2019-07-24, 13:42
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Mueller var verkligen inget skämt, förutsättningarna för utredningen han tillsattes att leda kan däremot diskuteras, men att utredningen ändå ledde till flera fällande domar och allvarliga implikationer för Trump är uppenbart. Att Trump i egenskap av president inte kan åtalas på samma grunder som ”vanligt” folk gör honom inte oskyldig..

Snälla berätta vilket brott han är skyldig till?

Du har fel, Mueller var ett skämt från början till slut med noll implikationer för Trump. Vad menar du har hänt? Är det Papa D som är den stora förlusten eller? Han som dom satte dit med en egen spion och vars förehavanden dom nu utreder? Är det Manafort eller? Han som hade kontakter med samma oligarker i Ukraina som Weissman BÖNADE OCH BAD om smuts på Trump av? Eller är det kanske Page, före detta FBI-agent, som dom använde för att infiltrera Trumpkampanjen med? Den enda implikationen Muellerutredningen haft för Trump är att katapultera hans approval rating inom Republikanerna till all time high! "Ljuga i förhör" är ju i princip enda åtalspunkten dom satte dit folk för! Och Mueller påstår fortfarande att Ryssarna hackade DNC när ALLA vet att det var Seth Rich som gjorde det. Dossiern då? Varför utredde man inte den? Varför utredde man inte Hillarys rysslandskontakter? Hela Muellerutredningen rasar samman som ett jävla korthus och du sitter och påstår att det hade allvarliga implikationer för Trump! Hah!

Det finns en anledning att DOJ undersöker vad i helvete Mueller ens gjorde under 1,5 år och vilka brott HAN ska stå till svars för. Har du någonsin varit med om en utredning som måste utredas i princip samma stund den är klar? Det är bara en handfull clowner som fortfarande tycker Muellerutredning är värt ens några ören, inte ens demokraterna vill ha med skiten att göra.

Du behöver inte bemöta detta, det finns ingen insikt du kan erbjuda mig om Muellerutredningen och jag pallar inte skriva mer om den.

Citat:
Men - jag har fortfarande inte påstått att utredningen ifråga skulle leda till Trumps fall.

Dina halmdockor om vad jag tillskriver vad, eller använder för info får du skämmas för själv - jag vet inte ens vad du menar.

Nej, det är ofta du inte begriper någonting. Du påstod att du inte uttalar dig om saker du inte vet, till skillnad från Q-rörelsen, och jag förklarar bara för dig att anledningen till att du inte vet någonting är för att du inte kan vikta vilken information som är viktig. Jag VET att dom aldrig kommer sätta dit Trump för ett skit lika väl som jag VET att Hillary Clinton är en korrupt kärring som både borde sitta inlåst.
Citera
2019-07-24, 13:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Snälla berätta vilket brott han är skyldig till?
Jag skrev inte att Trump har gjort sig skyldig till något brott - jag skrev att utredningen har lett till allvarliga implikationer för Trump. Det jag menade med den meningen är att det enligt utredningen finns mycket som pekar på att Trump gjort sig skyldig till brott - men jag har varken påstått att han ärfälld eller ens åtalad, eller hur?

Över tusen fd federala åklagare har nu skrivit under på brevet om att Trump tveklöst skulle ha åtalats för obstruktion om han inte vore president.. https://medium.com/@dojalumni/statement-by-former-federal-prosecutors-8ab7691c2aa1

Citat:
Nej, det är ofta du inte begriper någonting. Du påstod att du inte uttalar dig om saker du inte vet, till skillnad från Q-rörelsen, och jag förklarar bara för dig att anledningen till att du inte vet någonting är för att du inte kan vikta vilken information som är viktig. Jag VET att dom aldrig kommer sätta dit Trump för ett skit lika väl som jag VET att Hillary Clinton är en korrupt kärring som både borde sitta inlåst.
Oavsett om "de" lyckas "Sätta dit Trump" eller ej så kan han förstås vara skyldig. Och eftersom han är president så är det ju knappast lika enkelt att "sätta dit" honom som om han vore en "vanlig" person som begått brott - men det gör ju inte den "vanliga" personens brott allvarligare än Trumps...
DET är information du kanske borde "vikta" innan du uttalar dig om vem som är skyldig eller ej..
Citera
2019-07-24, 13:55
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nu var det ju den Q-troende Pressombudsmannen som tog upp bebisen, så det är väl honom du kallar hjärndöd antar jag. Elakt av dig.

