2019-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag kan inte rå för att jag får nordkoreavibbar.
Inte ett jäkla ifrågasättande av afghanhannarnas agerande och beslutet att inte åtala dem. De verkar vara mer intresserade av att upprätthålla Sverigebilden.

Mycket kan sägas om misshandeln men att afghanen inte blev åtalad han med är obegripligt sett till bilderna som släppts samt filmerna.
Citera
2019-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Har jag fått de senaste uppfattat rätt.

Nu är en 3 dagars rättegång inplanerad för att se till att den amerikanske kulturarbetaren Rakim Mayers döms rättvist i målet där han är anklagad för misshandel. I ett väldokumenterat fall där de blivit förföljda o trakasserade av en multi kriminell afghan med narkotikaproblem. När afghanen går till handgripligheter mot Rakim Mayers livvakt så känner sig Rakim Mayers nödsakad att hjälpa till. Då afghanen uppvisar ett så utåtagerande o våldsamt betände så vill de säkerställa att han förblir liggande o inte tex drar kniv eller tar till annat vapen.
Då Sverige inte har borgensförfarande o Rakim Mayers är amerikansk medborgare så ansåg den förste åklagaren att ”den så kallade artisten” måste låsas in pga flyktrisk i någon månad. Utan hänsyn till att Rakim Mayers både samarbetat med myndigheterna, är en offentlig person med ett officiellt sedan länge reseschema, och knappast försvinner under radarn för att undgå straff. Att inte infinna sig till rättegång skulle även försvåra all framtida möjligheter att uppträda o resa i Europa.

Även mot åtalet mot afghanen från livvakten har lagts ned under lykta dörrar och stort hysh hysh.

Hur många misshandelsfall kräver normalt en tre dagars rättegång?

Och så ska jag o alla andra skattebetalare betala för detta spektakel.

En sak är säker o det är att under dessa tre dagar kommer den nya Sverigebilden att belysas internationellt o i USA speciellt.

Är du helt borta eller? Läs fupen och knip käft.

Livvakten tog strypgrepp och lyfte upp afghanen i luften och förflyttade sedan denne, därefter tog vakten tag i afghanens nacke och slängde bort honom, efter det kom hörlurarna in i bilden och de började följa efter asap..
Citera
2019-07-25, 18:02
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vadå har han lyckats resa utomlands trots att han borde sitta i häkte? Det är minst ofredande från horafghanens sida.

Målsägareförhör står upptaget i rättegångsordningen vad jag kan se. Kan bli en kul poäng när domaren kallar målsägaren, och målsägarbiträdet svarar att han är på semester i Iran 😄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
nåja, du ser nog bara vad vill.

Tre ytliga sår på ytterörat!! I ett "kompleterande yttrande", tre veckor efter händelsen, utan att patienten var där för en ny undersökning. Superstarkt stöd för att det inte var skrapsår av en klocka eller en vass sten eller nåt annat utan just glas!. Det är ju ett tramsutlåtande.
Citera
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Han är vegetarian.

Ironi?
Citera
2019-07-25, 18:04
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Ironi?

Jag kanske missförstod något skämt. Men annars inte. A$AP är vegetarian.
Citera
2019-07-25, 18:05
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Expressen går ut hårt med att ASAP är skyldig:
[...]
Inte ett jäkla ifrågasättande av afghanhannarnas agerande och beslutet att inte åtala dem. De verkar vara mer intresserade av att upprätthålla Sverigebilden.

Rent juridiskt är det nog ingen tvekan längre om att Rocky kommer att fällas. Handlar nog mer om hur många månaders fängelse det blir.

Håller med om att afganerna fick vad de förtjänade, och borde åtalas.

Rent moraliskt kan jag tycka att Rocky gick en liten bit över gränsen, och förtjänar nån slags straff. Men jag har svårt att bli särskilt upprörd över vad han gjorde.

