Citat:
Ursprungligen postat av
lahavana
Mina tankar om några stadsdelar/områden
• Hjorthagen
En lägre prisnivå än de flesta andra stadsdelarna, har ganska många hyresrätter vad jag har förstått och ska (har?) dessutom fått det första blatteboendet i innerstaden. Så här kommer nog en stor % invandrare bo om man jämför med andra delar av innerstaden. Finns inte så mycket kul att förstöra eller köpcenter att hänga vid här dock så det kommer nog fortsätta vara lugnt förutom en del våldtäkter.
• Södermalm
Miljöpartisternas Mecka. Klart Mohammad, integrerad och färdigutbildad, är välkommen dit! Men tyvärr tar han med sig alla kusiner dit ibland... får väl se hur länge mångkulturförespråkarna håller ut. Bara att gå till Tantolunden, en vanligtvis fin park med bad, nu nerskräpad och sorglig. Är inte mycket på Söder men centrum verkar ha en hög blattehalt. Med andra ord en toppkandidat.
• Östermalm
Finns mycket att råna här, klockor som bilar. Sveriges dyraste stadsdel har fortfarande ganska hög prio av snuten dock, t.ex. att de försöker åtgärda klockstölderna där plus att det ofta är många poliser i området.
• Norrmalm
Finns riktigt risiga delar här. Plattan är alltid fylld med blattar som bara hänger. Terrordådet på Drottninggatan är ju verkligen ett tecken på att stadsdelen håller på att ”förloras”. Men ja, tveksamt om city kommer falla först, kanske om elen slocknar och det bli en gigantisk rånvåg.
• Gamla Stan
Redan fullt med turister och ficktjuvar så har alltid känts lite b. Frågan är varför blattarna ska sikta in sig just här. Inte så lätt att komma undan om de rånar nån där. Få hyresrätter, ingen FK/AF, ofta poliser där.
Övriga, Kungsholmen, Vastastan, Gärdet m.fl. kan såklart bli riktigt sunkiga med tiden, men jag tror inte att de kommer att ”förloras”.
TS får gärna specificera vad som menas med ”förloras”, så kan man börja spåna på en vinnare (förlorare) av dessa.
Bra lista! Efter lite betänksamhet så ligger Gamla stan bra till för att klara sig, det är för turistigt och ointressanta boenden för mångkulturen.
När jag tänker mig förlorat så ser jag framför mig att det finns en del arabiska livs i kvarteret, det står utanför folk som röker cigg, i området så färdas det blattar i BMWs som låter eller på skräniga mopeder/crossar. Med fördel så bor det en del invandrare i området men det kan helt klart bli förlorat om det området blir en central plats året om för att ”hänga” på stan. Viktigt för att det ska vara förlorat är att man ser feta nigresser/arabiska kvinnor i sina heltäckande klädslar som går och handlar i matbutiken, gärna med ett antal små ungar efter sig som redan lever rövare och förstör i omgivningen, samtidigt som mamman skriker på djungelspråk. Att det hänger en hel del människor i adidasmundering och dunjackor med luva uppdragen i kvarteren är också ett säkert kort som med de övriga faktorerna skapar helheten som krävs för att bli förlorat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Ja, Östermalm står sig nog längst i innerstan. Totalt sett ligger Djursholm och Lidingö bra till att klara sig länge tror jag. Lidingö har dock en del hyresrätter.
Gör om - gör rätt. Varken Djursholm eller Lidingö ligger i Stockholms innerstad, du bör gå tillbaka till första inlägget i tråden och begrunda listan med områden som detta ämne gäller.