Citat:
1. Om du säger att flera vittnen hävdar detta, så är det säkert så! Men det är inte vittnenas upplevelser som spelar roll, när andra personer misshandlat/hävdat nödvärn. Då är det deras upplevelser som spelar roll. OK, märkligt för då gör vi två helt olika iakttagelser, då jag inte upplever det för fem öre.
2. Jag menar när personen kastas i backen. Vi kan kalla det "kastet" för enkelhetens skull...
3. OK. Märkligt att livvakten, vars enda uppgift är att upprätthålla säkerheten, inte tagit reda på detta och lagt in i sin telefon t ex. Märkligt att dom inte ber dom SVENSKA vittnena att ringa eller ange numret. Märkligt att ASAP och co inte googlar detta under tiden det diskuteras. Kort och gott många möjligheter fanns!
4. Kriminaliserat ändå!
2. Jag menar när personen kastas i backen. Vi kan kalla det "kastet" för enkelhetens skull...
3. OK. Märkligt att livvakten, vars enda uppgift är att upprätthålla säkerheten, inte tagit reda på detta och lagt in i sin telefon t ex. Märkligt att dom inte ber dom SVENSKA vittnena att ringa eller ange numret. Märkligt att ASAP och co inte googlar detta under tiden det diskuteras. Kort och gott många möjligheter fanns!
4. Kriminaliserat ändå!
1. Läs gärna FUPen. Har du inte gjort det är det du som går på "förutfattade meningar" som du själv beskrev det.
Vittnesmålen är en del av bevisningen, hur kan du påstå att de inte spelar roll?
En person som inte backar för en grupp på tre personer som alla har ett fysiskt övertag har ett ess i ärmen. Har skrivit om detta tidigare. Antingen det eller så är han psykopat och saknar verklighetsförankring.
2. Jag vidhåller att det som krävdes för att deskalera situationen är vad som hände.
3. Märkligt, samtidigt har polisen enligt andra vittnen kontaktas redan när den s k BO började härja utanför Max.
4. Japp, att ofreda andra är en kriminell handling.
Citat:
Japp. Samtidigt fanns ett fysiskt hot precis framför dem. Hur coola de än verkade framför kameran var alla på helspänn för vad den urspårade individen skulle ta sig till.
Det är mycket vanligt att folk inte ringer till polisen/112 direkt utan själva försöker lösa hotfulla situationer i första hand.