2019-07-26, 01:01
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Nej, folk är på asaps sida för att dom förstår varför han gick till angrepp. "Offret" är en jävla stalkande kriminell idiot som vägrar att lämna dom ifred.

Du kan ta dina efterblivna spekulationer och skriva dom på aftonbladet istället, där dom hör hemma.
Ta lite valium. Det är alldeles uppenbart att Rocky gick över gränsen. Hört talas om proportionalitetsprincipen, eller är det ordet för komplicerat för dig?
Citera
2019-07-26, 01:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag tycker Löfven är en ganska inkompetent statsminister. Det gör honom inte korrupt, och det vore en fullständig rättsskandal om han lade sig i. Han skulle garanteras skickas till KU, bli av med jobbet och sannolikt även åtalas. Han må vara inkompetent, men han är inte fullkomligt efterbliven. Till skillnad från mannen på andra sidan Atlanten som öppet klagar över att Sverige har en maktdelningsprincip och inte viker sig under korruption.

Tidigare regeringar har ett antal gånger lagt sig i pågående utredningar, och beordrat om nedläggning av dessa. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Abolition
Citera
2019-07-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Så Löfvén är en hyvens karl?
Hörde att Donald Trump höll den titeln för hårt. Han går djupt i sitt röstfiske.
Citera
2019-07-26, 01:04
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ta lite valium. Det är alldeles uppenbart att Rocky gick över gränsen. Hört talas om proportionalitetsprincipen, eller är det ordet för komplicerat för dig?

Det verkar ha gått över ditt huvud att afghanen INTE är åtalad. Det är alltså OK att bete sig som afghanen i landet Sverige.

Det är det folk reagerar på.
Citera
2019-07-26, 01:05
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det verkar ha gått över ditt huvud att afghanen INTE är åtalad. Det är alltså OK att bete sig som afghanen i landet Sverige.

Det är det folk reagerar på.
Han får gärna åtalas för min del, men jag är osäker på vilken brottsrubricering det skulle handla om. Hade det funnits bevisning nog hade man självklart inlett en förundersökning.
Citera
2019-07-26, 01:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Amerikaner vet nog ungefär lika mycket om Sverige som gemene svensk vet om Swaziland.

Konstigt nog så vet många av de jag möter mer än vad man tror.

Speciellt så är många amerikaner väldigt insatta i vilka artister som är från Sverige. Många har koll till o med koll på obskyra hårdrocksband som jag inte har en aning om existerar.

Men det är skillnad på folk o folk även i USA.

Nu lär de veta än mer. Från att ha varit ett innovativt, kreativt föregångsland i mycket (bland demokrater) så lär nu andra sidor dyka upp.
Citera
2019-07-26, 01:07
Medlem
Inga fingeravtryck och inget DNA på glaset polisen hittat. Men det kanske inte spelar så stor roll när det finns film med flaskor i händerna på rapgänget.
Citera
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Som sagt, hade stollar som du själv haft mindre påverkan på tillvaron hade A$AP kunna knalla runt utan något som helst besvär. Fundera över vad jag påstår...
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Tidigare regeringar har ett antal gånger lagt sig i pågående utredningar, och beordrat om nedläggning av dessa. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Abolition
Jag tänkte att vi inte skulle argumentera in absurdum men visst. Tekniskt sett har du rätt. Det är 1) extremt sällsynt och 2) vore pinsamt, integritetslöst och allmänt rättsvidrigt att tillämpa det här.
Citera
Medlem
geir44s avatar
Slipp honom, eller känn Trumps vreda. Vad med svensk ekonomi? Ökande arbetslöshet. Är det värd det?
Citera
2019-07-26, 01:08
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Som sagt, hade stollar som du själv haft mindre påverkan på tillvaron hade A$AP kunna knalla runt utan något som helst besvär. Fundera över vad jag påstår...
Nej, jag tror de flesta faktiskt vill leva i en rättsstat där även kändisar kan åtalas för brott. Att misshandla är ingen rättighet.
Citera
2019-07-26, 01:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Till viss del förstår jag att sinnet rann över på ASAP och hans crew.
Som jag skrev tidigare så är MJ oerhört efterhängsen och påstridig. Det är något obehagligt över hans beteende, ja något står inte riktigt rätt till med honom. Jag upplever honom som påverkad. Och jag har sett och träffat på många påverkade afghaner och hazarer, som boende i Sveriges ghettostad no 1: Malmö

Efter att ha läst förhören med ”ASAP” (också) så lutar jag allt mer åt att åklagaren kommer att problem.

Styrkan i åtalet lutar sig mot: ”Tillsammans och i samförstånd.”

Den biten tror jag att advokaten kommer att smula sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in