2019-07-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Generellt så borde Sverige hålla sig utanför, men det vore extremt pinsamt om Danmark, Nederländerna och UK skulle engagera sig medans vi stod utanför och tackade för hjälpen senare.
I motsats till de 3 stater du räknar upp är Sverige faktiskt inte medlem i NATO. Vi är följaktligen mindre förpliktigade att delta i USA:s konflikter borta mellanöstern.
Citera
2019-07-24, 22:03
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nötet är du om du inbillar dig att fantasier om Iran som ett fredens land är korrekta.
Det är de inte. Ett krig i 10 år med sin granne bevisar det.
Jag , och alla andra med utvecklad hjärna känner ingen som helst trygghet eller säkerhet med mullornas Iran för att du fantiserar om att de aldrig angripit nån.

Jag har inga fantasier om att Iran är ett ”fredens land” jag frågar dig bara vilka länder Iran har angripit senaste 100 åren. Enkel fråga. Svara nu.

Citat:
Vilka land angrep Napoleon innan han angrep det första?

Jag säger att det är Schweiz som är Napoleon och hotet mot världsfreden. Så, vilka länder angrep Napoleon innan han angrep det första? Om jag är nöt som dig så är ju det här solklart bevis att Schweiz är hotet mot världsfreden.
Citera
2019-07-24, 22:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Jag har inga fantasier om att Iran är ett ”fredens land” jag frågar dig bara vilka länder Iran har angripit senaste 100 åren. Enkel fråga. Svara nu.

Jag säger att det är Schweiz som är Napoleon och hotet mot världsfreden. Så, vilka länder angrep Napoleon innan han angrep det första? Om jag är nöt som dig så är ju det här solklart bevis att Schweiz är hotet mot världsfreden.

Du ÄR en pajas. ytterligare en på flashback att hänföra till skräpposten.

Du fick ju svar nyligen är du dum i huvet också?

Schweiz?? Har du helt tappat alla marbles? Sa jag att du är dum i huvet på riktigt?
Ja, OM Schweiz hade i smyg försökt utveckla atomvapen, hotat andra länder med utplåning, finansierat terrororganisationer, struntat i internationella lagar och regler osv osv, DÅ hade jag hållit med dig om att Schweiz hade varit ett hot mot världsfrden....

Är du tillräckligt massakrerad och förnedrad nu, eller är du om möjlöigt ännu mer nutcase än vi kan drömma om?
Senast redigerad av Draken55 2019-07-24 kl. 22:11.
Citera
2019-07-24, 22:10
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
I motsats till de 3 stater du räknar upp är Sverige faktiskt inte medlem i NATO. Vi är följaktligen mindre förpliktigade att delta i USA:s konflikter borta mellanöstern.
Förutom det faktum att det är ett svenskt fartyg som blivit kapat då?
Nån artikel 5 lär det knappast bli tal om såvida inte Iran angriper någon NATOnation så speciellt mkt "förpliktigande" är det inte alls för andra medlemmar.
Citera
2019-07-24, 22:14
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
De senaste 40 åren har Iran angripit Irak 1982, gjort oräkneliga räder på Pakistans territorium samt genom sina proxies, i många fall ledda, understödda och/eller utbildade av Quds, angripit främmande makts militär och civila.

Kan du sluta tjata loss om dina minst sagt tillrättalagda "sanningar" nu?

Ok då, vilka länder har Iran angripit de sista 40 åren?

Räder mot terroristgrupper i ett annat lands territorium är inte ett angrepp, om landet där terroristerna har sin bas inte på egen kraft förmår hindra angreppen på annat land. Israel gör detsamma, ibland dagligen.
Gällande Irans proxies så är ju dessa grupper inbjudna dit av de legitima regeringarna i bl a Irak och Syrien. Är USA:s stöd till deras proxies godkända av regeringarna där dessa opererar.

Eftersom du inte svarar på min fråga tolkar jag det som att du erkänner att du hade fel.
Citera
2019-07-24, 22:17
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Ok då, vilka länder har Iran angripit de sista 40 åren?

Räder mot terroristgrupper i ett annat lands territorium är inte ett angrepp, om landet där terroristerna har sin bas inte på egen kraft förmår hindra angreppen på annat land. Israel gör detsamma, ibland dagligen.
Gällande Irans proxies så är ju dessa grupper inbjudna dit av de legitima regeringarna i bl a Irak och Syrien. Är USA:s stöd till deras proxies godkända av regeringarna där dessa opererar.

