2019-07-26, 09:22
Medlem
bunjackens avatar
Hej är en 26 årig kille som gett ölet IPA flera chanser druckit flera sorter men det smakar inte gott bryggstilen alltså smakar beskt och onödigt starkt redan vid 2,8 % så frågan är hur kan ni gilla IPA eller till och med avguda den? är det till maten eller framför tvn/ datorn
Citera
2019-07-26, 09:29
Medlem
För att smaken är som baken?
Citera
2019-07-26, 09:31
Medlem
X-fronts avatar
Själv förstår jag inte hur folk kan äta dajm, fan den smakar ju skit. Är det ens godis?

En IPA kan vara fint för smaklökarna, sen räcker det.
Citera
2019-07-26, 09:32
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
För att smaken är som baken?

Hm förstår är det så enkelt som att vissa män som kvinnor gillar cider och andrar hatar det och hellre dricker whiskey? IPA kanske är inte min grej bara
Citera
2019-07-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hm förstår är det så enkelt som att vissa män som kvinnor gillar cider och andrar hatar det och hellre dricker whiskey? IPA kanske är inte min grej bara
Ungefär så. Hur skulle du själv förklara varför du tycker att något är gott för någon som inte gillar det?
Citera
2019-07-26, 09:41
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Ungefär så. Hur skulle du själv förklara varför du tycker att något är gott för någon som inte gillar det?

hm vet inte gillar ju saltlakrits och kronan lössnus tex just för att de retar mina aptitkörtlar eller ännu lättare jag gillar att äta lax tex gravad men min bror hatar fisk
Citera
2019-07-26, 10:03
Medlem
När du får pubishår så kommer du också börja uppskatta smaken.
Citera
2019-07-26, 10:17
Medlem
BasseLerghagens avatar
De e gott för dom som gillar att dricka vatten dränkt i enris och tallbarr.
Citera
2019-07-26, 11:04
Medlem
Kan det bero på att du inte har utvecklat dina smaklökar tillräckligt kanske? Det brukar komma runt 18års åldern, då man inser att öl är livets dryck. Vad dricker TS hellre än IPA?
Citera
2019-07-26, 11:17
Medlem
KIFs avatar
Fullkomligt älskar fruktiga Ipor. Men inget man sitter och dricker i mängder. Man tar en till maten eller 2.

Vid grillen smakar den extra gott
Citera
2019-07-26, 11:33
Moderator
Allaballawallas avatar
TS har nog druckit fel öl helt enkelt.

Dels då h*n är inne på att de smakar onödigt starkt redan vid 2,8% när en IPA rent definitionsmässigt omöjligen kan ligga på 2,8%...

En IPA är en öl med en betydligt högre alkohalt än så. Är det 2,8% så är det helt enkelt inte en IPA utan något annat.

För övrigt så handlar det om subjektiva smakpreferenser och inget annat.
Citera
2019-07-26, 12:04
Medlem
Knucklehugss avatar
Det är definitivt ett modefenomen som råkar ligga rätt i tiden. Lite som hipsters, för skärskillt gott är det inte för gemene man då den höga andelen humle gör smaken till en besk upplevelse. Ett gott öl ska va svalkande i eftersmaken ex Kapuziner Weißbier som är ett ofiltrerat ljust veteöl som ska drickas iskall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in