Citat:
1. BO beter sig som om han vore beväpnad - det hävdar flera vittnen i FUP. Jag själv gjorde den iakttagelsen redan innan jag läst vittnesmålen.
2. Osanning. Ingen har "knockats", alltså finns inget "efter knockningen" i det här fallet.
3. Läs förhöret - ASAP Rocky med entourage var nyanlända och visste inte vilket nummer de skulle ringa. (uttal från ASAP Rocky - s. 383, FUP)
4. Nej eftersom bägge försatt sig i riskfyllda situationer.
Tänk dig att du själv påstridigt följer efter tre män som är nästan dubbelt så stora som dig. Du fortsätter följa efter trots att du blir tillsagd 10 ggr att lämna dem ifred. Du förstår inte vad de säger men fortsätter följa efter dem. Att påstå att detta inte är ett riskfyllt beteende är så verklighetsfrånvänt att det inte är värt att bemöta.
2. Osanning. Ingen har "knockats", alltså finns inget "efter knockningen" i det här fallet.
3. Läs förhöret - ASAP Rocky med entourage var nyanlända och visste inte vilket nummer de skulle ringa. (uttal från ASAP Rocky - s. 383, FUP)
4. Nej eftersom bägge försatt sig i riskfyllda situationer.
Tänk dig att du själv påstridigt följer efter tre män som är nästan dubbelt så stora som dig. Du fortsätter följa efter trots att du blir tillsagd 10 ggr att lämna dem ifred. Du förstår inte vad de säger men fortsätter följa efter dem. Att påstå att detta inte är ett riskfyllt beteende är så verklighetsfrånvänt att det inte är värt att bemöta.
1. Om du säger att flera vittnen hävdar detta, så är det säkert så! Men det är inte vittnenas upplevelser som spelar roll, när andra personer misshandlat/hävdat nödvärn. Då är det deras upplevelser som spelar roll. OK, märkligt för då gör vi två helt olika iakttagelser, då jag inte upplever det för fem öre.
2. Jag menar när personen kastas i backen. Vi kan kalla det "kastet" för enkelhetens skull...
3. OK. Märkligt att livvakten, vars enda uppgift är att upprätthålla säkerheten, inte tagit reda på detta och lagt in i sin telefon t ex. Märkligt att dom inte ber dom SVENSKA vittnena att ringa eller ange numret. Märkligt att ASAP och co inte googlar detta under tiden det diskuteras. Kort och gott många möjligheter fanns!
4. Kriminaliserat ändå!