2019-07-26, 03:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej, om någon slår ner dig för att denne tror att du bär vapen så måste den antingen förklara att den tyckte att bar på ett vapen samtidigt som bevis måste stärka det.

Annars så skulle vem som helst kunna gå runt och slå ner pensionärer, vuxna och barn enbart för att de påstår sig se livshotande vapen.

Nu var det ingen av de inblandade som påstod att de trodde att afghanen var beväpnad.

Om jag skulle attackera en person om och om igen då är det fog för att den andre inte ska behöva chansa med sitt eget liv i potten. Pensionärer brukar inte tillhöra den kategorin som agerar så.
Citera
2019-07-26, 03:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Varför skulle afghanen och livvakten vara häktade? Vad tror du som åklagaren inte vet? Afghanen låg på marken och fick spö under misshandeln och enligt ASAP Rocky så försökte livvakten dra honom därifrån då afghanen åkt i marken. Inget av detta är ett brott.

Det enda jag har ett problem med är det tvåhandade greppet om halsen där afghanen lyftes upp i luften, men jag har även förklarat att jag inte är polis så den biten är även otydlig rättsligt för mig.
Citera
2019-07-26, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Varför skulle afghanen och livvakten vara häktade? Vad tror du som åklagaren inte vet? Afghanen låg på marken och fick spö under misshandeln och enligt ASAP Rocky så försökte livvakten dra honom därifrån då afghanen åkt i marken. Inget av detta är ett brott.

Läs:

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är irrationellt av den korrupte åklagaren att både hävda att livvakten inte gjort sig skyldig till misshandel och samtidigt hävda att afghanen hade rätt att använda nödvärn pga misshandeln.

Om inte livvakten anses har gjort något brottsligt när han föste undan afghanen.

Hur kan då afghanens knytnävslag emot livvakten anses vara berättigat av nödvärn?

Svara på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Nu var det ingen av de inblandade som påstod att de trodde att afghanen var beväpnad.
Rocky sa ju att han befarade att den påtände afghanen skulle dra kniv.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Om jag skulle attackera en person om och om igen då är det fog för att den andre inte ska behöva chansa med sitt eget liv i potten. Pensionärer brukar inte tillhöra den kategorin som agerar så.

Så du chansar när du råkar hamna i bråk, där chansningen egentligen handlar om att du utgår från att alla runt dig bär på en massa vapen och därmed alltid är ett hot mot ditt liv?

Du kanske borde söka psykiatrisk hjälp för det är inte hälsosamt att vara så paranoid.
Citera
2019-07-26, 03:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Rocky sa ju att han befarade att den påtände afghanen skulle dra kniv.

Kan du hänvisa till vilken sida detta sägs i FUP:en?
Citera
2019-07-26, 03:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så du chansar när du råkar hamna i bråk, där chansningen egentligen handlar om att du utgår från att alla runt dig bär på en massa vapen och därmed alltid är ett hot mot ditt liv?

Du kanske borde söka psykiatrisk hjälp för det är inte hälsosamt att vara så paranoid.

Vad är det du inte förstår, seriöst?

Om du attackerar andra och aldrig ger dig ska du inte bli förvånad om någon till slut sänker dig för att freda sig själva. Attackera inte folk om du inte vill råka ut för det.
Citera
2019-07-26, 03:22
Bannlyst
Härligt att trunp tar i med kraft och går direkt på löfven. Löfven tvingas nu igen kommentera det hela. Och att han redan sagt åt rättsväsendet hur de skall aggera e ju uppenbart med all dna husrannsakan 3 dagars rättegång osv.
Citera
2019-07-26, 03:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår, seriöst?

Om du attackerar andra och aldrig ger dig ska du inte bli förvånad om någon till slut sänker dig för att freda sig själva. Attackera inte folk om du inte vill råka ut för det.

Det är nog du som antingen inte förstod vad jag sa eller som medvetet tramsar nu.

Du kan inte anfalla någon och sedan skylla på att du misstänker att de bar på vapen, speciellt inte då om de inte bar på vapen så kommer du att åka dit för misshandel.
Citera
2019-07-26, 03:24
Medlem
Citat:
Kan du hänvisa till vilken sida detta sägs i FUP:en?
S. 384
Citera
2019-07-26, 03:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är nog du som antingen inte förstod vad jag sa eller som medvetet tramsar nu.

Du kan inte anfalla någon och sedan skylla på att du misstänker att de bar på vapen, speciellt inte då om de inte bar på vapen så kommer du att åka dit för misshandel.

Du blandar ihop vem som är förövare och vem som är offer. Det var afghanen som om och om igen trakasserade och slog mot ASAP & co. Han var galen och då finns det fog för att freda sig och inte chansa på att killen inte har kniv.
Citera
2019-07-26, 03:26
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Läs:

Om inte livvakten anses har gjort något brottsligt när han föste undan afghanen.

Hur kan då afghanens knytnävslag emot livvakten anses vara berättigat av nödvärn?

Svara på detta.

1. Livvakter får väl fösa undan folk, det ingår väl i yrkesbeskrivningen?

2. Träffade det på ett sätt som gav upphov till skada?

Svara på detta.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in