2019-07-26, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Hahah, nu blir det syntax error på Flashback när hjälten Trump rasistanklagar hatobjektet Stefan Löfven. Minst lika roligt som PK syntax error
Men är du helt efterbliven?
Att PK mulas med sina egna vapen är ju hysteriskt roligt, testa att dra rassekortet mot en sjuklöver så får du se blue screen of death. Eller skit i det, jag tror inte du förstår det roliga.
Citera
2019-07-26, 18:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1154501344323080192

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1154502673514684416

Sällan har så hård kritik riktats mot en svensk statsminister från en amerikansk president.

Donald Trump menar att Stefan Lövfen inte behandlar afroamerikanska medborgare rättssäkert, att USA gör så mycket för Sverige och att Sverige istället ska fokusera på de "riktiga brottsproblemen".

Här diskuterar vi Donald Trumps politiska uttalanden ovan.
(Tråden ligger i utrikespolitik)

Vad innebär detta politiska uttalande från USAs president och vilka konsekvenser får det från USAs sida?
Det innebär att den diktatur som Trump strävar efter ni inte innefattar bara USA utan också delar av Europa.

Det innebär också att amerikansk polis omedelbart(ASAP) kommer att sluta skjuta afroamerikaner av misstag.

Sverige gör mer för USA än tvärtom då vi ständigt måste förhandla kring deras förvirrade medborgare som inte fattar var de inte får röra sig i Nordkorea.
Citera
2019-07-26, 19:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Alla lika inför lagen? Ok! Afghanen döms för att ha knivhuggit en person och dealat heroin. För detta, döms han till vad? Jo, 30 timmars samhällstjänst! Detta iofs. under sin andra identitet. Känns ju. onekligen som att muhammedaner har ett carte blanche" i vårt rättssystem. Ingen kan ju ha missat detta faktum?
Kanske just detta Trump menar med att "Sverige ska ta tag i sina egna brottsproblem"... Hela USA garavar åt Sverige nu. Landet där flyktingar tillåts driva runt och trakassera och begå brott mot folk utan konsekvenser och de som angrips har inte rätt att försvara sig själva (vilket de måste för det finns ju aldrig någon polis att tillgå).
Citera
2019-07-26, 19:07
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Jag följer debatten i både USA och Sverige och svenska debatten är minst lika fokuserad på rasism. Finns väldigt många exempel på detta, som svarta pojken på biblioteket, svarta kvinnan som bars ut från tunnelbanan. Hela debatten kring SD. Hur invandring inte ens kunde diskuteras i Sverige pga rasistkortet. Ja, presidenten uttrycker solidaritet med african americans i detta fall, liksom våra politiker uttrycker solidaritet med muslimer, romer med mera.
Nej den är inte "minst lika fokuserad" det är helt sjukt att säga detta. I Sverige går inte varenda person runt och snackar om vit och svart konstant. Det gör man i USA.

Medan jag skriver detta så lyssnar jag på en podcast i USA där man börjar diskutera svart vs vit. Runt 9min in här https://youtu.be/iFO9ZmcmeTQ sånt där är det hela tiden i amerikansk media.

Hade det varit en svensk svart artist hade inte politiker och kändisar gått lika hårt på med rasistkortet. Inte om det var vit heller. Men nu är det USA, där är det annorlunda. Här är en annan som dök upp i flödet där de verkar tro att det är pga. hudfärg https://youtu.be/hzQv7j79aPM

Korkat att jämföra två olika länder med olika syn på saker, andra lagar osv. Det är på amerikansk intelligensnivå.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-07-26 kl. 19:10.
Citera
2019-07-26, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Nej den är inte "minst lika fokuserad" det är helt sjukt att säga detta. I Sverige går inte varenda person runt och snackar om vit och svart konstant. Det gör man i USA.
Ja, jänkarna tar ras på allvar. Den där ”svenska” pedofilen som åkte fast blev ju rasprofilerad som asiat av polisen (eller nån liknande myndighet. Orkar inte kolla).
Citera
2019-07-26, 19:13
Medlem
Europes avatar
Jag är själv inget stort Trump-fan, men måste ge honom respekt för att han ständigt trollar de ondskefulla PK-hjonen. PK-Sverige blir rasistanklagad för sin behandling av svarta amerikaner, hur roligt är inte det? Det är ändå inte svårt för mig att sympatisera mer med den ofta ohederliga och smått vulgära Trump än med den psykopatiska, antidemokratiska, patologiskt ljugande och moraliskt degenererade svenska Sjuklöverregimen.

Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Hahah, nu blir det syntax error på Flashback när hjälten Trump rasistanklagar hatobjektet Stefan Löfven. Minst lika roligt som PK syntax error

Antingen har du gravt missförstått sakernas tillstånd, alternativt så vet du inte vad de begrepp du använder faktiskt betyder.
Senast redigerad av Europe 2019-07-26 kl. 19:15.
Citera
bernad_laws avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernad_law 2019-07-26, 19:23
Medlem
Notera NOGSAMT att denna tråd ligger i PU och alltså INTE skall behandla svensk politik. /Mod
2019-07-26, 19:26
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
SVT uttryckte det bra. Antingen är han genuint intresserad av ASAP Rocky, eller så ser han ett tillfälle att attrahera afroamerikanska väljare. Bedöm själv
Eller så säger han bara vad han tycker, det är inte speciellt många svarta som röstar något annat än demokratiskt trots att de blir ständigt dissade av demokraterna så att fiska extraröster är nog inte något Trump räknar med i detta fall.
Citera
2019-07-26, 19:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Antingen har du gravt missförstått sakernas tillstånd, alternativt så vet du inte vad de begrepp du använder faktiskt betyder.

Jag ska inte tala för den som du citerade, men jag antar att det betyder att det faktiskt är riktigt roligt att Trumprunkarnas senaste hjälte är en (bokstavligen) tidigare dömd ghettoneger som beter sig som vad han säkerligen också är, dvs kriminellt pack, på svenska gator (förmodligen för att han tror att han kommer undan med det) och för sina gärningar enligt Trumprunkarna inte ska lagföras, utan hyllas.
Senast redigerad av DaEzz 2019-07-26 kl. 19:37.
Citera
2019-07-26, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Eller så säger han bara vad han tycker, det är inte speciellt många svarta som röstar något annat än demokratiskt trots att de blir ständigt dissade av demokraterna så att fiska extraröster är nog inte något Trump räknar med i detta fall.
Trump är en smart populist, jag tror på vad tråden tidigare sagt, att Kanye West bett om en tjänst och Trump hade fingertoppskänsla nog att kasta ut en boll. Han har ju trollat duktigt och vunnit den senaste tiden, så varför inte langa ett ben åt negrerna också? Jag tror inte att Trump är rasist, han är en kapitalistjävel och såna säger inte nej till pengar, varken vita svarta eller gula. Trump vinner inte för att han är briljant, han vinner för att motståndet är lättläst och under all kritik.
Citera
2019-07-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1154501344323080192

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1154502673514684416

Sällan har så hård kritik riktats mot en svensk statsminister från en amerikansk president.

Donald Trump menar att Stefan Lövfen inte behandlar afroamerikanska medborgare rättssäkert, att USA gör så mycket för Sverige och att Sverige istället ska fokusera på de "riktiga brottsproblemen".

Här diskuterar vi Donald Trumps politiska uttalanden ovan.
(Tråden ligger i utrikespolitik)

Vad innebär detta politiska uttalande från USAs president och vilka konsekvenser får det från USAs sida?

Att Trumpeten utmålar sig själv för publiken som lite av en idiot, som anspelar (han har en agenda, själv vet han mycket väl svettsarn inte får lägga näsan i blöt) på att Löven ska peta i de juridiska frågorna.
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-07-26 kl. 19:44.
Citera
2019-07-26, 19:42
Medlem
autokrats avatar
Haha nu är ju USA ett land med extremt mycket kriminalitet och de har ju mycket större problem med våldtäkter, mord osv än Sverige... Borde inte han fokusera på sitt eget land? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in