2019-07-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
1. BO beter sig som om han vore beväpnad - det hävdar flera vittnen i FUP. Jag själv gjorde den iakttagelsen redan innan jag läst vittnesmålen.
2. Osanning. Ingen har "knockats", alltså finns inget "efter knockningen" i det här fallet.
3. Läs förhöret - ASAP Rocky med entourage var nyanlända och visste inte vilket nummer de skulle ringa. (uttal från ASAP Rocky - s. 383, FUP)
4. Nej eftersom bägge försatt sig i riskfyllda situationer.
Tänk dig att du själv påstridigt följer efter tre män som är nästan dubbelt så stora som dig. Du fortsätter följa efter trots att du blir tillsagd 10 ggr att lämna dem ifred. Du förstår inte vad de säger men fortsätter följa efter dem. Att påstå att detta inte är ett riskfyllt beteende är så verklighetsfrånvänt att det inte är värt att bemöta.

1. Om du säger att flera vittnen hävdar detta, så är det säkert så! Men det är inte vittnenas upplevelser som spelar roll, när andra personer misshandlat/hävdat nödvärn. Då är det deras upplevelser som spelar roll. OK, märkligt för då gör vi två helt olika iakttagelser, då jag inte upplever det för fem öre.
2. Jag menar när personen kastas i backen. Vi kan kalla det "kastet" för enkelhetens skull...
3. OK. Märkligt att livvakten, vars enda uppgift är att upprätthålla säkerheten, inte tagit reda på detta och lagt in i sin telefon t ex. Märkligt att dom inte ber dom SVENSKA vittnena att ringa eller ange numret. Märkligt att ASAP och co inte googlar detta under tiden det diskuteras. Kort och gott många möjligheter fanns!
4. Kriminaliserat ändå!
Citera
2019-07-26, 16:55
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
1. BO beter sig som om han vore beväpnad - det hävdar flera vittnen i FUP. Jag själv gjorde den iakttagelsen redan innan jag läst vittnesmålen.
2. Osanning. Ingen har "knockats", alltså finns inget "efter knockningen" i det här fallet.
3. Läs förhöret - ASAP Rocky med entourage var nyanlända och visste inte vilket nummer de skulle ringa. (uttal från ASAP Rocky - s. 383, FUP)
4. Nej eftersom bägge försatt sig i riskfyllda situationer.
Tänk dig att du själv påstridigt följer efter tre män som är nästan dubbelt så stora som dig. Du fortsätter följa efter trots att du blir tillsagd 10 ggr att lämna dem ifred. Du förstår inte vad de säger men fortsätter följa efter dem. Att påstå att detta inte är ett riskfyllt beteende är så verklighetsfrånvänt att det inte är värt att bemöta.

Nummer 3 känns som ett rimligt krav att ha på en möjlig assistent i framtiden. Eller varför inte livvakten vars uppgift är att skydda artistens liv.
Citera
2019-07-26, 16:56
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Jag håller med dig om att det inte är klarlagt vem eller vad som orsakade skärskadorna.

Jag är fullkomligt övertygad om att rätten inte kommer gå på försvarets linje angående nödvärn.

Av det vi vet nu är att alla deltog i nödvärnsaktionen, men vi kan inte veta vem som gjorde vad med den bevisning som finns, förutom att ASAP Rocky (som står i centrum i fallet) av allt att döma är oskyldig! Det finns heller ingen anledning att tro att filmerna skulle visa något mer eftersom inget vittne talat om trasiga flaskor. En trasig flaska ser t ex helt annorlunda ut än en flaska, ändå har inget vittne talat som trasiga flaskor förutom de kriminella afghanerns vittnesmål som t om hävdar att 6 st män beväpnade med flaskor slog mot huvud och ansikte på den s k BO. Inte ens den mest rasistiska domstolen skulle gå på afghanernas linje när de så uppenbart ljuger.
Om de håller fast för sin historia i rätten borde de av en icke-partisk domstol dömas för mened.
Citera
2019-07-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Gör han befolkningen nöjd så vinner han ju röster. Så anledningen är röster. Det är ju självklart.

Så du tror inte att han kan vilja göra rätt för sig? Allt handlar om psykopatbeteende för att få röster?
Citera
2019-07-26, 17:03
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag har läst förarbetena till grundlagen, och grundlagen själv. Jag har inte sett något som begränsar regeringens möjlighet att använda abolition. Precis som med nåd är det helt upp till regeringen att använda det när man vill, det finns inga formella krav eller praxis.

Vad har du för stöd för det du skriver?

Näe, det är inte helt fritt faktiskt. Det regleras bl a I principerna i offentlig rätt och t ex i Kap 1 §1 & §9 i Regeringsformen. Regeringen kan styra hur myndigheterna ska arbeta, men regeringen får aldrig styra över hur en myndighet använder lagarna. Det är grunden. Om Regeringen skall fatta ett beslut om abolition så är det en mycket speciell situation.
Citera
2019-07-26, 17:03
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Så du tror inte att han kan vilja göra rätt för sig? Allt handlar om psykopatbeteende för att få röster?

Ja vad tror du politiker gör egentligen? Det är snart val i USA, klart han passar på att fiska.
Det sägs ju att många chefer för stora företag och högt uppsatta politiker är psykopater. Du är på spåret.
Citera
2019-07-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Tala för dig själv, du har ingen aning om vad Trumps avsikter är, du känner inte honom och gissar bara utifrån din egna övertygelse.

Du är bra naiv om du inte tror att politiker har ett finger med i spelet.