Och afganen borde aldrig varit här till att börja med. Han är här på asyl och har begått tillräckligt med brott för att bli hemskickad.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Målsägareförhör står upptaget i rättegångsordningen vad jag kan se. Kan bli en kul poäng när domaren kallar målsägaren, och målsägarbiträdet svarar att han är på semester i Iran 😄

Snacka om Clown-Syntax Error. Då blir det exponerat hur jävla oseriöst det svenska systemet är. Hoppas det händerr så Twitter kan få sig en rejäl hatstorm när semestrarna är över.

Honk honk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag skulle också akta mig för en sådan här kille då jag inte är en tränad slagskämpe men jag håller ASAP högt för att ha gjort något för att städa upp skiten trots att hans liv riskerades. Och visst ska rätten ta hänsyn till vilken hotbild offret upplevde, ASAP kunde inte veta om han hade ett vapen men hade skäl att tro det. För muckar man med tre killar inklusive en livvakt som är stor som ett kylskåp då är man antingen totalt utan spärrar eller har ett trumfkort i form av ett vapen.

Mår du bra?
Du har snart skrivit 300 inlägg i tråden och trots det vägrar du att få in i ditt tröga huvud att det var ASAP's livvakt som tog stryptag och puttade iväg afghanen innan alla filmsekvenser som vi har fått se.

Det står i FUP, antar att du har för svårt att läsa för att vilja ta del av den.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Finns det bevis för att nån har slagit nån med en trasig flaska? Att en flaska har gått sönder, mot marken eller på annat sätt, är kanske klart men att nån skada skulle ha uppkommit till följd av slag med trasig flaska vet vi väl inte? Afghanen kan tex. ha fallit på glas efter att en flaska hade gått sönder i tumultet när ASAP brottade ner honom och skurit sig på det. Det är inte osannolikt iaf.

Ja, det finns tre olika vittnen som säger att afganen blivit slagen/skuren med flaska.
Citera
2019-07-25, 18:06
Medlem
Citat:
Expressen går ut hårt med att ASAP är skyldig:

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/bevisningen-mot-honom-ar-robust-/

https://www.expressen.se/noje/silbersky-om-atalet-mot-rapparen-kan-fa-fangelse/

https://www.expressen.se/noje/19-arig-man-blev-slagen-av-artisten/

Sen har man som pliktskyldigast slängt in nåt om ASAPs mamma och några rader om hans version av det inträffade. Rubriken på löpet basunerar ut att mamman uttalat sig: ”Mammans ord - efter beskedet om sonen”. För säkerhets skull nämner man under rubriken att SMS kan fälla rapparen.

https://www.expressen.se/noje/tingsratten-asap-rocky-vantas-atalas/

Bakom premiumvägg kan man vad det verkar läsa om tillrättalägganden av amerikanska mediers missuppfattningar.

Tyvärr är ju Expressenkillen Sjöshult en så svag skribent och analytiker. Det är sorgligt att läsa en del av det som han skriver när han vill leka brottmålsjurist.
Citera
2019-07-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Givetvis ska vi inte häkta folk som inte är misstänkta.

Men jag menar att afganen begått brott. Åtminstone ofredande, om inte ringa misshandel.

Jag säger inte att afganen därmed borde ha häktats. Men han borde åtalas.

Istället ser vi nu ytterligare ett exempel på hur staten i första hand jagar efter Svenssons som försvarar sig (om än lite väl ivrigt i detta fallet, och lite lustigt att "Svensson" är en gangsterrappare från Harlem).

Fortsätter man så här kommer vi att få "skjut-gräv-tig" som en reaktion från folket.

Men åklagaren har ju säkert testat både Ofredande, Ringa misshandel och Misshandel, men kommit fram till att det ”afghanen” gjort ingått i hans rätt till nödvärn. Så något brott har ju inte begåtts!? Och leker vi med tanken att ”afghanen” gjort sig skyldig till Ofredande eller Ringa misshandel, så skall man ju i vanliga ordning pröva om det är tillräckligt för häktning, och jag har i vart fall aldrig hört talats om någon som häktats för Ofredande eller Ringa misshandel!

”Jakt på Svenssons”? Skulle den mörkhyade amerikanska medborgaren ASAP Rocky vara ”Svensson” då menar du???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in