2019-07-25, 22:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://www.svt.se/nyheter/kongressledamot-jag-kanner-att-de-ar-oskyldiga

Kongressledamoten uttrycker det väl, Sverige gör offren till angripare och angriparen till offer.
Citera
2019-07-25, 22:14
Medlem
Jag undrar hur afghanen ska få arbete nu, vem vill anställa honom.

Även när hans brott stryks ur straffregistret kommer alla veta att han knivhuggit folk, använder heroin, taffsar på tjejer.

Good luck Mustafa Jafari.

Du kommer säkert in i den svenska värmen och blir accepterad snart. Eller inte.
Citera
2019-07-25, 22:14
Medlem
Proras avatar
Svensk media håller givetvis i vanlig ordning afghan-hazaren om ryggen: ett barn som trots avsaknad av skyddsbehov inte kan utvisas eftersom han är uppvuxen i Iran där han av oklar anledning ska ha varit förföljd.

Detta till trots befinner han sig enligt FUP för detta mål på långvarig solsemester i just Iran. Enligt en tidigare dom och medföljande FUP, som refererats till tidigare i tråden, var han på en liknande semester 2017/2018 (har glömt vilket år det var).

Killen har fyra domar på sig: narkotikabrott, snatteri och misshandel med kniv. Han är tydligen heroinist. Jag har inte sett det svart på vitt, men vad är alternativet?

Som sagt är detta inget som media vill ta upp, detta att killen är en oberäknelig livsstilskriminell heroinist och falsk flykting som vägrar att låta sig tillrättavisas av ASAP Rockys entourage och därför till slut när ofredandet hotar att urarta i någon form av angrepp måste stoppas resolut. Alternativet att låta den påtända, hetsiga och oberäkneliga typen hållas, kan rimligtvis resultera i värre brott. Varje tänkande människa fattar att tokstollen måste stoppas. Hårt.

Min egentliga poäng är att media i USA knappast är så PK som i Sverige. Nu med alla FUP:ar släppta borde det väl bara vara en tidsfråga innan Sverige får skämmas över hela världen för sin servila behandliing av hazar-slöddret.
Senast redigerad av Prora 2019-07-25 kl. 22:22.
Citera
2019-07-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är rimligt att anta när en sådan här våldsam person aldrig ger sig, kan kunde gjort som han gjort tidigare, dvs. dragit fram en kniv och stuckit eller skurit någon. Dessutom måste inte livet vara i fara för att det ska vara nödvärn.
Du sa att hans liv var i fara, nu är det tydligen inte det, hur ska du ha det? Det är inte nödvärn att fortsätta slå och attackera någon med flaskor?
Citera
2019-07-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Jaså. Så hur många rättegångar har du suttit i som domare och hur många gånger har du försvarat nån eller uppträtt som åklagare i brottmål?

Hehe! Hade du känt mig/vetat vad jag gör hade du nog skämts lite över din fråga :-)
Jag har tidigare i denna tråd berättat att jag tillbringar oerhört mycket tid i denna bransch, men vill inte säga mer pga anonymiteten. Jag vet mycket väl att det är ett svagt argument här på Flashback, men i mitt fall kan jag verkligen säga det, eftersom det är sant! Om du går tillbaks i denna tråden (till innan jag var tvungen att besvara massa idiot-kommentarer) så märker du nog att jag är ganska insatt i detta.
Citera
2019-07-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kongressledamoten uttrycker det väl, Sverige gör offren till angripare och angriparen till offer.
Idiot. Rocky är ej offret
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Negrerna säger ju konstant att de ska sluta följa efter dem samt att de inte vill bråka.

Jag tycker det är uppenbart att det är skäggbarnen som är orsaken till att det blir bråk. Han borde släppas omedelbart. Det är en dunderskandal utan dess like om han inte frias.

Kulturmarxisterna kan inte ha det lätt just nu. Ska de sympatisera med negern eller med afghanen?

Jag försöker att lämna sympatierna utanför när jag bedömer skuldfrågor i Krim-trådar. I annat fall blir det lätt för kraftigt färgade glasögon. Statistik är väl lämpad på populationsnivå. Men på individnivå måste alla bedömas objektivt.

Sen kan jag mycket väl bli heligt förbannad när det visar sig vara som det brukar. :-(
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Det arbetas redan på en dokumentär om detta och hur sverige är ett kuksugarland.

Jag kommer slå på Fox o öppna en Bud när det är dags.
Det här kan komma att förändra Sverigebilden för alltid.

Åklageriet o regeringen har det totala självskadebetendet att låta en simpel misshandel bli en 3 dagars internationell freakshow i rätten

ASAP Rocky är nu mer än en eventuell misshandel på Max.
Citera
2019-07-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme

Även när hans brott stryks ur straffregistret kommer alla veta att han knivhuggit folk, använder heroin, taffsar på tjejer.

Har du läst förundersökningen? Och sett sms:n om Asaps gängs kvinnosyn?
Citera
2019-07-25, 22:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme

Har han någonsin haft ett riktigt jobb eller ens försökt att skaffa ett? Skulle snarare tro att han har tänkt sig sitt liv som yrkeskriminell och bidragssnyltare. Helst också att vara så mycket av sin tid som möjligt i andra länder som Iran men att komma hit när det behövs för att ordna det "ekonomiska".
Citera
2019-07-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men det är ju detta du/ni inte förstår! Jag skiter i om detta fallet handlar om afganer, amerikaner, asiater, afrikaner, norrmän eller svenskar. Jag försöker förklara juridiken, lag o rätt och hur rättssamhället fungerar (för det behövs i den här tråden!)

Haaaaag du och några till i tråden försvarar några jävla pundare som uppenbart inte har alla hästar i hagen! Det kommer alltid finnas människor som dig som letar efter rättspraxis men för helvete skärp dig nu! Man skäms för helvete att vara svensk! 30 sekunder hade varit rimligt att ge afghanerna! Vill inte Sverige uppfostra dessa baaarn får tydligen turisterna göra det? Jag hade aldrig tillåtit 2 drogpåverkade förfölja mig i mer än ett par sekunder! Och ärligt talat så beundrar jag negrernas tålamod ! Så lägg ner ditt jävla skitsnack nu, faan hoppas att du beter dig som dina polare och blir uppfostrad helst av mig jag hade inte varit lika snäll! Jävla tönt!
Citera
2019-07-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://www.svt.se/nyheter/kongressledamot-jag-kanner-att-de-ar-oskyldiga
Det är inget övergrepp att utreda en misshandel och åtala personer som misshandlar. Han vet ju inte ett piss om vad han snackar om. Han har knappast läst förundersökningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in