2019-07-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Expressen rapporterar live: https://www.expressen.se/nyheter/trump-jag-ar-valdigt-besviken-pa-lofven/

Live? 3e världskrig på g?
Citera
2019-07-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Vad menar du med att Sverige=EU?
och på vilket sätt tror du seriöst att EU hade vunnit i en kamp mot Amerika?
EU är inte europas förenta stater - vi har inte ens något gemensamt försvar att tala om i nuläget.
Det finns många olika intressen inom unionen.

Ja de va menat att citera ett inlägg om tariffer på svenska varor men blev fel...

ska han bråka med tariffer på svenska varor kommer eu inte blunda för det..
Citera
2019-07-26, 00:13
Bannlyst
Trump skiter i Rocky. Han ser bara detta som en chans att fiska röster från de svarta.

Trump vet nog mycket väl själv att regeringen inte kan eller kommer göra ett skit då domstolarna är så självständiga som de kan bli. Det här är inte någon bananrepublik där regeringen kan kontrollera domstolarna.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du missade min poäng?
Den var alltså att vi böjde oss även den gången (när Trump inte var president).

Sorry, trodde du menade tvärtom. Mea culpa.
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Sverige=Eu så lycka till

Det finns olika sanktioner. Vi har ju et militärt samarbete med USA osv.
SAAB är ett annat exempel som inte har något med EU att göra. Visa Waiver osv.
https://omni.se/usa-koper-vapen-av-saab-vart-nara-4-2-miljarder/a/opV4n7

Är Trump galen nog? Svara själv

Jag säger inte att det är sannolikt. Men det är inte omöjligt heller.
Senast redigerad av FlashyBear 2019-07-26 kl. 00:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Trump bryr sig bara om sitt väljarstöd. Vilka av hans nuvarande eller potentiella väljare menar du skulle bry sig om de videor du pratar om?

Till skillnad från Löfven menar du?

Om Löfven och co har något förstånd så kommer de förmodligen agera nu, som redan sagts Sverige kan utan anledning bli borttagna från Visa Waiver programmet det är helt USAs system. Och det kommer få konsekvenser för många företag vet jag. Så jag har svårt att se hur regeringen har något att vinna på att köra sitt race nu och som redan nämnts så är det knappast troligt att lagen följts till punkt och pricka när USA varit involverade tidigare.
Citera
2019-07-26, 00:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja, Rocky framstår ju lite mindre som en oskyldig körgosse i FUP:en.

Rent juridiskt sitter han värre till än tidigare.

Rent moraliskt är jag rätt kluven. Å ena sidan ser det ut som övervåld, å andra sidan hade jag också tagit till allt jag hade om jag blev tvungen att tampas med en påtänd knivafgan.

Det är det nog många som är, kluvna alltså (inkluderat jag själv), annars skulle det inte bli så här evighetslånga diskussioner.
Citera
2019-07-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Sverige gör bort dig totalt. Vafan klart som fan man får nog till slut om någon följer efter och slår mot en. Leif GW var den enda som våga säga detta.

Allt handlar om åklagaren Fredrik Karlsson som gjorde fel från början men sen inte våga se nyktert på utredningen pga. att det skulle vara ett pinsamt nederlag för honom.

Du vet inte vad du snackar om! GW har kritiserat själva häktningen och att "afghanen" inte är misstänkt för brott - Men han har aldrig hävdat att brottsmisstanken mot ASAP Rocky är fel!
Senast redigerad av Haaaaag 2019-07-26 kl. 00:17.
Citera
2019-07-26, 00:15
Medlem
Urinterapeuts avatar
ASAP rocky kan nu officiellt titulera sig som gangterrappare. Visserligen inte i klass med Big Lurch men han tillhör nu den selektiva skaran som inte bara snackar utan också backar upp det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Live? 3e världskrig på g?

Jadu. live kl12 på natten, talar ju sitt tydliga språk.
Citera
Medlem
Trump är smart. Han gör ju detta gör att positionera sig hos de svarta väljarna inför valet nästa år. Han fattar ju att Steffe inte kan göra nåt. Att han försämrar relationerna till ett litet pissland som Sverige skiter han fullständigt i. Han vill vinna svarta röster till nästa val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det har vi undrat länge, vad är det för vits att skydda Sverige när flyktingar får trakassera, våldta, misshandla och döda svenskar? Hur kan ens flyktingskäl vara ett argument för att ta emot folk här när det skapar samma otrygghet som de flyr ifrån, ja inte alla då för många kommer av rent ekonomiska skäl.

Fråga inte mig.
Ditt argument är klockrent.

Det är en sak att man tar in och om någon inte uppför sig att man skickar tillbaka denne, men nu behåller vi de också. Hazaren i det här målet som är dömd för grov misshandel osv osv är ett perfekt exempel på en som borde skickats tillbaka. Begår man grova brott precis efter uppehållstillstånd ska de inte stanna här. Men Sverige är som svenskar är. Allt är ok oavsett tills bristningsgränsen, sen bryter ett helvete ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in