2019-07-24, 16:21
Medlem
[quote=.[/QUOTE]

Alltså, Polisspåret är inte ett spår för att mörda Palme utan för att dölja teaterföreställningen.
Tänk efter; Allt som är reelt försöker man bortförklara eftersom det avslöjar bluffen med "Mord på Sveavägen".
Kolla denna!
https://www.youtube.com/watch?v=87LEs7LbhOQ
Citera
2019-07-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Alltså, Polisspåret är inte ett spår för att mörda Palme utan för att dölja teaterföreställningen.
Tänk efter; Allt som är reelt försöker man bortförklara eftersom det avslöjar bluffen med "Mord på Sveavägen".
Kolla denna!
https://www.youtube.com/watch?v=87LEs7LbhOQ

Den tyska dokumentären är nog den bästa beskrivningen gällande övervakningen av OP via wt.

Hur menar du teaterföreställning?
Citera
2019-07-24, 20:42
Medlem
bartrams avatar
Om man tror att NAto/CIA på nåt sätt är inblandat i MOP borde väl också SB i Sverige också vara det på ngt sätt är ett argument
Bobo skrev (Kan inte hitta inlägget) att SB i Sverige dock var ngt helt annat än SB på kontinenten. Kontentan var, om jag minns rätt, att många olika representanter för olika delar av Sverige fanns med. Därför skulle Strategy of tension aktioner eller för den delen MOP ej utföras av SB -Sverige. Alltså blir slutsatsen att CIA/Nato ej heller är inblandat

Det finns naturligtvis flera motargument:
* Ett CIA/Nato-lett MOP behöver inte ha använt sig av lokala resurser över huvud taget
* SB kan ha infilterats så att vissa personer har utfört mordet under ngn slags legal verksmhet( Jfr disksussioner om kuppövningar

Vad är era tankar om detta?.

Sen en annan sak: Se på Homeland säsong 6 avsnitt 12- Ger det inte några vibbar?
Citera
2019-07-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Om Devil´s Incarnate:

"Athol Visser, or 'Ivan the Terrible', is a ruthless torture technician who has maimed and murdered his way around the globe. He killed his first victim at 16, his last at 60, and, in between, has been a mercenary, drug smuggler, gun runner and spy. In his own words, Visser takes us on a chilling journey through his memory bank of horrors and gives his account of one of the most high-profile assassinations of the 1980s, that of the Swedish prime minister Olof Palme. Visser's chaotic instincts led him from one deadly right-wing organisation to the next, before he rose to the highest ranks of the CCB, South Africa's foreign assassination unit. He was posted to London, where he drew up his plans to eliminate key opponents of apartheid. Devil Incarnate is the disturbing story of a degenerate, evil man who killed for pleasure and then adopted it as a profession. In the end, now ravaged by Aids, he has taken it upon himself to find out the reasons behind his unforgivable actions.

Han verkar vara en wrestling fan utifrån hans valda alias.
Wrestling RIP: Ivan the Terrible 1996 / 02 97 , Lord Athol Layton 1984 / 01 / 18 63 , Pete Visser 1968 / 11 / 07 72
Citera
2019-07-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Den tyska dokumentären är nog den bästa beskrivningen gällande övervakningen av OP via wt.

Hur menar du teaterföreställning?

