2019-07-26, 14:32
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Märklig åsikt. På grund av att du anser att det finns "verkliga brott", tycker du inte domstolen ens ska vara inblandad i att avgöra huruvida de åtalade ska straffas eller inte? Om brottsoffren varit etniskt svenska, hade du tyckt likadant då?

För mig är det ganska uppenbart från fup att åklagaren faktiskt har fog för att väcka åtal. ASAP rocky och hans sällskap är skyldiga att respektera svensk lag, precis som alla andra som lever i eller besöker vårt land.

Du har totalfel från början till slut!!!
I USA har man delvis en annan syn på brott. De afghanska parasiterna trakasserade, provocerade och vägrade lyda när de sa till. Då får man tåla konsekvenserna! Just det (logiska) tänket har man i USA. De är ansvariga för händelsen! Men det fattar inte du och andra vänsterparasiter!!
Citera
2019-07-26, 14:34
Medlem
Omvärlden har nu fått upp ögonen på orimliga häktesregler i Sverige.
Kan i vissa jämföras med tortyr enl H. right och Amnesty.
Margot Wahlström skruvade på sig om frågan.
Citera
2019-07-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det skrev jag aldrig. Jag skrev att i USA handlar allt om hudfärg. Det gör det inte i Sverige på samma sätt. Detta fall har absolut noll, ingenting att göra med hudfärgen på rapparen. Men amerikaner tänker alltid så. I Sverige är det lite annorlunda.

På vilket sätt handlar allt om hudfärg i USA men inte i Sverige? De diskussioner som förs i USA om strukturell rasism förs ju också här.

Så fort en mörkhyad unge föses bort av ordningsvakt i Sverige handlar debatten om hudfärg.
Citera
2019-07-26, 14:35
Medlem
jagerkristenlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jomenvisst - men faktum är att det inte har ett skit med rasism att göra, hur mycket de än gnäller. Sverige är inte USA som har strukturell rasism inom rättsväsendet, snarare tvärt om, vi är ju så jävla PK, eller hur?
...
Förklara gärna hur fallet rocky är rasistiskt om du orkar och hur hans ras spelar in i att han sitter där han sitter och inte i sin lyxvilla i Los Angeles.
Jag har inte heller påstått något sådant, du saknar ju helt läsförståelse.
Citat:
För att kunna åberopa identitetspolitik måste det förekomma rasism, som tex när ett gäng vita snutar misshandla en neger i USA för att han gick mot röd gubbe.
Eller som när två negerpoliser sköt ihjäl en vit man och hans barn för att den ena ville dejta hans fru menar du?
Åberopa? Vad yrar du om? Det är ingen som åberopar något, de använder det som en politisk taktik.
Citera
2019-07-26, 14:37
Medlem
Citat:
Jomenvisst - men faktum är att det inte har ett skit med rasism att göra, hur mycket de än gnäller. Sverige är inte USA som har strukturell rasism inom rättsväsendet, snarare tvärt om, vi är ju så jävla PK, eller hur?

För att kunna åberopa identitetspolitik måste det förekomma rasism, som tex när ett gäng vita snutar misshandla en neger i USA för att han gick mot röd gubbe.

Förklara gärna hur fallet rocky är rasistiskt om du orkar och hur hans ras spelar in i att han sitter där han sitter och inte i sin lyxvilla i Los Angeles.

Sverige har strukturell rasism i rättsväsendet enligt regeringens egen hemsida:

https://www.regeringen.se/contentassets/106cc584ae1a489db46fde9bbbc090ab/ar-rattvisan-rattvis-tio-perspektiv-pa-diskriminering-av-etniska-och-religiosa-minoriteter-inom-ratt ssystemet-sou-200630
Citera
2019-07-26, 14:38
Medlem
Har Bo’s identitet fastställts? TUT eller PUT?

Min gissning är att det ligger en ”hund begravningen” i identiteten dvs den skiljer sig något mot vad hen uppgivit vid ankomst till Sverige.
Hoppas försvaret gräver i detta.
Citera
2019-07-26, 14:40
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagerkristenlol
Jag har inte heller påstått något sådant, du saknar ju helt läsförståelse.
Eller som när två negerpoliser sköt ihjäl en vit man och hans barn för att den ena ville dejta hans fru menar du?
Åberopa? Vad yrar du om? Det är ingen som åberopar något, de använder det som en politisk taktik.

