Citat:
Ursprungligen postat av
Okandare
Benådning i Sverige är lite i paritet med mord beordrat av presidenten i USA. Politikerna behöver ha ordentligt på fötterna innan man använder det och så är inte fallet här.
Som jag skrivit tidigare - det finns ingen praxis nådärenden. De fattas bakom stängda dörrar och motiveras aldrig. Varför skulle då regeringen behöva ha ordentligt på fötterna?
Om USA t ex börjar förhandla med Sveriges rikaste klan - Wallenberg - som sen ställer krav på regeringen kommer regeringen rätta sig därefter precis som de tidigare gjort i bland annat Saudiaffären.
Citat:
Ursprungligen postat av
Okandare
Majoriteten av svenskarna verkar trots allt tycka att det än så länge gått rätt till och att ASAP förtjänar en redig smäll på fingrarna (t.ex. ett par månader i fängelse).
Majoriteten av svenskarna känner tyvärr inte ens till händelseförloppet. Rapporteringen är partisk och undermålig. Många tror fortfarande att det handlar om etniska svenskar, eftersom media uttryckligen påstod detta tidigare. Nu kanske någon tänker att varför nämner jag etnicitet när jag tidigare påstått att det inte spelar roll? Jo därför att etniska svenskar kan engelska, vilket den kriminella afghanen inte kan. Att hantera en påtänd våldsverkare som inte förstår vad man säger blir i princip omöjligt, det fattar vem som helst. Men nu har all media valt att utelämna denna ytterst viktiga information.
Med det sagt så tror jag att majoriteten svenskar som känner till händelseförloppet i sin helhet anser att ASAP Rocky inte bara bör gå fri utan även som jag skriver i min signatur tilldelas ett fett skadestånd och mer därtill!
Citat:
Ursprungligen postat av
Okandare
Jag håller med om att Afganerna förtjänade stryck, dryga skitungar.
MEN i sverige har vi lite heliga kor, för slagsmål (inte att förväxlas med uppgörelser)
1. Man sparkar inte den som ligger (Läs bamse ffs)
2. Man använder inte tillhyggen SPECIELLT inte kniv eller skärvapen som en t.ex. sönderslagen flaska.
1. Ingen har sparkat på den som ligger ner.
Om du läst hela FUP ser du att de slag som nådde den s k BO när han redan nuddat vid asfalten var avsedda att hamna på BO i luften. Därtill står man och stampar bredvid BO för att markera att han i sitt våldsamma drogrus inte ska ta sig upp och dra vapen. Man hanterade den kriminella afghanen exemplariskt. ASAP Rockys advokat har uttryckligen sagt att det inte finns något som bevisar att ASAP Rocky ska ha utdelat någon spark.
2. Nu förvränger du sanningen.
Ingen förutom de kriminella afghanerna själva påstår att en sönderflaska används. ASAP Rocky med entourage hävdar att de kriminella afghanerna försökte ta deras flaskor och det enda utomstående vittne som hävdat att en flaska användes i fighten hävdar att den s k BO själv på plats hävdat att han fick den i ryggen så att den krossades.
(samtliga uppgifter jag kommer med har givits källhänvisning tidigare i tråden!)