Eftersom du inte svarar på min fråga tolkar jag det som att du erkänner att du hade fel.
Du är tydligen selektivt blind om du missade de första 9 orden i det inlägg du citerade oavsett vad du tycker om resterande av inlägget.
Citera
2019-07-24, 22:28
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:

Du fick ju svar nyligen är du dum i huvet också?

Schweiz?? Har du helt tappat alla marbles? Sa jag att du är dum i huvet på riktigt?
Ja, OM Schweiz hade i smyg försökt utveckla atomvapen, hotat andra länder med utplåning, finansierat terrororganisationer, struntat i internationella lagar och regler osv osv, DÅ hade jag hållit med dig om att Schweiz hade varit ett hot mot världsfrden....

Är du tillräckligt massakrerad och förnedrad nu, eller är du om möjlöigt ännu mer nutcase än vi kan drömma om?

Är du klar med din pinsamma sammanbrott nu gumman? Vill du ha en näsduk att torka tårarna med?

Låt oss ta en sak i taget. Jag har svarat redan på din förtalspropagandakampanj gällande Irans stöd till terrorgrupper osv. Vi kan återkomma till det.

Men först vill jag att du svarar på detta: vilka länder har Iran angripit de senaste 100 åren?

Svara för fan inte ”stödjer terrorgrupper”, ”hotar Israel” igen bara. Om du gör det en gång till har du förlorat diskussionen.
Citera
2019-07-24, 22:31
Avstängd
Citat:
Kan du inte bara avföra alla här till skräpposten på en gång och bestämma dig för att det inte finns någon här värd dina geniala insikter och därför avstå från att skriva?
Citera
2019-07-25, 00:02
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Eh? Vad är det du hör där?

Ska man häpna över att ljudfilen bevisade vad alla förutom de som alltid litar på Irans skit redan visste?
De kom in genom utgången.
https://omni.se/iran-beslagtagna-fartyget-maste-granskas-juridiskt/a/Jo3nX8
Citat:
Iran Guards Say British Tanker Entered Strait From the Wrong Direction
Telegram från Bloomberg / Omni Ekonomi
20 juli 2019, 17.58
(Bloomberg) -- Iran said a British oil tanker that’s been seized in the Persian Gulf had entered the Strait of Hormuz from the "wrong direction" and will be held until a judicial assessment is completed.
The U.K. tanker wasn’t following maritime regulations of the warnings given and could have potentially collided with other ships, Iran Revolutionary Guard Corps. spokesperson Brigadier General Ramezan Sharif said, according to the Iranian Students News Agency. Iran “will act with determination in applying the law in the Strait of Hormuz.”

The judiciary says “this vessel will remain here until it completes its assessment of the situation,”

Men enligt den här generalen Ramezan Sharif, fick Stena Impero stöd av ett brittiskt krigsfartyg i närheten. Under IRGC:s operation har två brittiska helikoptrar försökt lägga sig i.
Citera
2019-07-25, 13:42
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
De kom in genom utgången.
https://omni.se/iran-beslagtagna-fartyget-maste-granskas-juridiskt/a/Jo3nX8

Men enligt den här generalen Ramezan Sharif, fick Stena Impero stöd av ett brittiskt krigsfartyg i närheten. Under IRGC:s operation har två brittiska helikoptrar försökt lägga sig i.
???
Har Iran ändrat sin version igen?

Du tror inte längre på ljudfilen där man hör vad som hände när fartyget befann sig i Omans territorialvatten?
Citera
2019-07-25, 14:08
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran/top-khamenei-aide-says-no-talks-with-u-s-under-any-circumstances-idUSKCN1UJ29Z
Top Khamenei aide says no talks with U.S. under any circumstances
Citat:
The top military adviser to Iran’s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei said on Wednesday that Tehran would not negotiate with the United States under any circumstances, an apparent hardening of its position as the Gulf tanker crisis escalates.
Citat:
Earlier on Wednesday, Iran’s pragmatist president, Hassan Rouhani, who has drawn fire from hardline clerical leaders for reaching the nuclear pact with world powers in 2015, said Iran was ready for “just negotiations” but not if they mean surrender.

Citera
2019-07-25, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran/top-khamenei-aide-says-no-talks-with-u-s-under-any-circumstances-idUSKCN1UJ29Z
Top Khamenei aide says no talks with U.S. under any circumstances

Khamenei RAHBAR!

Haha, vad trodde USA egentligen? Dom har gått ur en deal som han från början satsade enorma summor på att hörhandla fram. Och med tanke på hur många gånger han haft rätt om USA tidigare så kommer han aldrig låta förhandlingar ske. Inte ens nog om de skulle ta bort sanktionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in