2019-07-26, 16:08
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Fallet med egyptierna saknade ett särskilt lagligt motiv.

Ja, Löfvén kan testa att ringa åklagaren och kolla om han är villig lägga ner åtalet. Sverige har massa korruption även om vi officiellt inte ska ha det.

Regeringen har utöver detta rent formella möjligheter genom lagen att stoppa processen.

https://www.expressen.se/noje/uds-strategi-for-att-hantera-trumps-ord/

Citat:
2. Anklagelse om ministerstyre
Det andra skräckscenariot: Att det ska framstå som om regeringen och UD lägger sig i. Sverige skulle riskera att anklagas för ministerstyre – som är olagligt.

Det sägs tydligt hos svenska regeringen att de inte får ”ifrågasätta åklagarmyndighetens och domstolarnas integritet”.

Den får inte heller ”bestämma hur en domstol ska döma i det enskilda fallet”.

Hur ser de formella möjligheterna ut?

Inte utan motiv vad jag kan se. Det räcker inte med att man är på "dåligt humör, känner för det, gillar ASAP rocky".
Citera
2019-07-26, 16:10
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
För han behandlas tuffare än om han hade varit vit.
Va?? Ni är ju inte san! Det har ju inte diskuterat om annat än att vita åker dit mer än svarta/utlänningar i Sverige här på Flashback de senaste åren.
Helt plötsligt har vi rasism ala USA här och vita klarar sig undan jämfört med svarta/utlänningar.

Det här försvaret av Sapwap och strumpen visar hur ni resonerar, runt, runt tills ni slagit knut på er själva.
Citera
2019-07-26, 16:13
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Asså är du helt jävla körd? Vart har jag skrivit att man inte ska försvara sina medborgare?
Jag skrev att det han förespråkar om att Sverige ska ta hand om sina egna problem istället, det gör inte USA själva då det är en shithole. Sluta lägg ord i min mun din pissluffare. Som sagt, du fattar ju uppenbart inte vad jag pratar om så du behöver inte komma med något mer då jag inte orkar förklara för en så pass lågbegåvad person. Herregud haha
Du måste vara vänster eller lida av autism.

Så han får inte säga till Sverige att sluta upp med de här fasonerna och istället fokusera på det som faktiskt förstör Sverige, bara för att USA själva har problem? Efterblivet. Otroligt efterblivet. Men det har ju flera andra påpekat för dig, så jag ska inte sparka på den förlorare som redan ligger ner.
Citera
2019-07-26, 16:19
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Fallet med egyptierna saknade ett särskilt lagligt motiv.

Ja, Löfvén kan testa att ringa åklagaren och kolla om han är villig lägga ner åtalet. Sverige har massa korruption även om vi officiellt inte ska ha det.

Regeringen har utöver detta rent formella möjligheter genom lagen att stoppa processen.

Citat:
The Riksdag is responsible for monitoring to ensure that ministerial rule does not occur.

https://web.archive.org/web/20140729184831/http://www.government.se/sb/d/575/a/127133

https://en.wikipedia.org/wiki/Ministerstyre

Slutsats:

1. Du kan inte "baila" någon med några miljoner kr. Det går helt enkelt inte.

2. Du kan inte ringa ett telefonsamtal till åklagaren och säga "öh...kan du släppa ASAP för jag vill det...". (Ministerstyre)

Du kan göra bägge dessa i USA.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2019-07-26 kl. 16:25.
Citera
2019-07-26, 16:19
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Du måste vara vänster eller lida av autism.

Så han får inte säga till Sverige att sluta upp med de här fasonerna och istället fokusera på det som faktiskt förstör Sverige, bara för att USA själva har problem? Efterblivet. Otroligt efterblivet. Men det har ju flera andra påpekat för dig, så jag ska inte sparka på den förlorare som redan ligger ner.

Precis så, det är efterblivet att predika men inte följa det själv, men uppenbart tycker inte du det. Pinsam människa du är. Skriv inte till mig mer, du ger mig snart ebola av din lågbegåvning
Citera
2019-07-26, 16:40
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Har Bo’s identitet fastställts? TUT eller PUT?

Min gissning är att det ligger en ”hund begravningen” i identiteten dvs den skiljer sig något mot vad hen uppgivit vid ankomst till Sverige.
Hoppas försvaret gräver i detta.