Angående Muellers utredning har den iaf lett till 34 åtalade och tre dömda. Det borde väl alla vara glada för med tanke på sanningssökandet och att en upprensning ska ske? Men det kanske var fel personer som dömdes? Eller räknas det inte eftersom det inte fällde Trump? Jag är iaf glad att brottslingar döms, även om utredningen gällande något annat. Och om Trump inte hade samröre med ryssar under valet är det ju kanon att utredningen kunde visa det.

Men det visste man ju redan? Det var ju bara en enda stor palatskupp som misslyckades! Muellerutredningen kommer gå till historien på ett dåligt sätt.

Citat:
Men på tal om att inte bemöta. Jag har senaste dagarna försökt få Q-följare att bemöta bevisade lögner/felaktigheter från Q:
https://www.reddit.com/r/Qult_Headqu..._of_qs_failed/

https://www.dailydot.com/layer8/qano...d-predictions/

Det ”bästa” svaret jag fått är det svävande, oklara ”Q måste vilseleda ibland för att lura Deep State”. Ja ungefär så har det låtit.

Dina länkar funkar inte.

Citat:
Två frågor på det:

Hur lurade Q Deep State med följande uttalande:
”HRC detained, not arrested (yet)”? Trodde HRC att hon var detained? Nja, troligen var det bara de Q-troende som blev lurade.

Det har bara inte hänt än. Tror du inte HRC kommer åtalas för något eller? Du är väl medveten om att hon är under utredning?

Citat:
Sen undrar jag också hur ni Q-troende vet när Q ljuger eller talar sanning när hen/de postar? Det har ingen lyckats svara på än, utan det närmaste svaret har varit att man vet när Q har rätt när andra, exempelvis media, skriver om det. Alltså måste även Q-följarna läsa det någon annanstans för att sen kunna avgöra om Q hade rätt eller inte. Verkar inte så effektivt och som att Q blir närmast överflödig ifall man måste vänta på att andra ska verifiera sanningen innan man kan lita på Q.

Hur vet du när Obama ljuger eller talar sanning? Eller NYT? Eller WAPO? Eller HRC? Eller Carl Bildt? Eller Stefan Löfven?

Citat:
Ytterligare en obesvarad fråga är varför ni Q-följare är så känsliga för att vi andra tar upp när Q har fel. Vill ni inte ha hela bilden av Q? Varför är detta så jobbigt? Åtminstone jag tycker ju att hela sanningen ska fram och eftersom Q-troende inte tar upp Q:s fel måste ju någon annan göra det. Och precis som ovan tycker jag det är jättebra om Q har rätt om viktiga saker.

För ni begriper inget, ni kan inte föra ett logiskt resonemang och ni kan inte bedöma vilken information som är vettig.

Men framförallt är ni dryga, ja kanske inte du just nu då, men dina jävla sär till kamrater är inte här för att ta reda på något utan bara vara upp-i-ansiktet dryga. TDS har ni allihopa också, även om du förnekar det vilket kan vara sant för just dig, och det har man stött på alldeles för många gånger för att man ska orka bry sig.

Citat:
Och som avslutning. Q har absolut rätt ibland. Jag vill att korrupta och kriminella åker dit och bryr mig inte det minsta om det Q, Trump, Obama eller du som bidrar till detta, så länge skyldiga åker fast och fälls. Men lite nyans kan väl ändå inte skada?

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det då jag inte anser att jag är onyanserad.
Senast redigerad av BushwickBill 2019-07-24 kl. 14:11.
Citera
2019-07-24, 14:11
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Jag skrev inte att Trump har gjort sig skyldig till något brott - jag skrev att utredningen har lett till allvarliga implikationer för Trump. Det jag menade med den meningen är att det enligt utredningen finns mycket som pekar på att Trump gjort sig skyldig till brott - men jag har varken påstått att han ärfälld eller ens åtalad, eller hur?

Över tusen fd federala åklagare har nu skrivit under på brevet om att Trump tveklöst skulle ha åtalats för obstruktion om han inte vore president.. https://medium.com/@dojalumni/statement-by-former-federal-prosecutors-8ab7691c2aa1

Jag tror inte ett skit på Muellers uppgifter, vilket federala åklagarna grundar sina åsikter på, för att han saknar helt trovärdighet. Att sen jämföra det med en normal medborgare är lite skrattretande då ingen normal medborgare kan sparka sin justitieminister, något Trump aldrig heller gjorde under Mueller.

Citat:
Oavsett om "de" lyckas "Sätta dit Trump" eller ej så kan han förstås vara skyldig. Och eftersom han är president så är det ju knappast lika enkelt att "sätta dit" honom som om han vore en "vanlig" person som begått brott - men det gör ju inte den "vanliga" personens brott allvarligare än Trumps...
DET är information du kanske borde "vikta" innan du uttalar dig om vem som är skyldig eller ej..

Finns inget som tyder på att han är skyldig till något dock.
Citera
2019-07-24, 14:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Menar du på fullaste allvar att jag inte får be Pii backa upp sina motargument innan det han argumenterar emot har blivit bevisat? Vilket fullständigt idiotiskt upplägg i ett forum byggt för diskussion, tycker du inte?

Du får be om vilka argument som helst. Men den som påstår något har bevisbördan. Påståendet var att "Q is real" med bebisen som anfört bevis.

Du kräver sedan helt orimliga "motbevis".
Det är naturligtvis helt omöjligt att t.ex. bevisa att "Ingen berättade för Trump om bebisens klädsel".
Om du inte inser det omöjliga att bevisa ett negativ så är diskussionen helt omöjlig (eller i alla fall ointressant)

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ok, då ska vi se vem som drog förhastade slutsatser, motbevisa dessa 3 påståenden:

1. Trump hade på förhand kännedom om bebisens klädsel.

2. Någon berättade för Trump om bebisens klädsel

3. Trump hade nån gång innan uttalandet möjligheten att se ryggen på bebisen.

Lycka till!
Citera
2019-07-24, 15:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror inte ett skit på Muellers uppgifter, vilket federala åklagarna grundar sina åsikter på, för att han saknar helt trovärdighet. Att sen jämföra det med en normal medborgare är lite skrattretande då ingen normal medborgare kan sparka sin justitieminister, något Trump aldrig heller gjorde under Mueller.
Precis, en president är givetvis svårare att ”sätta dit” som du beskrev det.

Citat:
Finns inget som tyder på att han är skyldig till något dock.

Det är förstås helt ditt val att tolka det så, och det ser i alla fall inte ut som om något mer kommer fram i förhören - satan vad dålig Mueller framstår.. svamlar, stammar, minns inte, avstår från att svara..
Citera
2019-07-24, 15:53
Medlem
Citat:
Precis, en president är givetvis svårare att ”sätta dit” som du beskrev det.

Det är förstås helt ditt val att tolka det så, och det ser i alla fall inte ut som om något mer kommer fram i förhören - satan vad dålig Mueller framstår.. svamlar, stammar, minns inte, avstår från att svara..

Mueller framstår som en åldring. Intressant det här med att Trump försökte få Mueller avsatt.
Citera
2019-07-24, 16:14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Han inser väl bara att han har varit med i en misslyckad statskupp och att allt han säger här kommer användas mot honom i ett senare skede. Den som är intresserad av Mueller och hans genomkorrupta karriär kan kika på lite tidigare brottsfall som han varit inblandad i, vill man som bonus se hur riktigt treason och russia collusion kan se ut så titta på hans inblandning i Uranium 1, finns officiella dokument som beskriver hur han som FBI-chef åker till Kreml och personligen lämnar över Uran till FSB!

Källa: https://mobile.twitter.com/wikileaks/status/891431096688271365

Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Mueller framstår som en åldring. Intressant det här med att Trump försökte få Mueller avsatt.

Vart har du fått den informationen? Varför skulle han vilja få honom avsatt?
Citera
2019-07-24, 16:47
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Han inser väl bara att han har varit med i en misslyckad statskupp och att allt han säger här kommer användas mot honom i ett senare skede. Den som är intresserad av Mueller och hans genomkorrupta karriär kan kika på lite tidigare brottsfall som han varit inblandad i, vill man som bonus se hur riktigt treason och russia collusion kan se ut så titta på hans inblandning i Uranium 1, finns officiella dokument som beskriver hur han som FBI-chef åker till Kreml och personligen lämnar över Uran till FSB!

Källa: https://mobile.twitter.com/wikileaks/status/891431096688271365

Vart har du fått den informationen? Varför skulle han vilja få honom avsatt?
Mueller var ju även med i 9/11 cover up.

https://www.thenewamerican.com/usnews/crime/item/28143-court-documents-show-mueller-involved-in-9-11-cover-up

Jag tror Mueller är en riktigt ful fisk. Vi har ju redan kommit på honom med att ljuga om vart DNC emails läckan till Wikileaks kom ifrån. Han påstår utan bevis att ryska hackers hade med det att göra medan allt tyder på att det var Seth Rich som läckte.
Citera
2019-07-24, 17:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
CNN sammanfattar förhöret klarsynt...:
When Democrats ask questions of Mueller, they mostly follow this blueprint: a) praise Mueller for his service b) ask Mueller to draw conclusions from his report c) when Mueller declines to do so, read a portion of the report d) say that Trump clearly obstructed the investigation and e) thank Mueller for his service.

When Republicans ask question of Mueller, they mostly follow this blueprint: a) yell at Mueller b) ask him questions about Christopher Steele that -- per point No. 2 above -- he has already said he will not go into and c) conclude that Mueller unfairly persecuted Trump and his inner circle.
The whiplash is stark. And means -- stop me if you've heard this before -- that people will likely hear what they want to hear coming out of this hearing
Det hela blir rätt tröttsamt att se..
Citera
2019-07-24, 17:37
Medlem
Lite grand från Muellers förhör.

"10:37 a.m. Mueller said prosecutors can bring a charge of obstruction after a president leaves office

In an especially significant moment, the former special counsel answered one of the key outstanding questions about his report during questioning by a Republican.

"Could you charge the president with a crime after he left office?" Rep. Ken Buck, R-Colo., asked.

"Yes," Mueller said.

"You believe that he committed -- you could charge the president of the United States with obstruction of justice after he left office?" Buck asked again.

"Yes," Mueller answered."

https://abcnews.go.com/Politics/special-counsel-robert-mueller-testify-capitol-hill/story?id=64508660&cid=social_twitter_abcn
Citera
2019-07-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
...
DikT, det är ingen ide att försöka diskutera med denne person.

Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Frågan vad ju "Is Q real?". Om Trump inte visste vad Q var borde han väl sagt "What is Q?". Nu svara han istället på ett sätt som tyder på att han vet om att Q existerar och att de är bra människor.

Hade jag varit skeptiker hade jag mer trott på att Q var någon typ av LARP men att Trump lät den fortsätta så länge den gynnade själva rörelsen. Hade Trump velat hade han bara öppet kunna säga "Q har ingenting med oss att göra, det är något troll som låtsas vara in insidan"
Det är din tolkning.
Trump är eller försöker vara politiker.
Då är det väldigt dåligt att göra en del av de som kan vara ens väljare arga eller besvikna.
Därav är hans svar ganska bra.
Visste han då var Q var, det är en bra fråga och om han visste, kopplade han ihop det med frågan han fick. Vi kan bara gissa.

Och din sista svarsalternativ, det vore ett bra sätt för Q att säga att Trump gått över till Deep State.
Vem tror ni Q-följare hade trott mer på?
Trump, att Q är ett troll?
Q, att Trump gått över till Deep State?
Jag själv skulle tro på att Q följare valt att tro på Q.

Angående Q's senaste meddelanden, nått är på G igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in