Hela förloppet är ju en teaterföreställning.
Man byter ut Palme utanför Skandiahuset och sedan skjuter, enligt Sven Anér, Avsan Palme med en startpistol som senare hittas av några ungdomar ett par kvarter bort och lämnar till polisen och därefter försvinner och finns inte med när ungdomarna skall peka ut vapnet.
Allt blod som svämmar ut över offret ser Lisbeth, eller vem det är, till att hälla ut. Det som jag tycker är lurigt är att ingen gjort en DNA-analys men å andra sidan aktar man sig jävligt noga eftersom det skulle visa att det inte är Palmes blod som flödar över offret.
Nagelfar allt så kommer du oxå att förstå att det hela är en teaterföreställning.
Citera
2019-07-24, 22:11
Medlem
Citat:
Man byter ut Palme utanför Skandiahuset och sedan skjuter, enligt Sven Anér, Avsan Palme med en startpistol som senare hittas av några ungdomar ett par kvarter bort och lämnar till polisen och därefter försvinner och finns inte med när ungdomarna skall peka ut vapnet.
Allt blod som svämmar ut över offret ser Lisbeth, eller vem det är, till att hälla ut. Det som jag tycker är lurigt är att ingen gjort en DNA-analys men å andra sidan aktar man sig jävligt noga eftersom det skulle visa att det inte är Palmes blod som flödar över offret.
Nagelfar allt så kommer du oxå att förstå att det hela är en teaterföreställning.

Jag Tycker nog att vi kan lägga denna teori till handlingarna. Skulle detta stämma så skulle det vara väldigt många som orkat hålla tyst i alls dessa år. Något jag anser som orimligt.

Nej, för min del lägger jag allt krut på Skandiamannen.
Citera
2019-07-24, 22:18
Medlem
bartrams avatar
Citat:

Se på f-n!. Case closed!. Det var den mest stringenta teori om MOP jag nånsin sett. Inte minst för att den i detalj överensstämmer med alla vittnesmål. Dags m a o att logga ut härifrån för gott.
Tack!
Citera
2019-07-24, 22:45
Medlem
Vet att det är en longshot men...har inte flera vittnen sagt att GM tog OP på axeln med ena handen innan han trycke av? Kommer inte ihåg om GM hade handskar på sig enl. vittnen. Men har det undersökts om möjlig DNA kanske finns där?
Citera
2019-07-24, 23:03
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Om man tror att NAto/CIA på nåt sätt är inblandat i MOP borde väl också SB i Sverige också vara det på ngt sätt är ett argument
Bobo skrev (Kan inte hitta inlägget) att SB i Sverige dock var ngt helt annat än SB på kontinenten. Kontentan var, om jag minns rätt, att många olika representanter för olika delar av Sverige fanns med. Därför skulle Strategy of tension aktioner eller för den delen MOP ej utföras av SB -Sverige. Alltså blir slutsatsen att CIA/Nato ej heller är inblandat

Det finns naturligtvis flera motargument:
* Ett CIA/Nato-lett MOP behöver inte ha använt sig av lokala resurser över huvud taget
* SB kan ha infilterats så att vissa personer har utfört mordet under ngn slags legal verksmhet( Jfr disksussioner om kuppövningar

Vad är era tankar om detta?.

Sen en annan sak: Se på Homeland säsong 6 avsnitt 12- Ger det inte några vibbar?

Vi kan nog glömma rökridåer som Nato och WP.
Jag lutar åt folk med kopplingar in i både sb och Säpo som inblandade, men motivet är ett annat
Citera
2019-07-24, 23:46
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Vi kan nog glömma rökridåer som Nato och WP.
Jag lutar åt folk med kopplingar in i både sb och Säpo som inblandade, men motivet är ett annat

Jag säger vare sig bu eller bä ,men varför skulle utländsk inblandning vara en rökridå och vad har det med motivet att göra?. Menar du att om exempelvis CIA-Nato skulle vara inblandade måste det vara ett visst motiv. Förklara!
Citera
2019-07-25, 01:49
Medlem
Citat:

Nej, det finns ingenting som tyder på en teater.
Eller menar du att rättsläkare, Anna H, LP +söner, ambulansförarare, partiet, rörelsen, SE, Rimborn är delaktiga i teatern?
Citera
2019-07-25, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Jag Tycker nog att vi kan lägga denna teori till handlingarna. Skulle detta stämma så skulle det vara väldigt många som orkat hålla tyst i alls dessa år. Något jag anser som orimligt.

Nej, för min del lägger jag allt krut på Skandiamannen.

Du får läsa på om starkt sammanknutna grupper.
Kolla oxå listan över personer som dött hastigt och lustigt. Holmers chaufför t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in