Är det svårt för dig att diskutera utan att ta till förolämpningar? Eller är du fast i "flashback-tonen". Man ska vara förolämpande mot folk här om man inte håller med. Tänk efter lite...du sitter och skriver förolämpningar till en anonym person på internet, som du frivilligt diskuterar med. Hur mår du?

Du sa att hans morsa etc hävdar rasism och således har black community rätt att hävda rasism, har jag förstått dig korrekt? Men - eftersom detta ej har med rasism att göra så är det inte rasism. De blandar ihop sverige med USA, där svarta blir felbehandlade dagligen på grund av sin ras.

Åberopa var väl fel ord? Men du kanske forstod vad jag menade ändå? Jag tycker det är fel att använda rasism som ett politiskt slagträ där ingen rasism har förekommit - detta är ironiskt nog rasism i sig själv, vill jag hävda. Jag kan köpa att hans morsa vrålar "RASISM" med tanke på var hon kommer ifrån. Men Trump borde veta bättre och dessutom skiter han fullständigt i både rocky och black community, det kan jag lova dig.
Citera
2019-07-26, 14:42
Medlem
Citat:
Är det svårt för dig att diskutera utan att ta till förolämpningar? Eller är du fast i "flashback-tonen". Man ska vara förolämpande mot folk här om man inte håller med. Tänk efter lite...du sitter och skriver förolämpningar till en anonym person på internet, som du frivilligt diskuterar med. Hur mår du?

Du sa att hans morsa etc hävdar rasism och således har black community rätt att hävda rasism, har jag förstått dig korrekt? Men - eftersom detta ej har med rasism att göra så är det inte rasism. De blandar ihop sverige med USA, där svarta blir felbehandlade dagligen på grund av sin ras.

Åberopa var väl fel ord? Men du kanske forstod vad jag menade ändå? Jag tycker det är fel att använda rasism som ett politiskt slagträ där ingen rasism har förekommit - detta är ironiskt nog rasism i sig själv, vill jag hävda.

Så enligt afrosvenskarnas riksförbund förekommer ej strukturell rasism i Sverige?
Citera
2019-07-26, 14:43
Medlem
CSHamiltons avatar
Lofven gor ju helt ratt som ar principfast i att vi later rattssystemet och dess lagar och principer styra fallets utgang.

Synd att vi inte gor det nar invandrare och asylanter valdtar svenska kvinnor. Da finns det alltid tillgang till formildrande omstandigheter.

/C
Citera
2019-07-26, 14:46
Medlem
Trump blir vä lantagligen mer omtyckt nu i USA då han engagerar sig i fallet vilket kommer sticka i ögonen på pk äckel media och politikerna här i Sverige bla. hoppas jag så jag skiter i om Triumph inte förstår att svetsaren inte kan lägga sig i.
All American!
Citera
2019-07-26, 14:49
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Så enligt afrosvenskarnas riksförbund förekommer ej strukturell rasism i Sverige?

Afrosvenskarna hävdar säkerligen det men jag vågar påstå att den strukturella rasismen i USA:s rättsväsende inte har motsvarighet i Sverige, även om det så klart förekommer rasister överallt. Sverige har en helt annan rättssäkerhet och det ska vi vara glada över. Det är just därför vi inte ger efter påtryckningar att släppa Rocky fri.
Citera
2019-07-26, 14:50
Medlem
Krattarabattens avatar
Det finns en sak jag älskar med Trump och det är hur han fullständigt våldtar den äckliga pöbeln som riktigt får psykos av att tycka rätt för att bli godkänd av denna Daddy. Ena dagen ska man värna om afrikaner som har betett sig som negers gör och andra dagen är det okej att "kasta ut alla".

Har ni recept på Haldol redo? För detta kommer inte sluta bra annars för er cucks som ser honom som en gud. Hoppas det slutar med att daddy tvingar er att välja mellan er egen familj eller Daddy Trump, det vore helt ärligt bra komiskt.
Senast redigerad av Krattarabatten 2019-07-26 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in