2019-07-25, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Nej, det finns ingenting som tyder på en teater.
Eller menar du att rättsläkare, Anna H, LP +söner, ambulansförarare, partiet, rörelsen, SE, Rimborn är delaktiga i teatern?

Nä, jag menar inte att alla ingick men om du tar bort Rimborn, SE (Skandia?), Anna H (vet inte vem det är) så stämmer det.
Alla dessa WT-gubbar behöver inte veta vad som föregick men alla som lurade ut grejen senare fick nog en vink om att de vara en bra och sund sak att hålla tyst.
Se hur det gick för H H chaufför.
Kolla listan över hastiga och konstiga dödsfall av sådana som visste nåt.
Citera
2019-07-25, 10:49
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Han verkar vara en wrestling fan utifrån hans valda alias.
Wrestling RIP: Ivan the Terrible 1996 / 02 97 , Lord Athol Layton 1984 / 01 / 18 63 , Pete Visser 1968 / 11 / 07 72
intressant, jag körde hans alias genom diverse dator anagramfinders, men kom ingen vart
Citera
2019-07-25, 10:50
Medlem
hehehos avatar
min gamla crashcourse nu med enklare ned ladding, inklusive 3 gamla sakfel:
https://drive.google.com/file/d/1QfjrQ9UiHrDZPbX7pghvDaSSMQCbJSKI/view?usp=sharing
Citera
2019-07-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Nä, jag menar inte att alla ingick men om du tar bort Rimborn, SE (Skandia?), Anna H (vet inte vem det är) så stämmer det.
Alla dessa WT-gubbar behöver inte veta vad som föregick men alla som lurade ut grejen senare fick nog en vink om att de vara en bra och sund sak att hålla tyst.
Se hur det gick för H H chaufför.
Kolla listan över hastiga och konstiga dödsfall av sådana som visste nåt.

So you consider dying shortly after MOP as suspicious?
"Kolla listan över hastiga och konstiga dödsfall av sådana som visste nåt."

I guess I will put that under the category - as just another coincidence then.
Citera
2019-07-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
So you consider dying shortly after MOP as suspicious?
"Kolla listan över hastiga och konstiga dödsfall av sådana som visste nåt."

I guess I will put that under the category - as just another coincidence then.

Du får se det hur du vill men det måste till en del tänk. Klarar du det?
Citera
2019-07-25, 23:06
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Jag säger vare sig bu eller bä ,men varför skulle utländsk inblandning vara en rökridå och vad har det med motivet att göra?. Menar du att om exempelvis CIA-Nato skulle vara inblandade måste det vara ett visst motiv. Förklara!
Nu har jag druckit lite vin men ska försöka vara logisk...
Om WP hade varit inblandade är jag tämligen övertygad om att sanningen hade krupit fram på 90-talet.
Om Nato/CIA/wacl hade varit inblandade tror jag att WP genom sitt spionnätverk hade fått reda på det under 86-91 och följdaktigen hade det läckt ut under 90-talet.
På samma sätt kan du avfärda Chile, Sydafrika, Iran, Irak och Lichtenstein (skämt).
Detta gör att jag är övertygad om att det är en svensk affär.
Motivet om någon av dessa hade varit inblandade är geopolitiskt.
Jag är 90% övertygad om att motivet är personligt. Kanske inte för den som höll vapnet men för de som låg bakom. De upplevde att han ännu en gång skulle komma undan, att den enda vägen för dem, påverkade och Sverige var två skott. Enda sättet att få rättvisa och bevara Sverige.
För fosterlandet, inte kungen....
Men det kan allt vara promille sladder från min sida
Senast redigerad av DVDetektiven 2019-07-25 kl. 23:15.
Citera
2019-07-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Du får se det hur du vill men det måste till en del tänk. Klarar du det?

I would think so as well.
And yes, I can handle it.

So if you have a S&W
and you have the ammo
and OP is standing in your factory a few days before he is killed
And you can't stand him - OP that is
and you die shortly after MOP

I guess that is all suspicious and just a coincidence - it must be!
Citera
2019-07-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Nu har jag druckit lite vin men ska försöka vara logisk...
Om WP hade varit inblandade är jag tämligen övertygad om att sanningen hade krupit fram på 90-talet.
Att WP skulle mörda den enda politiska ledaren av ett västerländskt land som inte är direkt fientligt inställd är fullständigt barockt.

Citat:
Om Nato/CIA/wacl hade varit inblandade tror jag att WP genom sitt spionnätverk hade fått reda på det under 86-91 och följdaktigen hade det läckt ut under 90-talet.
Och precis hur skulle det ha gått till i så fall?

Citat:
På samma sätt kan du avfärda Chile, Sydafrika, Iran, Irak och Lichtenstein (skämt).
Detta gör att jag är övertygad om att det är en svensk affär.
Motivet om någon av dessa hade varit inblandade är geopolitiskt.
Jag är 90% övertygad om att motivet är personligt. Kanske inte för den som höll vapnet men för de som låg bakom. De upplevde att han ännu en gång skulle komma undan, att den enda vägen för dem, påverkade och Sverige var två skott. Enda sättet att få rättvisa och bevara Sverige.
För fosterlandet, inte kungen....
Men det kan allt vara promille sladder från min sida
Det kan mycket väl vara så att motivbilderna hos de enskilda grupperingarna och individerna som i så fall var inblandade kan ha skiftat och/eller överlappat. Personligt hat. Pengar. I Nationens intresse. I den ’fria världens’ intresse. Strategiskt nödvändigt. Ideologi.

Det var inte bara i svenska kretsar som Palme var hatad på det personliga planet. Och ja, konspirationer kan hålla tätt och ja, en massa ’läckor’ finns. Frågan är hur sålla agnarna ...
Citera
2019-07-26, 01:09
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Sedan nämns även att knarkspan ska ha haft en styrka på "12 till 22" man i kvarteret.

I FUP mot Sigge C står i en spaningsrapport att deltagare under en spaning var, ett antal namn +gvgll. Dvs Gatulangningsgrupp 2, utan att närmare precisera hur många och vilka.
Citera
2019-07-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
https://drive.google.com/file/d/1QfjrQ9UiHrDZPbX7pghvDaSSMQCbJSKI/view?usp=sharing

Eller så dog aldrig "Chip" när han offentligt "dog" utan fortsatte under en ny identitet med sin desinformationsuppgift samt illegala arbetsuppgifter för sin gamle arbetsgivare, CIA, med mord, kidnappning och utpressning.
Citera
2019-07-26, 08:52
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att WP skulle mörda den enda politiska ledaren av ett västerländskt land som inte är direkt fientligt inställd är fullständigt barockt.

Och precis hur skulle det ha gått till i så fall?

Det kan mycket väl vara så att motivbilderna hos de enskilda grupperingarna och individerna som i så fall var inblandade kan ha skiftat och/eller överlappat. Personligt hat. Pengar. I Nationens intresse. I den ’fria världens’ intresse. Strategiskt nödvändigt. Ideologi.

Det var inte bara i svenska kretsar som Palme var hatad på det personliga planet. Och ja, konspirationer kan hålla tätt och ja, en massa ’läckor’ finns. Frågan är hur sålla agnarna ...

Det behövs som du säger et nivåvåtänk. SE: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2019-07-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Finemang! Vilka är de tre sakfelen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in