2019-07-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför förminskar Expressen misshandel till "mindre brott"?
För att de mörkar personidentitetsbytet. Knivbrottet var så allvarligt att åklagaren yrkade på grovt brott.
Citera
2019-07-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
datumet för rättegången?

30 juli
Citera
2019-07-25, 14:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
För att de mörkar personidentitetsbytet. Knivbrottet var så allvarligt att åklagaren yrkade på grovt brott.

Och varför mörkar Expressen personidentitetsbytet?
Citera
2019-07-25, 14:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Det är inte stickskador. Det är skärskador. Enligt rättsintyget väl förenliga att ha uppkommit av krossat glas. Detta tillsammans med bilder och uppgifter från hörda gör att det inte är en särskilt vild gissning att tingsrätten kommer att finna det styrkt att åtminstone någon av gärningsmännen skurit målsäganden med en trasig flaska.

Möjligt att de finner det troligt, men finns det inga fingeravtryck tycker i alla fall jag att det inte är styrkt. Det är ju åklagaren som ska bevisa detta, och inte Rocky som ska bevisa sin oskuld. Men visst, det är troligt att någon ur Rockys gäng har använt övervåld.
Citera
2019-07-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Är det möjligt att skicka brev till den åtalade?

Ja skriv hans fullständiga namn följt av Kronobergs adress. Han får brevet imorgon.
Citera
2019-07-25, 14:04
Medlem
Citat:
Och varför mörkar Expressen personidentitetsbytet?
Vad vet jag. De har ju uppenbarligen gått igenom registret utan att ta hänsyn till misshandelsbrottet.
Citera
Medlem
Hanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast Hercules pekar ut någon som Harlem och inte att det är Harlems gaturättvisa, eller ja det är åtminstone så jag tolkar det

Jag skrev ett inlägg längre bak om detta, men vill påpeka det igen.

Jag tror att det är en misstolkning att det är en person som kallas för ”harlem”. Det är snarare ett sätt att agera.

”Harlem came out” = hans aggressiva sida från hans uppväxt kom fram. Och att många tolkar det som en person eftersom hon skrivit meddelandet på ”orten-engelska”.
Senast redigerad av Hanlon 2019-07-25 kl. 14:07. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nåja, jag ifrågasatte vilka dina källor var i.om att de inte stämmer överens med den juridiska verkligheten. Något målade att du inte kan presentera dina källor utan direkt går till motangrepp.

Det rimliga i detta fall är väl att du presenterar vilken praxis du bygger din ståndpunkt på så att vi kan diskutera denna för att fastställa sakfrågan?
Jag skrev ett raljerande inlägg utifrån min amatörmässiga uppfattning. Att du uppfattade det på annat sätt kan jag bara beklaga.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Varför förminskar Expressen misshandel till "mindre brott"? Vad har Expressen för värdeskala? De kunde likaväl ha braskat ut en fet rubrik om att målsägande tidigare är dömd för misshandel.

De förminskar allt. De är ju de som ställt till med att vi har alla dessa afghaner här. Att en som han här dessutom dömd flera gånger inte blivit utvisad. Den misshandeln kan tilläggas skedde med kniv där syftet kan sägas var att döda. Det kunde lika gärna blivit ett knivhugg. Då måste ju det som ASAP står åtalad för var ett extremt mindre allvarligt brott.

Nej bara att hoppas att amerikansk media inte hymlar om detta. Bra för Sverigebilden när en person som begått brott som detta inte blivit utvisad. Det kommer ju inte betyda något för ASAP, han kommer bli fälld ändå.
Citera
2019-07-25, 14:07
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Jaså. Då kanske du kan hänvisa till den domen? Där flera gärningsmän tillsammans attackerar en ensam målsägande med sparkar, slag och flaskor medan målsäganden ligger ner.. och straffvärdet bedömdes vara fängelse 14 dagar.

Det finns nog gott om liknande fall som slutat enbart i villkorligt. Det måste till något mer för att få åtta månader för en misshandel. T.ex. att målsägaren blir allvarligt skadad och får men för livet, samt ytterligare åtalspunkter där mordhot ingår. Att Asap Rocky får 8 månader är enbart ett önsketänkande från din sida.
Citera
2019-07-25, 14:09
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
30 juli

Nu på tisdag, torsdag, samt fredag.
Citera
2019-07-25, 14:09
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Möjligt att de finner det troligt, men finns det inga fingeravtryck tycker i alla fall jag att det inte är styrkt. Det är ju åklagaren som ska bevisa detta, och inte Rocky som ska bevisa sin oskuld. Men visst, det är troligt att någon ur Rockys gäng har använt övervåld.
Det behövs inte alltid fingeravtryck. Vi får väl vänta och se helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in