2019-07-25, 18:06
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Är väl just därför åklagaren går på medhjälp. Det går inte att bevisa vem som utdelade vilket slag men att alla deltog i misshandeln, således är alla skyldiga (oerhört förenklat).

Vidare är det knappast något "fett skadestånd" vi talar om, det är trotts allt Sverige. I runda svängar ligger skadestånd i mål som dessa runt 20.000kr.

50.000 fick jag betala när jag högg en snubbe

och 18 mån
Citera
2019-07-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Är du helt borta eller? Läs fupen och knip käft.

Livvakten tog strypgrepp och lyfte upp afghanen i luften och förflyttade sedan denne, därefter tog vakten tag i afghanens nacke och slängde bort honom, efter det kom hörlurarna in i bilden och de började följa efter asap..

Ja, vad ska man göra när man möter en icke kommunikativ heroinpåverkad person som förföljer en.

Bjuda på kaffe och bullar, kanske en kram....

Det här är varför Sverige har blivit ett ingenmansland och ni förstår fortfarande inte.

Alla svar har kommit fram i den här tråden, nu förstår jag.
Men, är inte gladare för det.
varningarna haglar, så hur fritt är erat älskade FB egentligen.
Citera
2019-07-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Din logik brister:

Vi vet inte hur många gånger han fått gå fri tidigare. Att han blivit dömd några gånger är absolut inget bevis för att han inte blivit mer lättsamt bemött.

Som vanligt har han dessutom fått lindriga straff. Kanske inget bevis för att just afganer har gräddfil, men inget jag som Svensson gillar.

Och till sist har han kommit till vårt land och bönat och bett om vårt beskydd. Vi har gett honom en dyr omvårdnad, och han tackar oss med att begå en massa brott.

Dra tillbaka hans uppehållstillstånd och utvisa honom.

Du och dina gelikar som vill bygga Sveriges framtid på dessa afganer förtjänar det som komma skall.

Nej, din logik brister. Bevisbörda kallas det och den ligger på dig.

I övrigt handlade påståenden om daltande om att han undkommer lagen på grund av det, vilket han i tidigare fall bevisligen inte gjort. Spelar ingen roll om du tror att han kanske kommit undan i andra fall, vilket du inte har belägg för. Att han inte undkommer lagen är svart på vitt.

Till sist är det ytterligare ironiskt att du inte vill döma och behandla honom på samma sätt som en etnisk svensk, på tal om särställning inför lagen.
Senast redigerad av Tykeil 2019-07-25 kl. 18:10.
Citera
2019-07-25, 18:09
Medlem
Citat:
Är du helt borta eller? Läs fupen och knip käft.

Livvakten tog strypgrepp och lyfte upp afghanen i luften och förflyttade sedan denne, därefter tog vakten tag i afghanens nacke och slängde bort honom, efter det kom hörlurarna in i bilden och de började följa efter asap..

Du har noll verklighetsuppfattning.

Williams är livvakt och har som arbete att hålla en världskändis trygg.

En tillsynes drogpåverkad afghan vill försöka närma sig hans klient varvid han puttar bort afghanen två gånger på rad varvid afghanen en tredje gång försöker komma nära ASAP Rocky och då bestämmer sig livvakten för att trappa upp markeringen genom att lyfta iväg afghanen.

Sedan fortsätter afghanen fram en fjärde gång och utdelar knytnävslag emot livvakten.

Hur tror du arbetet som livvakt för världskändisar fungerar? Att man låter drogpåverkade suspekta människor komma fram till sina klienter?
Citera
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Nyss på TV4...

Övervakningskameror visar att det tar minst en kvart innan AR besvarar afghanernas våld och aggressioner från att det började, och AR har hela tiden vänt dom ryggen och bett dom gå samtidigt som han själv går åt andra hållet.

Horungen och AIDS-offret "åklagaren" Daniel Suneson kan dra åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Ja, vad ska man göra när man möter en icke kommunikativ heroinpåverkad person som förföljer en.

Bjuda på kaffe och bullar, kanske en kram....

Det här är varför Sverige har blivit ett ingenmansland och ni förstår fortfarande inte.

Alla svar har kommit fram i den här tråden, nu förstår jag.
Men, är inte gladare för det.
varningarna haglar, så hur fritt är erat älskade FB egentligen.

Nä men det du inte verkar fatta är att det är olagligt och oförsvarligt.

Ena stunden kommer du med ett juridiskt ställningstagande, sen helt plötsligt börjar du babbla om moral.. vad som är rätt och fel. Håll käft bara.
Citera
2019-07-25, 18:12
Medlem
Citat:
Nä men det du inte verkar fatta är att det är olagligt och oförsvarligt.

Ena stunden kommer du med ett juridiskt ställningstagande, sen helt plötsligt börjar du babbla om moral.. vad som är rätt och fel. Håll käft bara.

Du är medveten om att Livvakten inte ansågs ha gjort något olagligt utan dom la ner hans fall?
Citera
2019-07-25, 18:13
Medlem
LeeVans avatar
Nödvärn kan vi i praktiken glömma. Vad advokaten kommer att skjuta in sig på är nedanstående.

