2019-07-26, 00:09
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Spør nå ikke meg om lue og mobilmannen da, jeg har aldri hatt fokus på dem fordi jeg har aldri hatt oppfatning av at de har noe som helst med saken å gjøre.

Men det at politiet mener at det er et drap kamuflert som kidnapping og ikke kidnapping og drap tyder på at politiet sitter på spor som viser at hun ble drept i huset.

Det tror jeg du har rett i. Hypotesen om drap kan ikke kastes ut i løse lufta. De har helt sikkert spor.
Citera
2019-07-26, 01:15
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
jeg mener at enkelte med fordel kan lese tråden litt mer nøye, før de lanserer nye teorier.

Ellers så er det vel mye som taler for at det har vært planlagt i lengre tid.

100 poeng til deg i en ellers sterkt anemisk hamsterhjultråd. Heldigvis så lar leukemi seg ofte kurere hvis det er det hamsteren har fått, men hjulet spinner ikke kjapt rundt nå og det er sørgelig.

AEH kan ikke ha blitt drept i sin egen bolig, med mindre det allerede var gjort klart for å legge fruen i en dertil egnet (body) bag......... Hun har heller ikke møtt døden som følge av fysisk vold. Hvis det har skjedd innomhus har det vært med et sprøytestikk i nakken og natti natti.

Litt tillit må krim-teknikerne få. Har en person blitt utsatt for grov vold med døden til følge innendørs så vil det avstedkomme spor, som enten hunder eller andre typer tekniske analyser vil avdekke.

Nytter ikke å ta en runde med lunket vann og grønnsåpe eller la fruen ligge "Lit de parade" natten over.

Skjønner at det er frustrerende at politi og medier høster agurker så svetten siler, men det burde gi rom for å lage analyser og ikke spekulasjoner om hun han ligge i et sandtak der eller en stubbe her.

Hvordan har en eller flere personer evnet å få AEH bort fra Sloraveien uten å påkalle seg oppmerksomhet, hverken da eller i materialet som er hentet inn i etterkant uten å drysse litt DNA her og der eller andre former for tråder politiet kan nøste i.

Godt planlagt åpenbart, men nærmest umenneskelig å gjennomføre i praksis, liga eller ikke liga.
Citera
2019-07-26, 01:37
Medlem
Nå finnes det vel en rekke dødelige gifter som både fremkaller hjerteinfarkt og død som AE kan ha blitt forgiftet med. Grunnen til at jeg nevner det er fordi folk som får hjerteinfarkt blir ofte nødt til å drite, og det er ikke umulig at AE satt med hjerteinfarkt og dreit når livet ebbet ut.
Citera
2019-07-26, 01:42
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Nei alpinanlegget på Kvitfjell skulle åpne til helgen og da blir det storinnrykk av gjester på hotellet, men skulle da tro at hotellet tar seg av alt uten at TH behøver å møte fram for å delegere ansvar.

Jeg tror hotellet har tilbud året rundt. Nok å gjøre på Kvitfjell selv om det ikke er klabb under skiene og det er ikke trangt i døra den første helgen de åpner en liten stripe alpinløype med snø fra i fjor/kunstsnø.

Men på Beito, Sjusjøen og Skeikampen er det bra trøkk når det blir mulig å få gått både diagonal og det som verre er for første gang på en stund

Det er blitt tatt opp mange ganger før, men hotellet har siden det ble organisert som i dag gått med underskudd hvert år siden 2005, bortsett fra i 2017 og 2018 der noen må ha lekt seg med litt "transfer-pricing" siden resultatet etter skatt endte på.... tam tam taaa kr 1.000.-

https://www.proff.no/regnskap/kvitfjell-hotel/f%C3%A5vang/hoteller-og-andre-overnattingssteder/IEEKKXG00LQ/

For å følge opp trenden så tenker jeg kanske at Tom har skimmet penger fra driften av hotellet og laget et mausoleum til AEH som stod ferdig i 2017, når resultatet ikke ble tynget ned lengre, med det resultat at han høsten 2018 ikke greide å vente lengre med å innvie det.

