Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag har iofs inte sagt att det finns tillräckligt med bevis, det vet inte jag i detta skede (även om över 1000 fd åklagare påstår det...)
Jag har inte sagt att DU säger att det finns tillräckliga bevis. Jag har bett dig länka var Mueller säger att det finns tillräckligt med bevis för att åtala Trump då jag antog att du med material menade bevismaterial. Men om det nu inte är bevismaterial som ska användas för att åtala Trump efter hans presidentskap, vad för typ av material är det då du syftar på?
Could you charge the president with a crime after he left office?
– Yes
Do you believe that he committed.. you could charge the president of the United States with obstruction of justice after he left office?
– Yes
14:45 in:
https://www.youtube.com/watch?v=KoF8h7Pfn_g[/quote]
Men jaa självklart kan dom åtala Trump efter hans presidentskap det har vi ju redan vart igenom? Ingenstans i det jag läser här över styrks ditt påstående att Mueller anser att det finns material att åtala Trump när han avgått. Det ända som styrks här uppe är att Trump står under samma lagar och regler som de flesta andra människor i USA när hans presidentskap har gått ut och därför är åtalsbar.
Vi ger dig en till chans att backa upp ditt påstående här under:
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag var otydlig här - jag menade att Mueller anser att det finns material att åtala Trump för när han avgår.
Kan du visa när Mueller har sagt att det finns material nog för att åtala Trump efter hans presidentskap? INTE att Trump precis som alla andra människor är åtalbara efter sitt presidentskap...
Har försökt vara så tydlig som möjligt. Om din käre mor kunde springa ner i källaren och hjälpa dig med tolkningen innan du ger ett svar vore det uppskattat så vi slipper hamna igen i att du visar att Trump är åtalsbar efter sitt Presidentskap (Som är uppenbart för alla över 10 år med en normalfungerande hjärna) istället för att visa var Mueller har sagt att det finns tillräckligt med "material" för att åtala Trump efter hans presidentskap, tack på förhand!
Så får vi också skriva om frågan du "missade" att svara på:
Mueller sa att dom inte blev störda i utredningen, va är det för obstruktion du menar?