Denna utredning har snabbare utredningstider än kända mordfall. Var inte så naiv.
Hahaha det stämmer att jag inte kan läsa Trumps tankar. Dock kan man ta antaganden utifrån vad som är mest troligt. Använd hjärnan för fan. Vad tror du hans avsikter är? Tror du på fullaste allvar att han faktiskt bryr sig om ASAP Rocky på riktigt?

Att ha ett litet lillfinger i spelet är inte detsamma som att kunna på egen hand fria en person. Vilket Donald Trump verkar vara besviken på att Stefan Löfven inte gjorde.
Något han mycket väl vet om att Stefan Löfven inte KAN göra, men som den showmannen han är ska han skriva på Twitter att Sverige har svikit "The African American communityn" och att han är mycket besviken på Stefan Löfven.

Det är ju inte så jävla svårt att förstå vad hans avsikt är med detta.
Citera
2019-07-26, 17:04
Medlem
Sunimods avatar
Vem är förvånad. Vi har släppt in folk från länder med ett helt annat beteende än vanliga svenskar. Detta visste nog inte ASAP utan trodde folk här var vanligt hyggligt folk. Därför blev han troligen rätt så irriterad på någon som inte ger sig utan söker muck.

Dock aldrig försvarbart med mer våld än nöden kräver.

Fantastiskt ändå att "BO" fått gå lös och inte blivit hemskickad. Så kallad "flykting" som åker till landet han flytt ifrån på semester.

Hoppas ASAP får rättvis behandling.
Citera
2019-07-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja vad tror du politiker gör egentligen? Det är snart val i USA, klart han passar på att fiska.
Det sägs ju att många chefer för stora företag och högt uppsatta politiker är psykopater. Du är på spåret.

Jag tror dom drivs av en vilja att göra världen bättre. Men att makten många gånger korrumperar dom.

I Trumps fall skulle jag tippa på att han anser att Rocky blivit illa och orättvist behandlad och att det är en av anledningar till att han väljer agera i ärendet.

Inte för att han är en kallblodig psykopat som endast tänker på röster.

Men folk kan ju ha olika syn på människor. Du har din syn, jag har min.
Citera
2019-07-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Ursäkta om jag ställer en korkad fråga, jag vet inte så mycket om juridik.

Jag har aldrig sätt att någon brottsling, dömd för brott som faller under allmänt åtal, har dömts till att betala rättegångskostnader.
Folk döms ofta till böter men det ju inte samma som att betala rättegångskostnader eller häktnings-/fängelsekostnader.
Jag menar, har man begått ett brott som har lett till en rättegång och en fällande dom, bör man per automatik betala alla kostnader som man åsamkat samhället.
Jag tycker att t o m snuten ska få ställa ut en faktura som bör sedan hanteras med konstens alla regler, typ inkasso, kronofogden, avbetalningsplaner osv.
Är jag ute och cyklar?
Jag måste ha missat någonting.

Det handlar väl om att staten aldrig kommer få se dom pengarna. Eftersom 99 av 100 som fälls i rättegångar inte har en krona, eller i vart fall inte tillräckligt för att betala en hel rättegångsprocess.

Dessutom är hela tanken med åtal/rättegång att "staten stämmer dig", "staten kallar folk till rättegång" och "staten vill ha dig fälld" och därför skall också staten stå för kostnaderna. Medans du själv som tilltalad/misstänkt inte behöver bidraga/medverka på något sätt (du har ju tom rätt att hålla dig undan eller rymma).

Det hade också blivit svåra gränsdragningar. Om jag är åtalad för Fortkörning, Stöld och Narkotikabrott och bara fälls för Fortkörning - Skall jag då betala för hela rättegången?

Döms man dessutom för ett grovt brott är praxis att staten står för rättegångs/advokat-kostnader, eftersom man då redan fått ett långt/hårt fängelsestraff med höga skadestånd.
Citera
2019-07-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Hahaha det stämmer att jag inte kan läsa Trumps tankar. Dock kan man ta antaganden utifrån vad som är mest troligt. Använd hjärnan för fan. Vad tror du hans avsikter är? Tror du på fullaste allvar att han faktiskt bryr sig om ASAP Rocky på riktigt?

Nej, men det gör inte jag heller. Däremot tycker jag det är fel att behandla människor illa även om jag inte känner varken dom eller bryr mig om dom i mitt privatliv.

Eller hjälper du inte en främling som råkar ut för en olycka?

Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Att ha ett litet lillfinger i spelet är inte detsamma som att kunna på egen hand fria en person. Vilket Donald Trump verkar vara besviken på att Stefan Löfven inte gjorde.
Något han mycket väl vet om att Stefan Löfven inte KAN göra, men som den showmannen han är ska han skriva på Twitter att Sverige har svikit "The African American communityn" och att han är mycket besviken på Stefan Löfven.

Det är ju inte så jävla svårt att förstå vad hans avsikt är med detta.

Klart han inte kan benåda honom rakt av inför hela Sveriges befolkning. Men kollar man hur ärendet skötts är det tydligt att man inte tagit Trumps vädjan att hjälpa Rocky på allvar.

Man lägger ner anklagelserna om misshandel för afghanen, FUPen är tydligt vinklad politiskt.

Det är anledningen att Trump tog och satte press på Löfvén, han tog fel väg.
Citera
2019-07-26, 17:10
Medlem
Ahryas avatar
Det finns nu klipp på tuben som visar Mustafas ansikte + namn.

https://www.youtube.com/watch?v=iLbswCVB9nY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in