2019-07-26, 12:11
Medlem
lersaters avatar
Prova en dubbel-ipa... gå på skiten riktigt hårt istället... kom tillbaka sen me omdöme
Citera
2019-07-26, 12:31
Medlem
Du har omogna smaklökar,

Smaklökarna utvecklas / trubbad av / förändras ju äldre man blir

Tex så tror jag inte TS är förtjust i mögelost heller,
Citera
2019-07-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Du har omogna smaklökar,

Ja, och förmodligen en kulinarisk barndom som vara enahanda, dvs att man som barn inte uppmuntras att prova nya smaker.
Citera
2019-07-26, 12:58
Medlem
Stardragons avatar
Som redan är sagt så tycker alla olika. Och det är väl tur det kanske.

Själv undrar jag hur man kan njuta av ljusa lager. Mängdöl av typen Mariestad och Carlsberg är i mitt tycke helt menlösa utan nån speciell tilltalande smak.

Jag antar att det är en mognadsfråga. När man har vuxit ifrån "dricka för att bli full" och kommit till "att faktiskt njuta av drycken" så är IPA riktigt gott. Sen finns det såklart bättre och sämre varianter. Precis som med allt annat.
Citera
2019-07-26, 14:14
Medlem
polisensbestiss avatar
IPA är för folk som tycker att de är för "fina" eller för "smarta", om man så vill, för vanlig ljus lager. Snubbar som inte kan hålla käften om hur de är för nobla och upplysta för att finna njutning hos en simpel pilsner Urquell. De tror de är ett gäng jävla gourmander som bara kan dricka överjäst fittIPA.

Skiter i om folk tycker jag är wt för att Heineken är min favvoöl. Ni får ha er jävla "58:- på bolaget IPA" för er själva
Citera
2019-07-26, 14:36
Medlem
Gurglarens avatar
Kan inte dricka öl alls. Tycker smaken är så likt ren spya man kan komma. Inte ens försökt på över 10 år.
Citera
2019-07-26, 14:48
Medlem
Seemves avatar
Jag tycker att ipa smakar tvål..
Påtal om "mognande smaklökar", senap är ju verkligen något som kommit med åldern!
Citera
2019-07-26, 15:13
Medlem
StarkSomSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Du har omogna smaklökar,

Jag ogillar öl och vin, och jag dricker mycket cider och blanddrycker, och jag älskar mögelost.
Citera
2019-07-26, 15:15
Medlem
KIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisensbestis
IPA är för folk som tycker att de är för "fina" eller för "smarta", om man så vill, för vanlig ljus lager. Snubbar som inte kan hålla käften om hur de är för nobla och upplysta för att finna njutning hos en simpel pilsner Urquell. De tror de är ett gäng jävla gourmander som bara kan dricka överjäst fittIPA.

Skiter i om folk tycker jag är wt för att Heineken är min favvoöl. Ni får ha er jävla "58:- på bolaget IPA" för er själva

Absolut är du då inte wt. Men jag lägger ingen vikt om du tycker vanlig billig lager är godast. Är väl som med allt annat, upp till var och en att bedöma hur mycket saker är värt

Nu ska jag ta en kall Oppigårds Amarillo i solen. Den kostade 29,50 det tycker jag set var värt
Citera
2019-07-26, 15:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hm förstår är det så enkelt som att vissa män som kvinnor gillar cider och andrar hatar det och hellre dricker whiskey? IPA kanske är inte min grej bara

Håller i stora delar med om ditt resonemang. Trots allt, gillar folk olika saker.. Och det är väl på sätt och vis bra.

IPA/DIPA och liknande "hantverksöl" är okej, men bara okej, knappt.
Tycker dessa har en "bismak" av jäst/vildjäsning. Kan dricka ett glas eller två, men njuter inte direkt av ölen. Gillar mer pilsener, dortmunder och liknande öltyper. "Smakar inte jäst".. Mer "humle än malt" är min melodi.

Men visst, folk kanske gillar jästsmak också?

Edit: Med jäst menar jag givetvis inte att ölet har jäst, utan syftar på jäst.
Senast redigerad av kraftfoder 2019-07-26 kl. 15:28.
Citera
2019-07-26, 15:26
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisensbestis

Heineken är ju got för att vara ljus lager.
Även Mariestad är helt okej.

Men jag gillar beskan i IPA.

Kan rekommendera dubbel IPA ifrån Eskilstuna ölkultur, den ligger på 8,6 och är den godaste ölen jag druckit.

Dock föredras det ju såklart whiskey.
Citera
2019-07-26, 15:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Heineken är ju got för att vara ljus lager.
Även Mariestad är helt okej.

Men jag gillar beskan i IPA.

Kan rekommendera dubbel IPA ifrån Eskilstuna ölkultur, den ligger på 8,6 och är den godaste ölen jag druckit.

Dock föredras det ju såklart whiskey.

Spana i så fall in Poppels DIPA! (Jag orkar inte med mer än två!)

-FYI kan jag nästan hälla i mig en hel back lager.. Hehe.. Men bara två DIPA, kanske tre om jag är snäll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in