”Tillsammans och i samförstånd.”

Kan advokaten slå hål på ovanstående så blir det inte så mycket som "Rocky" enskilt kan hållas ansvarig för. Flaskan och allt associeras med glas / skärning / dito skador skulle då kunna hamna utanför vad ”Rocky” kan hållas ansvarig för.
Citera
2019-07-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Någon annan som vill ha en plats vid barnbordet så vi vuxna kan diskutera detta utifrån fakta?
Om det serveras glass där så är jag på.

Bidrar dock med lite fakta till vuxendiskussionen så länge; här är fupen för målet där MJ dömdes för misshandel.

Bara ögnat utvalda delar som hastigast. Läkare från kirurgakuten om vad som antecknats i journal om brottsoffrets skador;

Patienten har en 4 cm lång knivskada, som bedöms som en skärskada, på vänster underarm. Vid undersökningen kunde läkaren se benet genom såret och upptäckte då en fraktur på underarmen. Vid frakturen har ett 10 cm långt benfragment lossnat. NN säger att mer information om frakturen kommer efter ortopedundersökningen. I övrigt var det noterat att patienten hade en svullen överläpp med en liten sårskada. Tänderna var inte skadade. Inga andra skador än det ovan nämnda finns dokumenterade i journalen. Undertecknad och polisassistent NN2 kunde dock vid förhörstillfället se att målsäganden hade långa rivmärken på höger sida av halsen.

Rättsutlåtande gällande skärskada tycks stödja brottsoffrets version.

Se bild på sid. 43. Här ska MJ alltså vara 15 år.

Kan inte se någon anteckning på dagboksbladet om att MJ satt häktad.

Fup: https://minfil.com/Oct1Q603n3/S_dert_rns_TR_B_16838-15_Aktbil_13_pdf
Dagboksblad: https://minfil.com/Hct7Q90fn0/S_dert_rns_TR_B_16838-15_Dagboksblad_pdf
Citera
2019-07-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Du är medveten om att Livvakten inte ansågs ha gjort något olagligt utan dom la ner hans fall?

Ja men oavsett är det fel det han gjorde. Precis som afghanen bröt mot lagen och det las ner.

Det åklagare indirekt visat med det är att det för båda parter alltså är fullt lagligt att strypa och slänga iväg folk, för att sedan slå någon med en knuten näve och använda sig av tillhygge (hörlurarna).

Jag vet inte sen när det blev lagligt..men.
Citera
2019-07-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
När har jag vägrat att ta in detta, kan du citera eller ska du medge att du bara fantiserar?

Han borde gjort mer än så, om livvakten hade sänkt honom med en rak höger kunde detta kunnat klaras av snabbare.

Det ägde rum innan afghanen kastade sina hörlurar på vakten och likväl försökte slå honom. Den första fysiska kontakten begicks av vakten som greppade tag om afghanens hals och lyfte honom samt puttade på afghanen.

Du tjatar om nödvärn hela tiden, hur korkad är du egentligen? Vad är det för nödvärn när vakten är den som pucklar på afghanen först, för att sedan i en annan sekvens få en rallarsving mot sig och ett par hörlurar kastade på sig för att sedan i gäng misshandla afghanen? Nödvärn? NÖDVÄRN? Idiot.

Det komiska är att jag tycker att afghanen är en idiot med, inte lika korkad som du dock då han åtminstone kan skylla sin idioti på droger.
Citera
2019-07-25, 18:18
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men åklagaren har ju säkert testat både Ofredande, Ringa misshandel och Misshandel, men kommit fram till att det ”afghanen” gjort ingått i hans rätt till nödvärn. Så något brott har ju inte begåtts!?

Efter att ha sett filmen så tycker jag att afganen allra minst gjort sig skyldig till ofredande. Enligt mig har han begått ett brott. Men jag är inte alls överraskad över att åklageriet låta kriminella härja fritt i vanlig ordning.

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag säger inte att afganen därmed borde ha häktats.

Citat:
Och leker vi med tanken att ”afghanen” gjort sig skyldig till Ofredande eller Ringa misshandel, så skall man ju i vanliga ordning pröva om det är tillräckligt för häktning, och jag har i vart fall aldrig hört talats om någon som häktats för Ofredande eller Ringa misshandel!

Jag skriver ovan att afganen inte borde ha häktats. Och du svarar som om jag skrivit raka motsatsen. Lider du av dyslexi, eller låtsas du bara göra det för att få uppmärksamhet?

Citat:
”Jakt på Svenssons”? Skulle den mörkhyade amerikanska medborgaren ASAP Rocky vara ”Svensson” då menar du???

Ja, det var precis vad jag menade. Afganen hamnade i "stackars kriminell pga socioekonomiska faktorer"-facket, och slipper därmed åtal för ofredande. Rocky däremot utmanade polisens våldsmonopol, och hamnade därmed i "Svensson som ska visas vem som bestämmer"-facket. Fan ta den Svensson som är i närheten av försvara sig för ivrigt, där är det nolltolerans.

Det lustiga är alltså att en gangsterrappare från Harlem hamnar i mitt "Svensson"-fack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in