2019-07-26, 17:13
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Om du säger att flera vittnen hävdar detta, så är det säkert så! Men det är inte vittnenas upplevelser som spelar roll, när andra personer misshandlat/hävdat nödvärn. Då är det deras upplevelser som spelar roll. OK, märkligt för då gör vi två helt olika iakttagelser, då jag inte upplever det för fem öre.
2. Jag menar när personen kastas i backen. Vi kan kalla det "kastet" för enkelhetens skull...
3. OK. Märkligt att livvakten, vars enda uppgift är att upprätthålla säkerheten, inte tagit reda på detta och lagt in i sin telefon t ex. Märkligt att dom inte ber dom SVENSKA vittnena att ringa eller ange numret. Märkligt att ASAP och co inte googlar detta under tiden det diskuteras. Kort och gott många möjligheter fanns!
4. Kriminaliserat ändå!

1. Läs gärna FUPen. Har du inte gjort det är det du som går på "förutfattade meningar" som du själv beskrev det.
Vittnesmålen är en del av bevisningen, hur kan du påstå att de inte spelar roll?
En person som inte backar för en grupp på tre personer som alla har ett fysiskt övertag har ett ess i ärmen. Har skrivit om detta tidigare. Antingen det eller så är han psykopat och saknar verklighetsförankring.
2. Jag vidhåller att det som krävdes för att deskalera situationen är vad som hände.
3. Märkligt, samtidigt har polisen enligt andra vittnen kontaktas redan när den s k BO började härja utanför Max.
4. Japp, att ofreda andra är en kriminell handling.

Citat:
Ursprungligen postat av selust
Nummer 3 känns som ett rimligt krav att ha på en möjlig assistent i framtiden. Eller varför inte livvakten vars uppgift är att skydda artistens liv.

Japp. Samtidigt fanns ett fysiskt hot precis framför dem. Hur coola de än verkade framför kameran var alla på helspänn för vad den urspårade individen skulle ta sig till.
Det är mycket vanligt att folk inte ringer till polisen/112 direkt utan själva försöker lösa hotfulla situationer i första hand.
Citera
2019-07-26, 17:14
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Visst, visst och "hederliga svenskar" som Helge Fossmo, Tony Olsson, Anders Eklund, Johanna Möller, Haga-mannen, Peter Mangs, Mattias Flink, Jan Ausonius, Clark Olofsson, Svartenbrandt, Leif Axmyr, Tommy Zethraeus har inte kostat oss någonting...
Det var ju ett gediget juridiskt välgrundat argument.
Citera
2019-07-26, 17:15
Medlem
Det här blir en vinnande affär för både ASAP Rocky OCH Trump trots alla förlorade intäkterna och obehag.

Trump tar ASAP:s sida och kommer att tjata om hans frigivning ända tills slutet. När gänget friges (inte om) blir de upphämtade av USA:s hitsända flygplan (dock ej Air Force One men who knows?) och vid ankomsten i USA blir de emottagna av självaste President med pompa och ståt fanfar och nationalsång. Our heroes ! Fiska röster eller ej röster från afroamerikaner kommer han att få och vinner säkert nästa val.

ASAP kommer att nämna hans kommande show "Last Night in Sweden" som kommer å bli en stor succé så klart. Bättre att inte veta vad han ska sjunga om Sverige och statsministern.

Och här blir vi kvar att stå ut med den begåvade statsministern + de tusentals kaosafghaner (och klanerna som snart kommer) och andra bidragsparasiter som regeringen prackat på oss.

The end

Citera
2019-07-26, 17:15
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Håller inte med.

Jag kände att detta var fel långt innan Kardashian och Kanye West uttalade sig om fallet.

Att ni tror att alla människor världen över som tycker detta är fel gör det enbart för att upphöja ASAP Rocky till någon slags 2pac måste ju vara bra lättlurade.

