2019-07-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
304 vs 227 electoral votes = folkvald!
Trump är precis vad som behövs i världen nu... (speciellt i USA) han är inte påverkad av rikedom från ämbetet han är inte en skitig politiker och tycka vad du vill om honom så får han saker gjort och är betydligt smartare än du förmodar...

Att Donald är vald av ca. 25% av amerikanarna har väl inte direkt ett skit att göra med vad jag skrev tidigare?
Inte heller att du tycker att han är det som behövs i världen just nu.
Möjligen har din villfarelse om hur smart han är i förhållande till vad jag tycker någon liten gnutta relevans till mitt inlägg.

Det var inte mycket till argument, ändå kände du dig föranledd att citera mig och kommentera?
Påminner lite om en viss person...

Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Det är därför ingen tar dig på allvar. Man vet alltid vad du kommer att skriva, vilket gör dig helt ointressant. Svara nu gärna att du minsann inte skriver för min skull, eller något liknande.

Du tar mig på så lite allvar att du kände dig manad att citera och skriva till mig alltså?
Huvaligen, tänk om du börjar ta mig på allvar och inte kan tankeläsa vad jag ska skriva längre......då vet man aldrig hur det kommer sluta.

Jag skriver minsann inte för din skull, eller något liknande.
Citera
2019-07-26, 19:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Trump är en smart populist, jag tror på vad tråden tidigare sagt, att Kanye West bett om en tjänst och Trump hade fingertoppskänsla nog att kasta ut en boll. Han har ju trollat duktigt och vunnit den senaste tiden, så varför inte langa ett ben åt negrerna också? Jag tror inte att Trump är rasist, han är en kapitalistjävel och såna säger inte nej till pengar, varken vita svarta eller gula. Trump vinner inte för att han är briljant, han vinner för att motståndet är lättläst och under all kritik.

Har Trump gjort något alls för att ens kunna kallas rasist? Icke. Det är ju bara hans motståndare som yrar på som brukligt. Han har ju sagt gång på gång att det handlar om amerikaner.

Sedan i detta. Det är bra PR helt enkelt. Trump skulle säkert göra samma sak om det rörde sig om en vit amerikansk country-stjärna som var i trubbel utomlands. Då för att få Nashville-rösterna.
Citera
2019-07-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autokrat
Haha nu är ju USA ett land med extremt mycket kriminalitet och de har ju mycket större problem med våldtäkter, mord osv än Sverige... Borde inte han fokusera på sitt eget land? 🤔

Sverige har fler våldtäkter än USA per capita. USA har dock fler mord.

Morden har varit sjunkande sedan 90-talet i USA, och Republikanerna har haft Law and Order som profilfråga sedan 60-talet. Så felaktigt att påstå att kriminaliteten är en förbisedd fråga i USA.
Citera
2019-07-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Man måste vara endera "sverigeräddare", SD-runkare eller inte tycka att Donald har lättare att bli kränkt än ett omoget förskolebarn för att tycka att det är en relevant jämförelse.
Inte omöjligt är man samtliga.....

Det är en relevant poäng då det visar att det är normalt att länder försöker påverka andra länder när det gäller utfallet av rättsprocesser å sina medborgares vägnar. Att det inte finns någon helig regel mot att politiker lägger sig i det juridiska. Hade sådan helig regel funnits hade svenska politiker fått sitta på händerna medan Annikas ärende helt och hållet hanteras av Kaliforniens rättsväsende utan försök till påverkan från politiskt håll.

För övrigt är jag inget av det du räknar upp.
Citera
2019-07-26, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har Trump gjort något alls för att ens kunna kallas rasist?
Nej, jag har aldrig sett exempel på rasism, bara sedvanlig patriotism, men sådana var ju alla presidenter innan firma Obama/Clinton vände ut och in på USA’s själ. Vänstern måste uppfinna nya innebörder för dessa ord för att kunna fortsätta använda dem, men ingen normal hakar på i offernarrativet som spretar åt alla håll. Jag inväntar det ideologiska inbördeskriget när alla ytterligheter inom amerikanska vänstern ska komma överens.

Feminister, transvestiter, bögar, radikala negrer och muslimer. Och soy boys. Soy boys är där för att representera den vite mannens privilegierade ansikte som de tidigare nämnda grupperna får puckla på. En härlig regnbågssoppa.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-07-26 kl. 20:18.
Citera
2019-07-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Det är en relevant poäng då det visar att det är normalt att länder försöker påverka andra länder när det gäller utfallet av rättsprocesser å sina medborgares vägnar. Att det inte finns någon helig regel mot att politiker lägger sig i det juridiska. Hade sådan helig regel funnits hade svenska politiker fått sitta på händerna medan Annikas ärende helt och hållet hanteras av Kaliforniens rättsväsende utan försök till påverkan från politiskt håll.