Kanskje en Fritzl DeLuxe løsning eller Cryogenics? Næææ, det blir for dyrt i lengden.

Useriøst? Ja, det var i hvert fall et ekte forsøk for å gi eksemplet litt makt....
Citera
2019-07-26, 01:50
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Nå finnes det vel en rekke dødelige gifter som både fremkaller hjerteinfarkt og død som AE kan ha blitt forgiftet med. Grunnen til at jeg nevner det er fordi folk som får hjerteinfarkt blir ofte nødt til å drite, og det er ikke umulig at AE satt med hjerteinfarkt og dreit når livet ebbet ut.

Hvorfor ikke bare bevege seg inn i de syntetiske opiodenes verden heller?

Døden inntreffer mer eller mindre momentant.

Legger ved en lenke om emnet og forskjellen på opiater og opioder fordi jeg vet at du elsker innlegg med en rød snor ut i verden for å samle kunnskap.

https://tidsskriftet.no/2011/07/sprakspalten/opiat-eller-opioid
Citera
2019-07-26, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hvorfor ikke bare bevege seg inn i de syntetiske opiodenes verden heller?

Døden inntreffer mer eller mindre momentant.

Legger ved en lenke om emnet og forskjellen på opiater og opioder fordi jeg vet at du elsker innlegg med en rød snor ut i verden for å samle kunnskap.

https://tidsskriftet.no/2011/07/sprakspalten/opiat-eller-opioid
Ja opioider må være den mest tilgjengelige og dødelige giften man enkelt får tak i, men da tenker jeg det må ha vært blandet i noe hun har inntatt oralt for å sette et dødelig skudd på en krakilsk person er ikke bare bare.
Citera
2019-07-26, 08:00
Bannlyst
Citat:
Spør nå ikke meg om lue og mobilmannen da, jeg har aldri hatt fokus på dem fordi jeg har aldri hatt oppfatning av at de har noe som helst med saken å gjøre.

Men det at politiet mener at det er et drap kamuflert som kidnapping og ikke kidnapping og drap tyder på at politiet sitter på spor som viser at hun ble drept i huset.

Hehe, du får bare med deg halvparten av hva jeg skriver.
Jeg har ikke sagt at Anne ikke ble drept hjemme, men at hjemmet hennes ikke er det eneste mulige drapsstedet. Kanskje har han lokket henne med på kveldstur, og så drept henne langt unna?
Kanskje gikk hun alene på kveldstur, og så så stoppet det en varebil ved siden av henne og tok henne inn i bilen, hvem vet?
At politiet mener det er en fingert kidnapping, betyr ikke nødvendigvis at dem har funnet spor som tyder på at hun ble drept hjemme, det kan være andre ting dem har funnet.
Dem trenger ikke å ha funnet noe som helst, det kan være at det har gått så lang tid som dem sier, liten vilje i andre enden til å få penger osv.
Vi snakket om at Verisureselgeren ikke nødvendigvis har utløst en plan, og at Tom ikke fikk hastverk. Jeg vil tro at Tom er smart nok til ikke å gjemme et lik på et depo som tilhører han selv, tror du ikke?
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-26 kl. 08:04.
Citera
2019-07-26, 08:19
Bannlyst
Citat:

Du tror ikke Anne ville ringt 113 hvis hun hadde blitt forgiftet?
Tror du at dem som skulle frakte henne sto ved siden av henne og ventet til hun skulle gjøre seg ferdig å drite og dø sånn at dem kunne frakte henne avsted?
Hvor har du dette med avføring ifra? Hvor i alle verden står det at hun satt å dreit?
Du har en livlig og creepy fantasi ihvertfall.
Nei, som drsniffer sier, har mere tro på opiater. Og da mikset inn i kveldsmaten slik at opiatforgiftningen/overdosen skjer mens hun sover og ikke kan si ifra.
Hvis Tom kjenner en lege, så kan han ha kjøpt rein flytende morfin som dem bruker på sykehus og som ikke smaker noenting. Det er blank væske som ikke gir noen farge, og kan helles rett i en drink. Anskaffelsen av dette kan han ha gjort for lenge siden, så det ikke kan spores den dag i dag.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-26 kl. 08:49.
Citera
2019-07-26, 10:33
Medlem
Citat:
Så du er av den oppfatning at man kan planlegge et drap så grundig at ingenting uforutsett kan skje ?

