och hans handlande och framför allt skälen till hans handlande. Undrar om vi någonsin får veta allt. Att Trump ska benåda honom känns som väldigt otroligt, men å andra sidan händer ju sådant också.

Och ja, någonstans trodde han nog att det var Sanningen som han hade som mål. Men han kan ha lurat sig själv där också.
Citera
2019-05-26, 17:30
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Så högermedia skulle låtsas som de inte bryr sig. OK.

Högermedian skulle inte försöka avsätta President Trump.
Citera
2019-05-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Egentligen hade inte samtliga byråer samma förtroende för delar av rapporten:

Det ledande ordet där är "del". Alla var övertygade om att Ryssland låg bakom hackningen, och är det fortfarande, trots att Trump utnämnt nya chefer som väl kunde ha avslöjat om Clapper förfalskat massa teknisk bevisföring.
Citera
2019-05-26, 17:37
Medlem
Citat:
Högermedian skulle inte försöka avsätta President Trump.

De skulle således låtsas som de inte bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in