2019-07-26, 03:41
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Så du tänker att livvakten tog en tidsmaskin? Undrar vem som är en idiot av oss?

Jag förstår saken som sådan att livvakten fick en smäll i läge 1. I läge 3 så föste han bort asap från den pågående misshandeln. Läge 2 är då asap deltar i misshandeln. Varför behövs en tidsmaskin?
Citera
2019-07-26, 03:41
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag utgår från att polisen eller sjukhuspersonalen kan känna om en kniv finns i ett par vanliga jeans medan de utför sitt jobb.
Du utgår från egna antaganden. Och vill på olika sätt fastslå att det inte fanns en kniv eller knivar hos de afghanska männen. Men det kan du inte veta. Det kan inte heller polis eller sjukvårdspersonal veta eftersom ingen visitation eller genomsökning gjordes på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Precis, i den situationen han befann sig var det helt rimligt att anta att kniven skulle komma fram och att han skulle kunna bli ordentligt skadad eller dödad. Fullt motiverat att sänka killen i det här läget innan han får en chans att plocka fram en kniv. Och när man attackerar en sådan här kille måste det ske så att killen inte reser sig igen annars är risken bara större att man dödas.
Kanske får man också anta att livvakten har en hel del erfarenhet och att han uppfattade situationen som överhängande hotfull och som du säger uppfattade att den afghanska mannen var knivbeväpnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Åklagare har inte bevisbörda i att bevisa att något INTE fanns
Alltså, om ASAP Rocky eller hans medåtalade i förhör eller försvar menar och uppfattade att de afghanska männen var knivbeväpnade, så är det väl åklagare som ska motbevisa. Om försvarsadvokaten lägger fram detta i rätten och målsägandes bakgrund med knivmisshandeldomar i belastnigsregistret så lär väl det tas i beaktande.
Citera
2019-07-26, 03:43
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
När åklagaren friar afghanen med nödvärn som argument mot det vakten gjorde blir det svårt att fria vakten eftersom han inte gjorde något.

En åklagare kan inte fria någon. Den kan välja att inte väcka åtal. När blev egentligen nödvärnsargumentet prövat då det gäller afghanen? Du menar ju att han är friad?
Senast redigerad av Blundetto 2019-07-26 kl. 03:45.
Citera
2019-07-26, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jag förstår saken som sådan att livvakten fick en smäll i läge 1. I läge 3 så föste han bort asap från den pågående misshandeln. Läge 2 är då asap deltar i misshandeln. Varför behövs en tidsmaskin?

Afghanen anses ha agerat i nödvärn emot en misshandel som aldrig har ägt rum.

Blir återigen intressant att se hur man förklarar detta i en rättegång.

#Failedstate
Citera
2019-07-26, 03:48
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Afghanen anses ha agerat i nödvärn emot emot en misshandel som aldrig har ägt rum.

Blir återigen intressant att se hur man förklarar detta i en rättegång.

#Failedstate

När påstås Afghanen ha agerat i nödvärn?
Citera
2019-07-26, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
När påstås Afghanen ha agerat i nödvärn?

Tar det ännu en gång.

Afghanen anses ha agerat i nödvärn emot livvakten. Samtidigt så anser man inte att livvakten gjort något brottsligt.

Hur man förklarar detta i en rättegång blir intressant, hoppas vår korrupta regering har ett bra svar på frågan hur dom resonerar.

#Regimechange4sweden
Citera
2019-07-26, 03:51
Medlem
Kan någon se till att slänga ut det här förbannade afghan-mongot ur landet. Gör inte regeringen det så gör jag det själv. Varför i helvete är han kvar? Smutset måste bort.

https://petterssonsblogg.se/2019/07/25/afghanen-i-asap-rocky-fallet-har-bytt-id-media-har-morkat-kriminell-bakgrund/
Citera
2019-07-26, 03:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du anser att det är dumt att utgå från att folk som arbetar inom sina fällt kan sköta sina jobb?

Att min sarkasm inte gick fram gällande semiautomatvapen får jag nog delvis skylla på att jag inte var övertydlig samt att det är trots allt i textform, men att utgå från saker när det inte finns något som stärker det antagandet är inte en smart lösning.

Det är som att utgå från att alla finländare bär kniv bara för att det var ett problem en gång i tiden.

"Så du anser att det är dumt att utgå från att folk som arbetar inom sina fällt kan sköta sina jobb?"
Det är bara du som tycks tro att det ingår i deras jobb att känna av om brottsoffer har en kniv på sig.

"Att min sarkasm inte gick fram gällande semiautomatvapen"
Det var snarare en obegåvad kommentar av dig, som du försöker bortförklara som "sarkasm". Att amerikanska rappare uppvuxna i Harlem är beväpnade är i sig inte särskilt anmärkningsvärt.
Citera
2019-07-26, 03:54
Avstängd
Trump är besviken för att "Sverige har svikit vår afroamerikanska gemenskap i USA". Men själv har Trump precis beslutat avrätta afroamerikaner på federal nivå
Citera
2019-07-26, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan någon se till att slänga ut det här förbannade afghan-mongot ur landet. Gör inte regeringen det så gör jag det själv. Varför i helvete är han kvar? Smutset måste bort.

https://petterssonsblogg.se/2019/07/25/afghanen-i-asap-rocky-fallet-har-bytt-id-media-har-morkat-kriminell-bakgrund/

Det är lugnt, amerikanarna har fullt upp med att diskutera invasion av Sverige på twitter.
Citera
2019-07-26, 03:55
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
I stort sett alla vittnen talar om sparkar och slag mot BO som ligger ner. Särskilt det här vittnesmålet sticker ut (sid 323):

Citerar vittnesmålet igen:

Citat:
Är det någonting från händelsen som sticker ut, något som du tänkt extra på?
Det jag kommer igår mest är att någon ger en sista spark över ryggen. Personen ligger ned på marken och han ligger med ryggen mot mig.

Vet du vem som sparkade?
Nej men de andra personerna hade börjat gå och då gav den personen en sista spark i ryggen. Sparken var i ilska, det var inte självförsvar

Det som jag tycker underkänner vittnesmålet är att personen inte ens vet vem som utdelade denna spark. Han kan mycket väl ha sett fel då han inte ens minns vem som utdelade den trots att det vid det tillfället bara fanns en person kvar och alla närvarande på de godas sida hade väldigt olika utseende. Hade han vid tillfället druckit 4-5 öl och hans kompis (jobbar på Aftonbladet) kunde även han knappt återge vem som gjort vad - det enda de båda verkar minnas klart är "vita hoodien". Visst det är en snygg tröja, men det är ju inte brottsligt att vara propert klädd.
Den du hänvisar till verkar knappt ha koll på vad som hänt egentligen, gått mer på ljud och kanske influerats av TMZ-videon som de säger sig ha kikat på i efterhand.
Citera
2019-07-26, 03:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är lugnt, amerikanarna har fullt upp med att diskutera invasion av Sverige på twitter.

https://twitter.com/Cookiesox1/status/1154566223604178944
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in