Alltså, jag förstår att intersektionella sektmedlemmar tar ställning för ASAP Rocky eftersom offerskalan säger att en hiphopneger är mycket mer förtryckt än en nästan-vit iransk hazar. Alltså är det per automatik mer synd om hiphopnegern även om han hade skjutit hazaren i huvudet. Vad jag inte begriper är de Flashbackmedlemmar som inte inser att konflikten som utspelade sig är en naturlig konsekvens av att våldsamma skräpmänniskor möts, och att man inte behöver ta ställning för eller emot någon av dessa skräpmänniskor. Men förklaringen "tar jag ställning för våldsnegern så är jag inte rasist och då får jag kasta skit på våldshazaren!" är fullt rimlig, jag köper den.
Citera
2019-07-26, 17:17
Medlem
.
Senast redigerad av ib7erfby6 2019-07-26 kl. 18:01.
Citera
2019-07-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Alltså, jag förstår att intersektionella sektmedlemmar tar ställning för ASAP Rocky eftersom offerskalan säger att en hiphopneger är mycket mer förtryckt än en nästan-vit iransk hazar. Alltså är det per automatik mer synd om hiphopnegern även om han hade skjutit hazaren i huvudet. Vad jag inte begriper är de Flashbackmedlemmar som inte inser att konflikten som utspelade sig är en naturlig konsekvens av att våldsamma skräpmänniskor möts, och att man inte behöver ta ställning för eller emot någon av dessa skräpmänniskor. Men förklaringen "tar jag ställning för våldsnegern så är jag inte rasist och då får jag kasta skit på våldshazaren!" är fullt rimlig, jag köper den.

Jag tar ställning för ASAP Rocky eftersom det var afghanen som sökte upp honom och skapade bråk.

Det har inget med hudfärg att göra.
Citera
2019-07-26, 17:20
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Det här blir en vinnande affär för både ASAP Rocky OCH Trump trots alla förlorade intäkterna och obehag.

Trump tar ASAP:s sida och kommer att tjata om hans frigivning ända tills slutet. När gänget friges (inte om) blir de upphämtade av USA:s hitsända flygplan (dock ej Air Force One men who knows?) och vid ankomsten i USA blir de emottagna av självaste President med pompa och ståt fanfar och nationalsång. Our heroes ! Fiska röster eller ej röster från afroamerikaner kommer han att få och vinner säkert nästa val.

ASAP kommer att nämna hans kommande show "Last Night in Sweden" som kommer å bli en stor succé så klart. Bättre att inte veta vad han ska sjunga om Sverige och statsministern.

Och här blir vi kvar att stå ut med den begåvade statsministern + de tusentals kaosafghaner (och klanerna som snart kommer) och andra bidragsparasiter som regeringen prackat på oss.

The end

Ja, denna afghan tar verkligen hem priset med den skada han gjort för landet Sverige. Storsjärnor som ej kommer turnera i Sverige i framtiden, ger Sverige ett dåligt rykte, samt orsakar en smärre diplomatisk kris med självaste USA.

De vanliga gruppvåldtäkt och knivafghaner har mycket att lära av denna man.
Citera
2019-07-26, 17:23
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Principiellt nej.

Men sedan är ju alla case olika. Ponera att det varit kungen eller en partiledare, då kanske det tydligare stått klart att personen ville ofreda kungen/partiledaren, just pga deras roll och makt.
Dessutom hade ju läget varit annorlunda om det varit kungen/partiledare för då hade 500 livvakter varit framme och försökt avlägsna personen - Och hade då personen fortsatt hade det nog tydligt stått klart att det var tal om ett Ofredande.
Kungens och ministrarnas livvakter är poliser, de hade kunnat och varit skyldiga att ingripa långt tidigare. Dessutom hade deras ingripande garanterat resulterat i gripanden, troligtvis med mer våld mot afghanerna än vad de råkade ut för från Rocky & Co. En jurist bör veta sådant.
Citera
2019-07-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
1. Läs gärna FUPen. Har du inte gjort det är det du som går på "förutfattade meningar" som du själv beskrev det.
Vittnesmålen är en del av bevisningen, hur kan du påstå att de inte spelar roll?
En person som inte backar för en grupp på tre personer som alla har ett fysiskt övertag har ett ess i ärmen. Har skrivit om detta tidigare. Antingen det eller så är han psykopat och saknar verklighetsförankring.
2. Jag vidhåller att det som krävdes för att deskalera situationen är vad som hände.
3. Märkligt, samtidigt har polisen enligt andra vittnen kontaktas redan när den s k BO började härja utanför Max.
4. Japp, att ofreda andra är en kriminell handling.

