2019-07-24, 22:29
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kungsholmen tror jag. Det ligger så nära inpå, och white flight sätter nog igång snart.

Inte en dålig gissning, Kungsholmen trafikeras också av två tunnelbanelinjer som gör att det är väldigt lätt att ta sig in från de allra värsta områdena långt ut på både gröna och blåa.

Östermalm blir i alla fall sista stället att falla, det är rätt tråkigt där då de största delarna bara består av renodlade bostadskvarter där det inte händer så mycket, inga grönområden som inbjuder grillning, skränig hiphop och solandes kvinnor förutom uppe vid gärdet men det är alldeles för ointressant.
Senast redigerad av Sellingyourself 2019-07-24 kl. 22:32.
Citera
2019-07-24, 22:32
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
De kommer bara flytta på sig. Och inte lära sig någonting samtidigt.

Förhoppningsvis har de även fördärvat sig själva innan flytten är ett faktum.

...Och kommer de ut o tro att de ska bo hos mig på landsbygden kommer de få ett jävla välkomnande
Citera
2019-07-24, 22:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Inte en dålig gissning, Kungsholmen trafikeras också av två tunnelbanelinjer som gör att det är väldigt lätt att ta sig in från de allra värsta områdena långt ut på både gröna och blåa.

Östermalm blir i alla fall sista stället att falla, det är rätt tråkigt där då de största delarna bara består av renodlade bostadskvarter där det inte händer så mycket, inga grönområden som inbjuder grillning, skränig hiphop och solandes kvinnor förutom uppe vid gärdet men det är alldeles för ointressant.

Ja, Östermalm står sig nog längst i innerstan. Totalt sett ligger Djursholm och Lidingö bra till att klara sig länge tror jag. Lidingö har dock en del hyresrätter.
Citera
2019-07-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kungsholmen eller Södermalm.

Västra Kungsholmen invaderas varje sommar vid badplatserna och Södermalm invaderas varenda helg av förortsblattar.

Grejen är ju att det kommer dröja innan de har råd att faktiskt bo där.

Det blir känsligt när det börjar inkräkta på medelklassen som investerat mycket pengar i sina bostäder. När uppfattningen är att det inte längre går att "köpa" sig fri då är det kört. Då sticker nyexaminerade och produktiva utomlands.

Staden satsar redan hårt på att stävja buset. Biltrafik är förbjuden vid stranden o.s.v. Gissningsvis är lösningen på sikt som vanligt segregation. Ghettona norr om stan omvandlas till dyra medelklassområden så som hänt i USA och problemen flyttar ut.
Citera
2019-07-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glio9
Det blir känsligt när det börjar inkräkta på medelklassen som investerat mycket pengar i sina bostäder. När uppfattningen är att det inte längre går att "köpa" sig fri då är det kört. Då sticker nyexaminerade och produktiva utomlands.

Staden satsar redan hårt på att stävja buset. Biltrafik är förbjuden vid stranden o.s.v. Gissningsvis är lösningen på sikt som vanligt segregation. Ghettona norr om stan omvandlas till dyra medelklassområden så som hänt i USA och problemen flyttar ut.

+1.

Exakt mitt resonemang att finns inte alternativet att köpa sig fri till ett bra område så finns det verkligen ingen anledning att vara kvar. Finns betydligt intressantare länder i så fall.
Citera
2019-07-24, 23:01
Medlem
A.Ericssons avatar
Ni är inte från Stockholm va? Södermalm är redan till 90% förlorat.
Citera
2019-07-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Ni är inte från Stockholm va? Södermalm är redan till 90% förlorat.

Stämmer, sedan något år tillbaka.
Citera
2019-07-24, 23:02
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Stämmer, sedan något år tillbaka.

Många år skulle jag säga. Slussen, Medborgarplatsen, Skanstull och Hornstull är no-go zoner efter skymning.
Citera
2019-07-24, 23:03
Medlem
Mina tankar om några stadsdelar/områden

• Hjorthagen
En lägre prisnivå än de flesta andra stadsdelarna, har ganska många hyresrätter vad jag har förstått och ska (har?) dessutom fått det första blatteboendet i innerstaden. Så här kommer nog en stor % invandrare bo om man jämför med andra delar av innerstaden. Finns inte så mycket kul att förstöra eller köpcenter att hänga vid här dock så det kommer nog fortsätta vara lugnt förutom en del våldtäkter.

• Södermalm
Miljöpartisternas Mecka. Klart Mohammad, integrerad och färdigutbildad, är välkommen dit! Men tyvärr tar han med sig alla kusiner dit ibland... får väl se hur länge mångkulturförespråkarna håller ut. Bara att gå till Tantolunden, en vanligtvis fin park med bad, nu nerskräpad och sorglig. Är inte mycket på Söder men centrum verkar ha en hög blattehalt. Med andra ord en toppkandidat.

• Östermalm
Finns mycket att råna här, klockor som bilar. Sveriges dyraste stadsdel har fortfarande ganska hög prio av snuten dock, t.ex. att de försöker åtgärda klockstölderna där plus att det ofta är många poliser i området.

