2019-07-25, 14:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
I händelse av fällande dom - eller annars - kan BO komma att stämma artisten i USA på ekonomisk ersättning?

Jag tror inte det, brottet skedde i Sverige och borde inte ha någon bäring i USA även om USA vill att företag ska kunna sånt skit.
Citera
2019-07-25, 14:57
Medlem
Var det de somaliska tjejerna som sålde videon till TMZ?
Får det inte riktigt att gå ihop. Team Rocky verkar det ju inte vara i alla fall.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En assistent som för övrigt även påpekar att hon troligen kommer att säga upp sig efter att turnen är klar och att hon tack vare ASAP och hans crew har börjat sympatisera med "radikalfeminister"

Synd att hon istället inte fått umgås på nära håll med afganen istället så hon kunde inse att alla män inte är likadana.

Men visst, det sänker ju hennes trovärdighet lite i rätten när hon bara vill spy på Rocky.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Intressant, han kan alltså utan problem åka tillbaka till Iran, på vilka grunder har han fått uppehållstillstånd då? Och vem betalar denna semester?

Efterblivenheten i ditt påstående är slående. BO har ju fått uppehållstillstånd här eftersom han inte kan återvända till Afghanistan där han är medborgare. Iran har ingen skyldighet eller vilja att ta emot afghanska medborgare. Följaktligen är orsaken till uppehållstillstånd här inte situationen i Iran utan Afghanistan.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Tog de och kastade upp hörlurarna på taket efter att de fått en smäll av dem? Var det därför BO följde efter dem?
Citera
2019-07-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Menar du i tidigare fall, eller för detta? För i stämningsansökan står det just så:

"Bladimir Corniel, Rakim Mayers och David Rispers Jr har uppsåtligen och
tillsammans och i samförstånd misshandlat målsäganden Mustafa Jafari
genom att utdela slag och sparkar. Därutöver har Rakim Mayers med kraft
kastat ned målsäganden på marken. Vid misshandeln har slag utdelats med
tillhygge i form av en hel och/eller delar av en glasflaska. Målsäganden har
legat ned på marken under större delen av misshandeln."

"Tillsammans och i samförstånd" är väl ett vanligt begrepp?

Jaha ok, då missade jag det :-)
Citera
Medlem
Enligt AB och Expressen är det alltså synd om Afghanen nu? Som ett litet oskyldigt offer, målas han ut som!

Fy fan för vår vänstermedia!

Jag skäms för att vara svensk idag! Skäms över att vi har en åklagare som vill göra karriär på bekostnad av en känd rappare, som gång på gång försökte avstyra bråk och trakasserier, men som till slut fick nog!

Skäms över alla tweets av kända amerikaner och deras ilska som Sverige.

Släpp killen för fan och kasta ut afghanen! Han har förvanskat dina rättigheter att ens vara delaktig som offer.. tänk alla de han tidigare utsatt för våld och annat skit.
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Håller med dig. Sen är allmän konensus att svenskaRättsstaten med polis skiter fullständigt i folk som blir utsatta av brott i denna karaktär så vad skulle man gjort liksom, ring polisen? hahahahahaha

Ja precis. Hade de ringt polisen och sagt att de var 5 personer som blev förföljda hade svaret blivit "gå därifrån".

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Undrar om situationen är besvärlig för alla tillskyndare av det multikulturella/multietniska samhället att hantera? Nu har vi en afroamerikan, vilket per definition tillhör en underpriviligerad grupp, som kommit i lag med afghanska män, vilka per definition är en underpriviligerad (och i Sverige av vissa väldigt omhuldad) grupp.
Tänk om ASAP Rocky varit en vit, medelålders countyartist istället.

Tråden är full av inlägg som ditt. FB-rassarna borde tycka si eller så, ni pk-ister borde tycka si eller så.
Jag tycker att jag ser rätt objektivt på saken. Två drogpåverkade idioter beter sig jävligt illa och åker på en omgång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Så han har olika identiteter.
Han har fått nytt personnummer. Oklart varför. Korrigering av den registrerade åldersuppgiften?

Någon frågade om han fått PUT. Inte framkommit någonstans ännu, så vitt jag vet.
Citera
2019-07-25, 15:00
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Förundersökningen väcker lite frågor. Polisen till och med gör husrannsakan hos muslimska flickorna som var vittnen för att komma över deras mobiltelefoner. Troligtvis var det deras film som lades upp av TMZ.

Om jag kommer ihåg rätt börjar inte polisen jaga efter mobiltelefonerna förrän flera veckor efter händelsen.

Borde man inte tagit in telefonerna direkt vid första förhöret med vittnet för att komma åt ev. filmer?
Citera
2019-07-25, 15:00
Medlem
OtherBarrys avatar
Hur kan afghanen inte vara misstänkt för brott? Polisen skriver ju själva i FUPen att afghanen svingade hörlurarna mot Williams, kan ju knappast vara fråga om något självförsvar vid just den tidpunkten. Hade afghanen gjort sitt hörlurssvingarmove i samband eller nära anknytning till att Williams lyfter upp afghanen utanför Max så hade det förmodligen gått som självförsvar.

Men hörlurssvingen inträffar vad jag har förstått betydligt senare under en sekvens där ASAP med grupp försöker att lämna platsen, afghanen är uppenbarligen en aktivt kriminellt skumrask med flertalet domar och med största sannolikhet hög som ett hus med tanke på att han väljer att mucka gräl med en neger stor som ett kylskåp.
Citera
2019-07-25, 15:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Synd att hon istället inte fått umgås på nära håll med afganen istället så hon kunde inse att alla män inte är likadana.

Men visst, det sänker ju hennes trovärdighet lite i rätten när hon bara vill spy på Rocky.

Absolut att det sänker hennes trovärdighet rättsligt, men det jag läste och så som jag tolkade hennes sätt att skriva så lät hon som någon jag skulle vilja träffa och prata med över en eller två öl.

För hon låter som någon som håller på och byter bana i livet och som har insett vad hon faktiskt vill göra i framtiden, det plus att hon lät (i mitt tycke) som en annars trevlig individ då hon är vaken nog att inse att killarnas beteende delvis är mindre trevligt men att det även kanske är en bidragande del av rappkulturen att öka den typen av beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in