2019-07-24, 21:49
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Invandrarna sprider ut sig allt mer och mer i Stockholmsregionen. Likt hamnområdet i Malmö där invandrarna tagit över med sin närvaro så undrar jag vilken stadsdel eller del av en stadsdel innanför tullarna i Stockholm som kommer falla som första offer för mångkulturen? Här och där kan man se kraftiga inslag av invandrarna, så som accelererande sportbilar på Strandvägen, parkgrillning i Tantolunden eller badning vid Hornsbergs strand. Men inget som riktigt tagit kraftigt fäste ännu. Vad tror du?

För den som känner sig kraftigt begränsad i sitt intellekt eller bara vill förfriska minnet angående vad som tillhör Stockholms innerstad så bifogar jag på enklaste vis listan från wikipedia:
Citera
2019-07-24, 21:57
Medlem
Kungsholmen eller Södermalm.

Västra Kungsholmen invaderas varje sommar vid badplatserna och Södermalm invaderas varenda helg av förortsblattar.

Grejen är ju att det kommer dröja innan de har råd att faktiskt bo där.
Citera
2019-07-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Västra Kungsholmen invaderas varje sommar vid badplatserna och Södermalm invaderas varenda helg av förortsblattar.

Det kan ändra sig fort, när det sprider sig till eventuella köpare att området kryllar av skräpfolk som för oväsen och stökar till det, då kan bostadsrätterna helt plötsligt bli osäljbara till dagens priser.
Citera
2019-07-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Har även sett grupper från ghettot parkerade med sina bilar vid hamnen på Strandvägen på kvällen. Grabbar som bara hänger.

Allt håller på att förstöras.

Lyckas de ta över Östermalm så sticker jag.
Anledningen till varför jag inte vill köpa något heller. Det är världens risk.
Senast redigerad av kajusi 2019-07-24 kl. 22:10.
Citera
2019-07-24, 22:13
Medlem
brutalares avatar
Förmodligen Södermalm, även fast jag tror innerstaden kommer att klara sig relativt bra. Men jag gissar på Södermalm p.g.a störst andel hyresrätter. Å andra sidan så är ju en hyresrätt som svårast att få tag på idag.
Citera
2019-07-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Förmodligen Södermalm, även fast jag tror innerstaden kommer att klara sig relativt bra. Men jag gissar på Södermalm p.g.a störst andel hyresrätter. Å andra sidan så är ju en hyresrätt som svårast att få tag på idag.

Jag vet inte vad du menar med "klara sig relativt bra" när det är våldtäkter på Östermalm varje helg och zigernare som springer runt 24/7 på stureplan och trakasserar folk.
Att inte glömma att fler och fler invandrargäng från orten, som inte gör något annat än hänger och bråkar har ökat i området. Inget fel på invandrare men de här gängen är bara ute efter en sak.
Citera
2019-07-24, 22:22
Medlem
Emolls avatar
Jag ber till gudarna att det blir Södermalm, så varje äcklig kulturmarxistisk journalist/profil får en verklighetscheck och förhoppningsvis även smaka på den i fysisk bemärkelse. Fy fan vad jag hade mått bra. Så jävla mycket dessa NPCer har fördärvat...
Citera
2019-07-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Inget fel på invandrare men de här gängen är bara ute efter en sak.
Det finns ju massor med fel med invandrarna. Vad menar du?
Citera
2019-07-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Det finns ju massor med fel med invandrarna. Vad menar du?

Jag orkar inte.
Citera
2019-07-24, 22:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Kungsholmen tror jag. Det ligger så nära inpå, och white flight sätter nog igång snart.
Citera
2019-07-24, 22:26
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare

Man får tänka på att Söder är väldigt stort, jag tror det är rimligt att Hornstull ligger illa till? Nära från Liljeholmen som också kryllar av invandrare på somrarna som ligger och spänner sig vid vattenkanten.
Citera
2019-07-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag ber till gudarna att det blir Södermalm, så varje äcklig kulturmarxistisk journalist/profil får en verklighetscheck och förhoppningsvis även smaka på den i fysisk bemärkelse. Fy fan vad jag hade mått bra. Så jävla mycket dessa NPCer har fördärvat...

De kommer bara flytta på sig, och samtidigt inte lära sig någonting.
Senast redigerad av Kimmelshow 2019-07-24 kl. 22:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in