En av de hete teoriene på omtrent samtlige forum der denne saken diskuteres er at drapet kan ha blitt framskyndet fordi at den dumme mannen fra Verisure banket på døra og var inne hos AE i hele 10 minutter, kanskje ikke gravstedet engang var lokalisert på dette tidspunktet og da sier det seg selv at man må improvisere.

Hvem tror du står bak planleggingen? TH, en annen i familien eller organiserte kriminelle?
Tror du trusselbrev var ferdigskrevet, eller tror du det ble skrevet i hastverk denne natten?
Verisure selgeren kom vel ikke i veien hvis det var TH som er GM, han kunne bare sagt nei til nytt alarmanlegg? Så hvis den hypotesen skal stemme, så vil det si at det nok ikke er TH som står bak.
Monero-kontoen virker å ha noe med dette å gjøre fra stunden den ble opprettet, det er jeg helt enig i. Men da peker det også mot noen andre enn TH synes jeg, pga hastverket det plutselig bærer preg av. Andre enn TH vil selvsagt måtte fremskynde planen når det plutselig ser ut til å komme et nytt alarmsystem på plass. Det ville forpurret alt. TH kan selvsagt ha bestilt drapet, og ikke visst når og hvordan det skulle gjennomføres, men det virker så spektakulært at jeg ikke klarer å tro på det.
Jeg har derfor landet på enkleste forklaringen: Drap i affekt, ber om hjelp for å prøve å komme seg unna, fordi han har alt å tape. Jeg tenker en uregistrert telefon, eller noen han naturlig ville ringt på kvelden. En plan formes og utføres i løpet av de neste 10-13 timene. Mulig hun fjernes med en gang, Bilen på morgenen er politiet veldig interessert i, men kanskje den var en del av iscenesettelsen? 09:14 samtalen oppklares ved dette, hvis den gikk til TH. Gikk den til kontordamen eller noen andre er det verre å forklare den. Da må man tenke opptak, fordreid stemme, eller at det skjedde etter 09:14.
Mitt andrevalg er at det står noe større bak, og at AE bare er en brikke i en kynisk hevnoperasjon eller dekkoperasjon av noe slag, rettet mot politiet eller TH.
Jeg forholder meg til det politiet har valgt å lekke av informasjon, og rykter. Mer har vi ikke.
Citera
2019-07-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Hvem tror du står bak planleggingen? TH, en annen i familien eller organiserte kriminelle?
Tror du trusselbrev var ferdigskrevet, eller tror du det ble skrevet i hastverk denne natten?
Verisure selgeren kom vel ikke i veien hvis det var TH som er GM, han kunne bare sagt nei til nytt alarmanlegg? Så hvis den hypotesen skal stemme, så vil det si at det nok ikke er TH som står bak.
Monero-kontoen virker å ha noe med dette å gjøre fra stunden den ble opprettet, det er jeg helt enig i. Men da peker det også mot noen andre enn TH synes jeg, pga hastverket det plutselig bærer preg av. Andre enn TH vil selvsagt måtte fremskynde planen når det plutselig ser ut til å komme et nytt alarmsystem på plass. Det ville forpurret alt. TH kan selvsagt ha bestilt drapet, og ikke visst når og hvordan det skulle gjennomføres, men det virker så spektakulært at jeg ikke klarer å tro på det.
Jeg har derfor landet på enkleste forklaringen: Drap i affekt, ber om hjelp for å prøve å komme seg unna, fordi han har alt å tape. Jeg tenker en uregistrert telefon, eller noen han naturlig ville ringt på kvelden. En plan formes og utføres i løpet av de neste 10-13 timene. Mulig hun fjernes med en gang, Bilen på morgenen er politiet veldig interessert i, men kanskje den var en del av iscenesettelsen? 09:14 samtalen oppklares ved dette, hvis den gikk til TH. Gikk den til kontordamen eller noen andre er det verre å forklare den. Da må man tenke opptak, fordreid stemme, eller at det skjedde etter 09:14.
Mitt andrevalg er at det står noe større bak, og at AE bare er en brikke i en kynisk hevnoperasjon eller dekkoperasjon av noe slag, rettet mot politiet eller TH.
Jeg forholder meg til det politiet har valgt å lekke av informasjon, og rykter. Mer har vi ikke.

