2019-07-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Är det bara jag som tänker att Sverige typ kommer försöka fälla ASAP för något milt (påhittat brott eller likande) som kanske endast innebär dagsböter för att; 1, slippa förudmjukelse internationellt (i den mån det inte redan blivit så) men kanske än viktiga 2, att SLIPPA betala typ 20 miljoner av svenskarnas skattepengar i skadestånd.
Hade ju blivit en hetsk debatt om hur svenska skattepengar används. Har även svårt att se honom fällas för så grovt att han faktiskt får fängelse. Men något litet som bara innebär att han fälls så han inte kan få skadestånd.
Är jag konspiratorisk?
Har du inte läst artiklarna? Det finns solid bevisning mot honom. Han ska bland annat ha använt glasflaska, det finns sms-konversation. Han är inget oskyldigt offer. Även om de misshandlande killarna var påstridiga, får man inte slå ner dem hur som helst
Citera
2019-07-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litner51
Ser inte bra ut för Rocky and his crew, kan bli ytterligare några veckor i finkan!
Åklagaren hade mer än man trodde.
Rensa alltid telefonen från bevismaterial, keep your hard drive clean.

Precis det jag sagt hela tiden men puckona här vägrar ju fatta. Utan alla var så taggade på sitt hat mot flyktingarna att visst fan kan det inte varit sant att ASAP gjort fel..
Citera
2019-07-25, 11:26
Medlem
MÄs tidigare domar:
Solna tingsrätt Mål nr: B 3666-18
Stockholm tingsrätt Mål nr: B 14680-17
Citera
2019-07-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Eller han kanske krossade en flaska i ambulansen och skadade sig själv med? Lika sannolikt.

Men ge dig. Asap är skyldig. Punkt slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice

(bilder hos ab)
Om nu åklagaren sitter på "nya bilder"-varför har då inte AB publicerat dessa då de fick tillgång till fup tidigt i morse, de enda bilderna vi får se är en bild tagen av patrull på plats av gata med trasig flaska, och den kan ju ha legat där redan innan bråket startade så då behöver vi bevis på att asap:s fingeravtryck finns på flaskhalsen.

Vi lär få 300 sidor bara med tolkningar på bildbevis framöver....

Från fupen:

Citat:
16.Jämförelsebild på delar av flaska som påträffades på brottsplatsen ochflaska som Rakim Mayers håller i sin hand på instagramfilmen (fup s 86)

17.Fotografier på flaskhals påträffad på brottsplatsen (fup s 491-492)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Helt underbart att se att åklagare står upp mot trycket från USA som sig själva skall spela så jävla präktiga men har ett totalt havererat rättssystem där åklagare kan åtala en räkmacka och få denne fälld.

Har själv suttit på ett antal fängelser och häkten i USA samt sedermera i Sverige och det är som att skilja på natt och dag.

Snacka om att kasta sten i glashus när det gäller skitsnacket om maten och annat.

I USA var det slagsmål om maten och den mat man fick var extremt näringsfattig och ibland fick vi inte mat alls.

Vilket jävla skitsnack från USA's sida.

Du måste förstå skillnaden på dig som uppenbarligen är ett djur som vi måste hålla från gatorna och en begåvad artist som måste värja sig från svartskallar ingen världsdel vill veta av. Du förtjänade att låsas in som ett djur medan Rocky kunde skickats hem.
Citera
2019-07-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sverige backas av rätt många just nu, jag ser inte bara amerikerner som anser att det är rätt men även nordbor och andra européer

Jaså, vilka skulle de vara? Inga som gått ut offentligt i allafall, snarast hånade de ju bajsbögen Fredrik Karlsson med sin knytblus och briljantörhängen, det var ju bara tiaran som saknades.

I det mesta av internationell rapportering så vitt jag har sett, så har svenskt rättsväsende fått ett löjes skimmer över sig. Och när de börjar ifrågasätta afghanernas verkliga identiteter, då kommer det bli intressant.
Citera
2019-07-25, 11:28
Medlem
raxmouses avatar
Vart är bilderna på skadorna?

BO ursäkt måste vara "Vi två ville bara sälja knark å när vi inte fick det så förföljde vi och trakasserade istället den åkte vi på stryk."