Du kan sluta gissa

https://petterssonsblogg.se/2019/07/25/afghanen-i-asap-rocky-fallet-har-bytt-id-media-har-morkat-kriminell-bakgrund/
Citera
2019-07-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
https://web.archive.org/web/20140729184831/http://www.government.se/sb/d/575/a/127133

https://en.wikipedia.org/wiki/Ministerstyre

Slutsats:

1. Du kan inte "baila" någon med några miljoner kr. Det går helt enkelt inte.

2. Du kan inte ringa ett telefonsamtal till åklagaren och säga "öh...kan du släppa ASAP för jag vill det...". (Ministerstyre)

Du kan göra bägge dessa i USA.

Det går i Sverige:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Abolition

Riksdagsmajoriteten är ofta regeringens kompisar och kan välja släppa igenom ministerstyre. Som Annika Strandhäll.
Citera
2019-07-26, 17:00
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Ja, det är jag som är lågbegåvad och pinsam. Men av någon anledning är det folk som hånar dina inlägg och inte mina.

Man kan inte få en idiot att förstå att denne är en idiot. Det spelar uppenbarligen inte hur många som påtalar hur korkad du är, det går ändå inte in.

Haha du är så korkad, jag har gått tillbaka och det var bara en som skrev att USA har minskad kriminalitet och Sverige ökande men kunde inte komma med källa. Men du får gärna citera alla som hånade mina inlägg.
Så, sitter du där och säger att folk har hånat mina inlägg. Du bevisar bara att du är lågbegåvad och förlorat diskussionen men försöker övertala att du vunnit något haha! Snälla ge upp bara, din lågbegåvning börjar ge mig ebola vilken sekund som helst.
Citera
2019-07-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jag råkar känna några finländare, ingen av dom är livrädda för ryssland som motsvarande svenska vänner.
Logiskt sett borde det vara tvärtom.
Hur stor är sannolikheten att "USA slukas av havet imorgon" ?

Finland har t.om gått ut med att man är mer rädd för Sverige än Ryssland. Det har visserligen Danmark och även Norge gjort också.

Sverige är för marxistiskt helt enkelt. Inbäddat i en väldigt farlig ideologi som man bara vägrar släppa taget om. Idén om att överge en gnutta socialmarxism i Sverige är otänkbart för gemene svensk.
Citera
2019-07-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Va?? Ni är ju inte san! Det har ju inte diskuterat om annat än att vita åker dit mer än svarta/utlänningar i Sverige här på Flashback de senaste åren.
Helt plötsligt har vi rasism ala USA här och vita klarar sig undan jämfört med svarta/utlänningar.

Det här försvaret av Sapwap och strumpen visar hur ni resonerar, runt, runt tills ni slagit knut på er själva.

Öh, va? Menar du på fullt allvar att vita är överrepresenterade i att dömas för brott i Sverige? Icke-vita är enligt tillgänglig statistik överrepresenterade i att misstänkas och dömas för brott, samt överrepresenterade i fängelser.
Citera
2019-07-26, 17:04
Medlem
Citat:
Kom gärna med källa. Minskad kriminalitet, hur är det med fattigdom, sjukvård, skola etc.
Man har betydligt värre problem än vad Sverige har. Kom inte o säg att Sverige har större problem än USA.
USA är endast ett bra land om du har pengar, har du inte det så är det kaos.

Sverige har försämrad sjukvård, sjunkande skolresultat och ökande kriminalitet. Trots världens högsta skatter.

I USA har kriminaliteten haft nedåtgående trend sedan 90-talet. Om du inte kände till detta är du inte rätt person att komma med uttalanden.
Citera
2019-07-26, 17:05
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Haha du är så korkad, jag har gått tillbaka och det var bara en som skrev att USA har minskad kriminalitet och Sverige ökande men kunde inte komma med källa. Men du får gärna citera alla som hånade mina inlägg.
Så, sitter du där och säger att folk har hånat mina inlägg. Du bevisar bara att du är lågbegåvad och förlorat diskussionen men försöker övertala att du vunnit något haha! Snälla ge upp bara, din lågbegåvning börjar ge mig ebola vilken sekund som helst.
Nu pratade jag förvisso inte om din och min diskussion. Utan tittar man på dina inlägg på forumet (och i den här tråden) så bemöts i princip varje inlägg du skriver av kritik. Du blir konstant hånad.

Man kan se i dina två senaste inlägg att du har blivit väldigt känslosam. För att citera tonåringarna nuförtiden: "du blev ägd". Det faktum tycks vara svårt för dig att hantera rent emotionellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in