Citat:
Ursprungligen postat av
Sugar-Daddy
Så du er av den oppfatning at man kan planlegge et drap så grundig at ingenting uforutsett kan skje ?
En av de hete teoriene på omtrent samtlige forum der denne saken diskuteres er at drapet kan ha blitt framskyndet fordi at den dumme mannen fra Verisure banket på døra og var inne hos AE i hele 10 minutter, kanskje ikke gravstedet engang var lokalisert på dette tidspunktet og da sier det seg selv at man må improvisere.
Hvem tror du står bak planleggingen? TH, en annen i familien eller organiserte kriminelle?
Tror du trusselbrev var ferdigskrevet, eller tror du det ble skrevet i hastverk denne natten?
Verisure selgeren kom vel ikke i veien hvis det var TH som er GM, han kunne bare sagt nei til nytt alarmanlegg? Så hvis den hypotesen skal stemme, så vil det si at det nok ikke er TH som står bak.
Monero-kontoen virker å ha noe med dette å gjøre fra stunden den ble opprettet, det er jeg helt enig i. Men da peker det også mot noen andre enn TH synes jeg, pga hastverket det plutselig bærer preg av. Andre enn TH vil selvsagt måtte fremskynde planen når det plutselig ser ut til å komme et nytt alarmsystem på plass. Det ville forpurret alt. TH kan selvsagt ha bestilt drapet, og ikke visst når og hvordan det skulle gjennomføres, men det virker så spektakulært at jeg ikke klarer å tro på det.
Jeg har derfor landet på enkleste forklaringen: Drap i affekt, ber om hjelp for å prøve å komme seg unna, fordi han har alt å tape. Jeg tenker en uregistrert telefon, eller noen han naturlig ville ringt på kvelden. En plan formes og utføres i løpet av de neste 10-13 timene. Mulig hun fjernes med en gang, Bilen på morgenen er politiet veldig interessert i, men kanskje den var en del av iscenesettelsen? 09:14 samtalen oppklares ved dette, hvis den gikk til TH. Gikk den til kontordamen eller noen andre er det verre å forklare den. Da må man tenke opptak, fordreid stemme, eller at det skjedde etter 09:14.
Mitt andrevalg er at det står noe større bak, og at AE bare er en brikke i en kynisk hevnoperasjon eller dekkoperasjon av noe slag, rettet mot politiet eller TH.
Jeg forholder meg til det politiet har valgt å lekke av informasjon, og rykter. Mer har vi ikke.