Synes argumentasjonen din rundt Verisure-selgeren er ulogisk.

TH er eneste person vi med rimelig sikkerhet kan anta visste at AEH hadde gjort avtale med Verisure-selgeren om installasjon av alarm og/eller annet sikkerhetsutstyr.

En liga, eller andre ukjente GM, kan ikke ha visst om at Verisure-selgeren var på besøk, med mindre de holdt huset under oppsikt eller avlyttet/overvåket huset elektronisk.

En liga eller ukjente GM som planla å drepe/bortføre AEH, kunne og burde kanskje, ha foretrukket å overfalle AEH utendørs i stedet for inne i huset. Kanskje på kveldstur med hunden. Forsvinningen ville muligens ha blitt oppdaget tidligere, men GM ville sluppet å ta seg inn i huset og sluppet risikoen for å legge igjen egne biologiske spor.

En strategisk plassert bil, overfall og bedøving, for så å støtte AEH inn i bilen, som et tenkt eksempel.

Om Verisure-selgeren har hatt noen som helst betydning i forsvinningssaken, retter det mistanken først og fremst mot TH, og ikke mot ukjente GM.
Citera
2019-07-26, 11:54
Medlem
Kan man få en sammanfattning? Gärna på svenska
Citera
2019-07-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes argumentasjonen din rundt Verisure-selgeren er ulogisk.

TH er eneste person vi med rimelig sikkerhet kan anta visste at AEH hadde gjort avtale med Verisure-selgeren om installasjon av alarm og/eller annet sikkerhetsutstyr.

En liga, eller andre ukjente GM, kan ikke ha visst om at Verisure-selgeren var på besøk, med mindre de holdt huset under oppsikt eller avlyttet/overvåket huset elektronisk.

En liga eller ukjente GM som planla å drepe/bortføre AEH, kunne og burde kanskje, ha foretrukket å overfalle AEH utendørs i stedet for inne i huset. Kanskje på kveldstur med hunden. Forsvinningen ville muligens ha blitt oppdaget tidligere, men GM ville sluppet å ta seg inn i huset og sluppet risikoen for å legge igjen egne biologiske spor.

En strategisk plassert bil, overfall og bedøving, for så å støtte AEH inn i bilen, som et tenkt eksempel.

Om Verisure-selgeren har hatt noen som helst betydning i forsvinningssaken, retter det mistanken først og fremst mot TH, og ikke mot ukjente GM.

Men av hva vi vet om TH, så var det han som hadde kontrollen, Hvorfor skulle dette besøket av en selger ha noe å si? Hvis han hadde planer om å drepe AE, men ikke var klar. så kunne han vel ha sagt til AE at et slikt alarmsystem trengte de ikke, det var ikke noe han ville bruke penger på, rett og slett. De låste ikke sin egen dør engang, de må ha følt seg trygge. eller tror du barna kanskje har ønsket det, og at det ville blitt en mistenkelig manøver å si nei, sette seg i mot. Jeg ser den og. Han sier nei, så skjer det noe fryktelig, som kunne vært avverget. Men da må det være sånn at barna visste om det. Eller er det noe som går meg hus forbi her?
Senast redigerad av Adrtrt 2019-07-26 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in