Citat:
Ursprungligen postat av
stayloose
I stort sett alla vittnen talar om sparkar och slag mot BO som ligger ner. Särskilt det här vittnesmålet sticker ut (sid 323):
Citerar vittnesmålet igen:
Citat:
Är det någonting från händelsen som sticker ut, något som du tänkt extra på?
Det jag kommer igår mest är att någon ger en sista spark över ryggen. Personen ligger ned på marken och han ligger med ryggen mot mig.
Vet du vem som sparkade?
Nej men de andra personerna hade börjat gå och då gav den personen en sista spark i ryggen. Sparken var i ilska, det var inte självförsvar
Det som jag tycker underkänner vittnesmålet är att personen inte ens vet vem som utdelade denna spark. Han kan mycket väl ha sett fel då han inte ens minns vem som utdelade den trots att det vid det tillfället bara fanns en person kvar och alla närvarande på de godas sida hade väldigt olika utseende. Hade han vid tillfället druckit 4-5 öl och hans kompis (jobbar på Aftonbladet) kunde även han knappt återge vem som gjort vad - det enda de båda verkar minnas klart är "vita hoodien". Visst det är en snygg tröja, men det är ju inte brottsligt att vara propert klädd.
Den du hänvisar till verkar knappt ha koll på vad som hänt egentligen, gått mer på ljud och kanske influerats av TMZ-videon som de säger sig ha kikat på i efterhand.