2019-06-01, 10:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Såg att collectors edition fanns uppe på webhallen nu. 2500 är fan saftigt men är man hypad så är man. Förbokad och klar.

Citat:
There have been plenty of over-the-top game bundles in recent years, but the one for Death Stranding might top them all in terms of sheer audacity. When the game arrives on November 8th, a Collector's Edition will include a life-size "bridge baby" pod. That's right -- you too can creep out friends and family by placing what looks like a pickled infant on your desk. You probably don't want to decorate your office with this one.

Thankfully, the other additions are somewhat more socially acceptable

Är man kojima fan kan man knappast bry sig om triviala saker som "socially acceptable". Den babyn ska rakt upp på skrivbordet. Längst fram. Gärna ståendes på något slags litet podium typ. Eller ska den upp vid fönstret kanske. Eller på något litet bord precis vid ingången till dörren. Så lämnar dejten innan hon ens kommit in.
Citera
2019-06-01, 13:21
Medlem
Nihennas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Vz9RSM620wE

Den japanska trailern är lite längre och visade bl.a en boss som inte visas i den västerländska varianten.
Citera
2019-07-24, 00:55
Medlem
Mackan52s avatar
https://gamerant.com/death-stranding...-nicolas-refn/

Heartman

Han lever i 21 minuter sen dör han i 3 minuter för att leta efter sin familj i dödsriket.

Jag kanske romantiserar men det känns som om Kojima har hämtat inspiration från mangan "Vinland Saga" där Valhall är ett evigt slagfält för alla som dött i strid för av vad man sett i alla trailers så verkar det här "dödsriket" vara just det.

Och det här är bara vad "Heartman" måste utstå, undrar vilka hemska öden Kojimas hjärna har i beredskap för alla andra karaktärer.

Är det bara jag som tycker att Kojima är spelvärldens svar på Stephen King?
Citera
2019-07-25, 13:52
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
https://www.youtube.com/watch?v=Vz9RSM620wE

Den japanska trailern är lite längre och visade bl.a en boss som inte visas i den västerländska varianten.

vilken jobbig video, såg bara nån kinesjävel som pladdrade på... finns det ingen riktig gameplay trailer `?
Citera
2019-07-27, 11:10
Medlem
punanihunters avatar
Förhandsbokade Special Edition för 900 kr på Elgiganten.
Citera
2019-08-05, 14:52
Medlem
ekonomisnigelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vilken jobbig video, såg bara nån kinesjävel som pladdrade på... finns det ingen riktig gameplay trailer `?

https://www.youtube.com/watch?v=nm2aIuG_xT4

Den här var bättre.
Citera
2019-08-06, 06:27
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Förhandsbokade Special Edition för 900 kr på Elgiganten.

Får man ett sånt där skumt plastfoster då eller nåt annat?
Citera
2019-08-09, 07:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Haha bara på en tråd om ett kojima spel kan man se ett sånt inlägg. Men nej tror inte det, även om det inte var mig du frågade. Isåfall skulle jag vilja veta var han beställt den ifrån då min version kostade 2500 typ. Och då fick jag just ett sånt plastfoster. Och lite annat förstås. Men är man hypad så är man. Har den beställd på webhallen så bestämmer ju själv om jag hämtar ut den. Ifall spelet nu floppar, vilket det inte såklart kommer göra men ändå. Vad är det, 3 månader kvar nu? Har ganska gott om spel att lira så ingen brådska men känns som att detta blir ett sånt spel man minns och tänker på långt efter man klarat det.
Citera
2019-08-09, 16:30
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Haha bara på en tråd om ett kojima spel kan man se ett sånt inlägg. Men nej tror inte det, även om det inte var mig du frågade. Isåfall skulle jag vilja veta var han beställt den ifrån då min version kostade 2500 typ. Och då fick jag just ett sånt plastfoster. Och lite annat förstås.
Det är skillnad på "special edition" och collectors edition.

"Special edition" (kostar runt ~999 kr):
Citat:
Death Stranding game
Custom Steelbook
Gold "Ludens Mask" Sunglasses
Death Stranding Timefall (Original Music from the world of Death Stranding)
Behind-the-scenes Digital Video

Pre-order bonuses:
- PS4 Dynamic Theme
- Chibi Ludens Avatar
- Gold "Sam" Sunglasses
- Gold Armor Plate
- Gold Hat
- Gold Speed Skeleton

Collectors edition (kostar runt ~2500 kr):
Citat:
Death Stranding game
Custom Steelbook
Gold "Ludens Mask" Sunglasses
Death Stranding Timefall (Original Music from the world of Death Stranding)
Behind-the-scenes Digital Video
Bridges Cargo Case
BB Pod
Ludens Key Ring
IO PSN Avatars
Gold Power Skeleton
Gold Armor Plate (LVL.2)
Gold All-Terrain Skeleton

Pre-order bonuses:
- PS4 Dynamic Theme
- Chibi Ludens Avatar
- Gold "Sam" Sunglasses
- Gold Armor Plate
- Gold Hat
- Gold Speed Skeleton
Citera
2019-08-09, 21:22
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Haha bara på en tråd om ett kojima spel kan man se ett sånt inlägg. Men nej tror inte det, även om det inte var mig du frågade. Isåfall skulle jag vilja veta var han beställt den ifrån då min version kostade 2500 typ. Och då fick jag just ett sånt plastfoster. Och lite annat förstås. Men är man hypad så är man. Har den beställd på webhallen så bestämmer ju själv om jag hämtar ut den. Ifall spelet nu floppar, vilket det inte såklart kommer göra men ändå. Vad är det, 3 månader kvar nu? Har ganska gott om spel att lira så ingen brådska men känns som att detta blir ett sånt spel man minns och tänker på långt efter man klarat det.

Citat:
Ursprungligen postat av mog
Det är skillnad på "special edition" och collectors edition.

"Special edition" (kostar runt ~999 kr):

Collectors edition (kostar runt ~2500 kr):

Tack för infon. Ganska mycket prylar ändå för pengarna

Nog bättre än Failout 76s plastpåse och leksakshjälm
Citera
2019-08-20, 22:02
Medlem
Mackan52s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=4cP-80Tdekw
- Yongyea kommenterar Kojimas framträdande på Gamescom

Fall ner på knä inför det Japanska Kejsardömets främsta son. Jag hatar hype men när det här släpps kommer Kojima kunna säga "My name is Kojima, king of kings, look on my works ye mighty and despair."
Senast redigerad av Mackan52 2019-08-20 kl. 22:20.
Citera
2019-08-22, 16:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Var faktiskt en hel del spännande som visades på gamescom. Inte minst trailers som gav lite mer insikt i storyn, även om det fortfarande är confusing as fuck. Som det ska vara iochförsig.

Annars ser jag mycket gnäll på gameplayet. Många pratar om typ en walking simulator eller sånt. Jag menar, tror folk på allvar att det som kojima visar är det enda gameplay som finns? Att man bara transporterar sig till olika platser? Visst det kommer säkert vara en central del i spelets gameplay, så vill man ha mer action får man väl lira typ gears eller cod, men kojima teaser väl bara med sina gameplay trailers han släpper. Jag menar nu vill han visa upp att normans karaktär kan pissa. Påminner lite om hur viktigt det var att visa att hästarna i MGSV kunde skita. Kommer såklart finnas ett enormt större djup i gameplay än vad kojima visat upp hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in