2019-07-26, 15:34
Medlem
Hur fan kan folk dricka Jim Beam Honey eller Ghetto dricka som det brukar kallas. Smakade precis på skiten för andra gången och det går ju fan inte att dricka. Köpte på mig en flaska sist jag var på ålandsfärjan då en väns son rekommenderade den, värsta jag smakat. Går den att blanda ut med nånting för det känns fruktansvärt fel att behöva hälla ut alkohol.

mvh Tomteshot
Citera
2019-07-26, 15:41
Medlem
RiverStyxs avatar
Den är riktigt vidrig. Tror inte den går att blanda ut så det smakar oäckligt, det blir bara mer av skiten att dricka. Om du absolut inte vill hälla ut är mitt bästa tips att shotta skiten och sen ha något till hands att skölja ner den med.
Citera
2019-07-26, 15:54
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomteshot
Hur fan kan folk dricka Jim Beam Honey eller Ghetto dricka som det brukar kallas. Smakade precis på skiten för andra gången och det går ju fan inte att dricka. Köpte på mig en flaska sist jag var på ålandsfärjan då en väns son rekommenderade den, värsta jag smakat. Går den att blanda ut med nånting för det känns fruktansvärt fel att behöva hälla ut alkohol.

mvh Tomteshot

Ja det är iallafall inget man dricker mer än ett litet glas av.

Men det ska inte va svårt att få till en drink med den.

Sprite och lite bitter och jimbeam och rejält med is borse bli gott. Eller kanske tonicvatten för att hålla sötman nere
Citera
2019-07-26, 19:28
Medlem
BigFatCones avatar
Vem kallar det för "ghetto dricka"[sic!]?
Citera
2019-07-26, 19:47
Medlem
Älskar jack Daniels honey med cola. Men testade JB honey och den var inte i närheten så god. Testa Jack Daniels variant om du är ute efter honungssmak. Det är mer en stark likör än whisky men riktigt god att blanda med cola.
Citera
2019-07-26, 21:26
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vem kallar det för "ghetto dricka"[sic!]?

Det undrar jag med... Sen när har ortengrabbarna/negrerna i ghettot öht druckit bourbon, oavsett smak på den?
Citera
2019-07-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det undrar jag med... Sen när har ortengrabbarna/negrerna i ghettot öht druckit bourbon, oavsett smak på den?
I orten, dvs harlem dricker de malt lickeur, det som kallas forty.
Citera
2019-07-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Förlåt, stavade fel, det ska vara "malt liquor".
Citera
2019-07-26, 23:34
Medlem
Jim Beam Honey är fin som fan! Köpte den ett par gånger när Systembolaget hade den i sortimentet.

För att svara på din fråga så dricker jag den på så vis att jag häller upp önskad mängd i ett glas från vilket jag sedan häller en liten mängd in i munhålan varpå jag sväljer ner vätskan i magsäcken via den sedvanliga strupen. Jag trodde att alla gjorde något liknande. Arrogant av mig!
Citera
2019-07-27, 00:07
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Det du syftar på är "extra stark starköl" som säljs i 1183 ml-flaskor. Har inget med honungswhiskey att göra.

Har aldrig druckit Jim Bim Honey men kan föreställa mig att den är okej att blanda i kaffet. Att dricka rent är nog äckligt...
Citera
2019-07-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Det du syftar på är "extra stark starköl" som säljs i 1183 ml-flaskor. Har inget med honungswhiskey att göra.

Har aldrig druckit Jim Bim Honey men kan föreställa mig att den är okej att blanda i kaffet. Att dricka rent är nog äckligt...
Precis, jag säger inte emot. Mitt inlägg var ett svar till big fat cone och andra personer i tråden. Min kontenta, dvs. summan av kardemumman är.... i orten/ghettot dricker de flesta inte jim beam honey, de dricker forty, dvs. malt liquer, dvs. extra stark starköl som de håller i en brun miljövänlig påse. Malt liquer smakar antagligen skit i jämförelse med kopparbärgs extra stark 10% som man blev bjuden på i sin ungdom.
Citera
2019-08-03, 22:10
Medlem
XtraXs avatar
http://www.40ozmaltliquor.com/images/photos/oe800sky.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto