2019-07-26, 19:45
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Vem tror det, förutom några i den här tråden? Och kanske Trump och Kim Kardashian?
Media uppenbarligen eftersom de vänligt och snällt sänder ut det till pöbeln.
Citera
2019-07-26, 19:46
Medlem
Irriterar mig på förhören alltså. Enligt förhörsledaren så spelar tydligen "antalet" roll, och storleken på livvakten. Tänk på det nästa gång ni är ute med er familj eller vänner och det kommer fram en knark påverkad kriminell och förföljer er och är allmänt aggressiv, då är ni ändå 5 personer mot 1! Han har alltså all rätt! Det finns då ingen plats för er att vara rädda, enligt förhörsledaren.
Citera
2019-07-26, 19:47
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Amerikanska städer är indelade i ett rutnät, min uppfattning är att en ruta är *one block* storleken kan variera men säg att rutstorleken är kanske en 100x100 m så 3-4 blocks kan vi översätta till 300-400m grovt sett

Jag "mäter" avståndet mellan Max ingången på Kungsgatan och platsen där Afghanen landat, med hjälp av kartan i FUP:en och Google maps.
Jag får det till 60-80 meter och 7-10 minuter totalt, enligt FUP:en.
Jag kan bara konstatera att det där med "fyra kvarter", som upprepas i olika sammanhang, inte stämmer.
Citera
2019-07-26, 19:47
Medlem
Wajis avatar
Sverige visar att vänstermuppar har förstört vårt land Åklagare, regering, PK-media mm. Hela världen skrattar åt oss tyvärr.

Nästa val är scenen Jimmy Åkesson total.
Citera
2019-07-26, 19:48
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
[/b]

har du missat att det va afghanerna som blev våldsamma först?

Enligt åklagaren så var det livvakten som tog till handgripligheter först.
Citera
2019-07-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Snälla berätta för mig vad den "nödvändiga invandringen" är för något?

Har du helt missat det politiska budskapet om invandring och asylanter de senaste decennierna?
Jag säger inte att den är nödvändig, tvärt om, men det är vad alla de etablerade partierna säger exkl. SD, samt all MSM media.
Citera
2019-07-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
12 kap 9 § andra stycket Regeringsformen är den relevanta paragrafen. Den ger regeringen en möjlighet till abolition(nåd i förväg). Enligt lagrummet krävs synnerliga skäl. Krävs ett gemensamt regeringsbeslut så Löfven skulle sannolikt behöva sätta sig ned med resten av ministrarna för att ta beslutet, vore nog svårt att övertyga resten av regeringen, speciellt när det inte finns några synnerliga skäl.

Känner till lagen som du referar till och känner till synnerliga skäl. Som du skriver så finns det inte några synnerliga skäl i detta fall. Därför förundrades jag över att påståendet att regeringen skulle ha möjlighet att fri ge AR. Lagrummer ska användas restriktivt. Det finns välutvecklat resonemang om detta i förarbeten till lagen.
Citera
2019-07-26, 19:58
Medlem
Intressant att på den nya låten som släpptes idag av Alan Walker med ASAP Rocky så sjunger Rocky "I gotta get out before i die". Kusligt.

https://www.youtube.com/watch?v=aw_cfy1P8f8
Citera
2019-07-26, 20:00
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Upprinnelsen är enligt afghanen att livvakten pajade hans hörlurar och bara krävde en kompensation för det. Efter ett tag och diskussion ska asap och livvakter blivit förbannade på detta och misshandlat honom.

Upprinnelsen enligt livvakten är att de två afghanerna kom höga som ett hus och sökte bråk. När folk väl såg att de i trygghet kunde berätta att afghanerna antastat också vidare eskalerar situationen och afghanen smäller sina hörlurar över livvaktens huvud. Han puttar sedan undan afghanen och ber de lämna honom och de andra ifred. Afghanen följer efter fyra kvarter och kräver kompensation för sina hörlurar. Asap och vänner ber de två att lämna minst trettio gånger och avvisar dem. En av afghanerna blir så irriterande och börjar bli hotfull att de känner att de måste göra sig av med honom fysiskt.

Vi får se hur åklagaren lägger fram upprinnelsen.
En högst tänkbar förklaring att afghanerna var höga som hus och trodde sig vara innehavare av superkrafter, annar skulle de aldrig ha vågat mucka med livvakten(ett muskelberg i viktklass +120kg). Synd bara att livvakten var så återhållsam och inte gav afghanerna ett par rejäla snytningar direkt så de vek ned sig på stört. Då hade vi aldrig fått den utveckling, till det sämre, som sedan följde.
Citera
2019-07-26, 20:01
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sverige visar att vänstermuppar har förstört vårt land Åklagare, regering, PK-media mm. Hela världen skrattar åt oss tyvärr.
.

😁 Nu var du rolig! Världen skrattar inte åt oss. De skrattar åt och förfäras över Trump och en del av hans dumma följe.
Men du behöver inte vara orolig för att världen skrattar åt oss. Sträck på dig. Känn efter lite så hittar du nog en ryggrad du också. Och så ställer vi oss tillsammans upp mot dumhet, och mot fake news och dumma tweets.
Citera
2019-07-26, 20:03
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Enligt åklagaren så var det livvakten som tog till handgripligheter först.

Det är åklagarens jobb att säga det.

Första våldet i alla klipp som cirkulerar är afghanen som slår sönder sina hörlurar på livvaktsnegerns skalle.
Citera
2019-07-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Det där med "fyra kvarter" förekommer på flera ställen i FUP:en.
Fast på ett ställe säger Rocky "fyra amerikanska kvarter".
Ni som vet: är det skillnad på svenska och amerikanska kvarter?

Rocky är väl från New York, där är varje gata/boulevard ett kvarter, jag vet inte när Hazarerna började jobba sig men fyra kvarter är inte gigantiskt oavsett.
Om man menar t.ex Birkastan/Vasastan är fyra Svenska kvarter mycket större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in