• Norrmalm
Finns riktigt risiga delar här. Plattan är alltid fylld med blattar som bara hänger. Terrordådet på Drottninggatan är ju verkligen ett tecken på att stadsdelen håller på att ”förloras”. Men ja, tveksamt om city kommer falla först, kanske om elen slocknar och det bli en gigantisk rånvåg.

• Gamla Stan
Redan fullt med turister och ficktjuvar så har alltid känts lite b. Frågan är varför blattarna ska sikta in sig just här. Inte så lätt att komma undan om de rånar nån där. Få hyresrätter, ingen FK/AF, ofta poliser där.

Övriga, Kungsholmen, Vastastan, Gärdet m.fl. kan såklart bli riktigt sunkiga med tiden, men jag tror inte att de kommer att ”förloras”.

TS får gärna specificera vad som menas med ”förloras”, så kan man börja spåna på en vinnare (förlorare) av dessa.
Citera
2019-07-24, 23:22
Bannlyst
Södermalm. Usch vilka smutsiga människor och ställe. Det bli nog det. Sen kommer det jobba sig österut. Man har tur om man bor österut. De kommer bli påverkade sist.
Citera
2019-07-24, 23:22
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Mina tankar om några stadsdelar/områden

• Hjorthagen
En lägre prisnivå än de flesta andra stadsdelarna, har ganska många hyresrätter vad jag har förstått och ska (har?) dessutom fått det första blatteboendet i innerstaden. Så här kommer nog en stor % invandrare bo om man jämför med andra delar av innerstaden. Finns inte så mycket kul att förstöra eller köpcenter att hänga vid här dock så det kommer nog fortsätta vara lugnt förutom en del våldtäkter.

• Södermalm
Miljöpartisternas Mecka. Klart Mohammad, integrerad och färdigutbildad, är välkommen dit! Men tyvärr tar han med sig alla kusiner dit ibland... får väl se hur länge mångkulturförespråkarna håller ut. Bara att gå till Tantolunden, en vanligtvis fin park med bad, nu nerskräpad och sorglig. Är inte mycket på Söder men centrum verkar ha en hög blattehalt. Med andra ord en toppkandidat.

• Östermalm
Finns mycket att råna här, klockor som bilar. Sveriges dyraste stadsdel har fortfarande ganska hög prio av snuten dock, t.ex. att de försöker åtgärda klockstölderna där plus att det ofta är många poliser i området.

• Norrmalm
Finns riktigt risiga delar här. Plattan är alltid fylld med blattar som bara hänger. Terrordådet på Drottninggatan är ju verkligen ett tecken på att stadsdelen håller på att ”förloras”. Men ja, tveksamt om city kommer falla först, kanske om elen slocknar och det bli en gigantisk rånvåg.

• Gamla Stan
Redan fullt med turister och ficktjuvar så har alltid känts lite b. Frågan är varför blattarna ska sikta in sig just här. Inte så lätt att komma undan om de rånar nån där. Få hyresrätter, ingen FK/AF, ofta poliser där.

Övriga, Kungsholmen, Vastastan, Gärdet m.fl. kan såklart bli riktigt sunkiga med tiden, men jag tror inte att de kommer att ”förloras”.

TS får gärna specificera vad som menas med ”förloras”, så kan man börja spåna på en vinnare (förlorare) av dessa.

Bra lista! Efter lite betänksamhet så ligger Gamla stan bra till för att klara sig, det är för turistigt och ointressanta boenden för mångkulturen.

När jag tänker mig förlorat så ser jag framför mig att det finns en del arabiska livs i kvarteret, det står utanför folk som röker cigg, i området så färdas det blattar i BMWs som låter eller på skräniga mopeder/crossar. Med fördel så bor det en del invandrare i området men det kan helt klart bli förlorat om det området blir en central plats året om för att ”hänga” på stan. Viktigt för att det ska vara förlorat är att man ser feta nigresser/arabiska kvinnor i sina heltäckande klädslar som går och handlar i matbutiken, gärna med ett antal små ungar efter sig som redan lever rövare och förstör i omgivningen, samtidigt som mamman skriker på djungelspråk. Att det hänger en hel del människor i adidasmundering och dunjackor med luva uppdragen i kvarteren är också ett säkert kort som med de övriga faktorerna skapar helheten som krävs för att bli förlorat.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ja, Östermalm står sig nog längst i innerstan. Totalt sett ligger Djursholm och Lidingö bra till att klara sig länge tror jag. Lidingö har dock en del hyresrätter.
Gör om - gör rätt. Varken Djursholm eller Lidingö ligger i Stockholms innerstad, du bör gå tillbaka till första inlägget i tråden och begrunda listan med områden som detta ämne gäller.
Senast redigerad av Sellingyourself 2019-07-24 kl. 23:27.
Citera
2019-07-24, 23:41
Medlem
Isnatts avatar
Man ser det i många städer, hur babbar har mataffärer, butiker som säljer typ vhs:er, resebolag, burkor och liknande skit. Men babbarna bor inte där utan åker från sina områden för att handla där. Efter kl 17-18 är det knappt en främling kvar där.. Varför har dom sina skitbutiker i områden som dom själva inte bor i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in