Japp. Samtidigt fanns ett fysiskt hot precis framför dem. Hur coola de än verkade framför kameran var alla på helspänn för vad den urspårade individen skulle ta sig till.
Det är mycket vanligt att folk inte ringer till polisen/112 direkt utan själva försöker lösa hotfulla situationer i första hand.

Klart vittnesiakttagelser spelar roll. Men inte i sammanhanget att ASAP Rocky misshandlat och sedan hävdar nödvärn. Tänk dig att vittnen säger att dom uppfattade honom beväpnad, medans ASAP Rocky INTE har gjort det. Det handlar ju om ASAP Rocky och co:s upplevelser om "afghanerna". Räcker det för att förstå?

Föresten så vill jag påpeka att ditt påstående om ASAP Rocky och co´s "oförmåga och omöjlighet" att tillkalla svensk polis/blåljuspersonal närmast är ett skämt. Ponera att detta inte skulle ha hänt, men att ASAP Rocky skulle falla ihop i hjärtinfarkt, hade då gänget stått och ryckt på axlarna och sagt: "Nä, här finns inget att göra. Vi kan ju inga svenska SOS-nummer...." Givetvis har dom haft många möjligheter att lösa numret till polis, men dom har valt att inte göra det - Och nu måste dom hitta "en bra anledning" till varför dom inte gjorde det...
Citera
2019-07-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Kungens och ministrarnas livvakter är poliser, de hade kunnat och varit skyldiga att ingripa långt tidigare. Dessutom hade deras ingripande garanterat resulterat i gripanden, troligtvis med mer våld mot afghanerna än vad de råkade ut för från Rocky & Co. En jurist bör veta sådant.

Oj vad fel det blev nu!
Ja dom är poliser? (SÄPO-livvakter) Men fortfarande livvakter?
Givetvis hade dom ingripit 100 år tidigare och 100 gånger mer resolut!? Försökte bara sätta det i jämförelse utefter frågan som ställdes!
Varför har du fått för dig att jag skulle vara jurist???
Citera
2019-07-26, 17:27
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ja, denna afghan tar verkligen hem priset med den skada han gjort för landet Sverige. Storsjärnor som ej kommer turnera i Sverige i framtiden, ger Sverige ett dåligt rykte, samt orsakar en smärre diplomatisk kris med självaste USA.

De vanliga gruppvåldtäkt och knivafghaner har mycket att lära av denna man.

Trump vet förstås exakt hur landet ligger och skiter fullständigt i Herr Rockys förehavanden i Stockholm.

Däremot är det val i USA nästa år. "De svarta rösterna" tack vare den här teatern kan bli det som ger four more years.
För Trump är det en skänk från ovan - att lattja lite med Löfven och twittra lite dumheter kostar i det här fallet ingenting!

Knivhazaren kan bli den enskilda person som betyder mest för Trumps omval!
Citera
2019-07-26, 17:28
Medlem
Citat:
Klart vittnesiakttagelser spelar roll. Men inte i sammanhanget att ASAP Rocky misshandlat och sedan hävdar nödvärn. Tänk dig att vittnen säger att dom uppfattade honom beväpnad, medans ASAP Rocky INTE har gjort det. Det handlar ju om ASAP Rocky och co:s upplevelser om "afghanerna". Räcker det för att förstå?

Föresten så vill jag påpeka att ditt påstående om ASAP Rocky och co´s "oförmåga och omöjlighet" att tillkalla svensk polis/blåljuspersonal närmast är ett skämt. Ponera att detta inte skulle ha hänt, men att ASAP Rocky skulle falla ihop i hjärtinfarkt, hade då gänget stått och ryckt på axlarna och sagt: "Nä, här finns inget att göra. Vi kan ju inga svenska SOS-nummer...." Givetvis har dom haft många möjligheter att lösa numret till polis, men dom har valt att inte göra det - Och nu måste dom hitta "en bra anledning" till varför dom inte gjorde det...

Det bästa man kan göra är att springa iväg och vifta med armarna i luften och skrika i panik.

Om Rocky hade lagt sig på marken och pussat afghanens skor så hade han säkert också inte råkat ut för en konflikt. Kanske rentav erbjudit sig att betala hörlurarna som afghanen själv tog sönder.

Men du måste förstå att man vill behålla sin manlighet och heder. Vi kan inte stifta lagar som ska ha förutsättningarna att vi är könlösa hens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in