Att A kunde flyttas till Sverige berodde ju på att i den amerikanska lagstiftningen kan man ansöka om nåd och förflyttning till hemland. Det som Trump försöker med nu, är ju dödsdömt då det handlar om häkte och där kan den svenska statsministern inte göra något alls. Och om en fängelsedom skulle vara aktuellt senare kan Trump inte heller påverka strafftiden då det inte fungerar så i Sverige. Antar dock att vissa, de som gillar Trump främst, ser det här som ett friskhetstecken och att han bryr sig om det hela. Och han kanske bryr sig, men det hade sett bättre ut, i mina ögon i alla fall, om han satt sig in i rättssystemet i Sverige. Kanske han har det men låtsas inte om det så att han twittra och ringa och ha sig.
Citera
2019-07-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autokrat
Lol

Fan är problemet. Det är mer kriminalitet där, på alla sätt. Han om någon ska inte peka finger åt Sverige.

Att vi har här våldtäkter här är pga en (ofta) stenhård lagstiftning. Det är t.ex fler saker än regelrätta våldtäkter som går under benämningen våldtäkt här.

Nej, inte på alla plan. USA har inte fler våldtäkter än Sverige per capita.

I USA minskar kriminaliteten medan den ökar i Sverige.
Citera
2019-07-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Att Donald är vald av ca. 25% av amerikanarna har väl inte direkt ett skit att göra med vad jag skrev tidigare?

Presidenter väljs inte av folkomröstningar utan av av ett elektorat.
Citera
2019-07-26, 20:11
Medlem
Jag var skeptiskt inställd till en början till Trump. Och jag tror fortfarane att han är inskränkt på många sätt MEN man kan inte förneka att han har sina poäng. Här sätter han fingret på ett, Sverige borde fokusera på sina egna problem dvs i det här fallet illegala (troligen) Afghanska invandrare som ställer till problem i det svenska samhället. Hade de varit normala med normala västerländska värderingar och med normal hyfs hade det här aldrig hänt.
Citera
2019-07-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil

Vad är du då?

Jo, det finns regler ang. att inte svenska politiker får lägga sig i rättsfall i Sverige, speciellt inte innan någon är dömd.
Att Trump tror att man kan köpa loss någon här, likt USA, är bara att ignorera likt man gjort.
Svenskarna kan inte ta hänsyn till att Donald försöker samla billiga poäng på detta, att han är okunnig gällande vårat rättssystem eller ens att rapparen råkar vara "känd".

Men okej, när den där rapparen medverkat vid mord, blivit dömd och suttit av 28år här i Sverige ska jag absolut inte gnälla ifall amerikanarna ber om att han förflyttas till USA.

Det är underhållning på hög nivå (och framstår som aningen desperat) att du tycker det är jämförbart med denna aktuella situationen.
Citera
2019-07-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Att A kunde flyttas till Sverige berodde ju på att i den amerikanska lagstiftningen kan man ansöka om nåd och förflyttning till hemland. Det som Trump försöker med nu, är ju dödsdömt då det handlar om häkte och där kan den svenska statsministern inte göra något alls. Och om en fängelsedom skulle vara aktuellt senare kan Trump inte heller påverka strafftiden då det inte fungerar så i Sverige. Antar dock att vissa, de som gillar Trump främst, ser det här som ett friskhetstecken och att han bryr sig om det hela. Och han kanske bryr sig, men det hade sett bättre ut, i mina ögon i alla fall, om han satt sig in i rättssystemet i Sverige. Kanske han har det men låtsas inte om det så att han twittra och ringa och ha sig.

För de amerikaner som vill att Trump agerar ser det naturligtvis bättre ut att han gör något än att han inte gör något alls. Ansöka om nåd kan man även göra i Sverige och vi har även skickat dömda brottslingar till sina hemländer innan straff avtjänats klart.

Svenska regeringen kan släppa någon ur häkte:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abolition

Om USA verkligen skulle vara måna om att få sin vilja igenom så skulle svenska regeringen kunna ignorera vilka lagar de vill. Som när de utvisade två män via CIA till Egypten. Ingen minister skakar galler för det även om det formellt ej var lagligt.

På samma sätt om en svensk hamnar i fängelse i Nordkorea och många svenskar blir upprörda så ser det ju bättre ut om Löfvén kontaktar nordkoreanerna och försöker påverka än att han säger att han inte tänker lyfta ett finger i detta ärende för Nordkorea har så hårda lagar så det är ingen idé.
Citera
2019-07-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Presidenter väljs inte av folkomröstningar utan av av ett elektorat.

Jo, jag vet att det är representanter(elektorer) som väljer presidenten och jag är dessutom nästan säker på att du vet vad jag menade?
Donald fick stöd i de rätta staterna, blev vald trots att flera miljoner färre röstade på honom och totalt fick han stöd av ca. 1/4 av de röstberättigade amerikanarna i valet.
Låter det ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in