Skulle inte förvåna mig

Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Fatta när ASAP Rocky slutligen släpps från häktet, sitter på planet för att äntligen få lämna det här landet,,, och ombord stiger Elin Ersson

Haha xD
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Våra (svenska) rättegångar är öppna för allmänheten för att förhindra korruption och falska domstolar.

Märkligt påstående. Sveriges rättsstat är väl just korrupt och falsk i många avseenden.

[quote=Klutz99|68196097]Jaså, vilka skulle de vara? Inga som gått ut offentligt i allafall, snarast hånade de ju bajsbögen Fredrik Karlsson med sin knytblus och briljantörhängen, det var ju bara tiaran som saknades.

I det mesta av internationell rapportering så vitt jag har sett, så har svenskt rättsväsende fått ett löjes skimmer över sig. Och när de börjar ifrågasätta afghanernas verkliga identiteter, då kommer det bli intressant.[/QUOTE

Utan tvekan så har anseendet drabbats negativt om Sverige.
Senast redigerad av raxmouse 2019-07-25 kl. 11:33.
Citera
2019-07-25, 11:30
Medlem
"SMS hämtade från livvaktens mobiltelefon utvisande konversationer därhan uppger att de slagit målsäganden, att de har en egen film avhändelsen, att det finns olika versioner av filmen samt att han lyftmålsäganden i nacken så att denne lyfte från marken. Allt för att bevisa attnågon nödvärnssituation inte förelegat (fup s 184-214).13.

SMS hämtade från assistentens mobiltelefon utvisande konversationer därhon uppger att någon slagit en flaska på målsäganden, att hon uppmanatsatt filma, att någon sagt att hon missade de bra delarna, att filmenredigerats innan den lades upp på instagram samt att hon hoppas attMayers raderat allt från sin mobiltelefon. Allt för att bevisa att någonnödvärnssituation inte förelegat ("

Vad var det jag sa? Ni är så lättmanipulerade. Men nu kniper ni käft va.

Fullt förståeligt varför det tagit sådan tid att utreda.
Citera
2019-07-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Men ge dig. Asap är skyldig. Punkt slut.
Det var ironi!
Citera
2019-07-25, 11:32
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Är det bara jag som tänker att Sverige typ kommer försöka fälla ASAP för något milt (påhittat brott eller likande) som kanske endast innebär dagsböter för att; 1, slippa förudmjukelse internationellt (i den mån det inte redan blivit så) men kanske än viktiga 2, att SLIPPA betala typ 20 miljoner av svenskarnas skattepengar i skadestånd.
Hade ju blivit en hetsk debatt om hur svenska skattepengar används. Har även svårt att se honom fällas för så grovt att han faktiskt får fängelse. Men något litet som bara innebär att han fälls så han inte kan få skadestånd.
Är jag konspiratorisk?

Regeringen förväntas inte ha någon åsikt och kan inte ställas till direkt ansvar om ett skadestånd betalas ut. Rättsväsendet förväntas inte ta hänsyn till andra länders politiska agendor.

En kändis är en utsatt person som det är extra allvarligt att provocera. Det kommer att ses som förmildrande. Men ett övervåld har använts. Man får inte spöa skiten ur någon som retar gallfeber på dig. Slutsats: det blir dagsböter.
Citera
2019-07-25, 11:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"SMS hämtade från livvaktens mobiltelefon utvisande konversationer därhan uppger att de slagit målsäganden, att de har en egen film avhändelsen, att det finns olika versioner av filmen samt att han lyftmålsäganden i nacken så att denne lyfte från marken. Allt för att bevisa attnågon nödvärnssituation inte förelegat (fup s 184-214).13.

SMS hämtade från assistentens mobiltelefon utvisande konversationer därhon uppger att någon slagit en flaska på målsäganden, att hon uppmanatsatt filma, att någon sagt att hon missade de bra delarna, att filmenredigerats innan den lades upp på instagram samt att hon hoppas attMayers raderat allt från sin mobiltelefon. Allt för att bevisa att någonnödvärnssituation inte förelegat ("

Vad var det jag sa? Ni är så lättmanipulerade. Men nu kniper ni käft va.

Fullt förståeligt varför det tagit sådan tid att utreda.

Bilderna från Max egna inspelning visar även de att afghanhannarna inte startade det fysiska våldet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in