2019-07-24, 18:00
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
DikT, det är ingen ide att försöka diskutera med denne person.

Det är din tolkning.
Trump är eller försöker vara politiker.
Då är det väldigt dåligt att göra en del av de som kan vara ens väljare arga eller besvikna.
Därav är hans svar ganska bra.
Visste han då var Q var, det är en bra fråga och om han visste, kopplade han ihop det med frågan han fick. Vi kan bara gissa.

Och din sista svarsalternativ, det vore ett bra sätt för Q att säga att Trump gått över till Deep State.
Vem tror ni Q-följare hade trott mer på?
Trump, att Q är ett troll?
Q, att Trump gått över till Deep State?
Jag själv skulle tro på att Q följare valt att tro på Q.

Angående Q's senaste meddelanden, nått är på G igen?
Jag har svårt att tänka mig att Trump låter en så stor grej som Qanon få härja fritt utan att han har någon som helst koll eller kontroll över det. Jag menar Q påstår ju själv att han är i nära anslutning till Trump. Om detta vore en lögn tycker man Trump borde ha sagt något på twitter om det eller vart som helst.

Om Q och Trump vänder sig mot varandra tror jag de flesta hade stått på Trumps sida. Så länge han fortsätter som han gjort så stödjer jag honom. Nu tror jag detta aldrig kommer ske efterssom jag är övertygad om att Q består av Trump själv och några personer i nära honom.

Vad som händer framöver vet jag inte. Men jag tror förhöret med Mueller är en viktig milstolpe. Vet inte exakt vad Q syftar på ska hända. Men han antyder på att något är på gång. Det verkar som att saker och ting måste ske i rätt ordning.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-07-24 kl. 18:05.
Citera
2019-07-24, 18:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag har svårt att tänka mig att Trump låter en så stor grej som Qanon få härja fritt utan att han har någon som helst koll eller kontroll över det. Jag menar Q påstår ju själv att han är i nära anslutning till Trump. Om detta vore en lögn tycker man Trump borde ha sagt något på twitter om det eller vart som helst.
Är det inte ganska uppenbart att Trump bara kan förlora på att avslöja - eller ens kommentera - Q?

Citat:
Om Q och Trump vänder sig mot varandra tror jag de flesta hade stått på Trumps sida. Så länge han fortsätter som han gjort så stödjer jag honom. Nu tror jag detta aldrig kommer ske efterssom jag är övertygad om att Q består av Trump själv och några personer i nära honom.
Tror du i sådant fall att Trump ljög för Vipanon eller att det var vipanon som ljög för Q-rörelsen?

Citat:
Vad som händer framöver vet jag inte. Men jag tror förhöret med Mueller är en viktig milstolpe. Vet inte exakt vad Q syftar på ska hända. Men han antyder på att något är på gång. Det verkar som att saker och ting måste ske i rätt ordning.
Förhöret är ju bara en upprepning, med lite adderat tjafsande, av rapporten. Inte ett jota nytt verkar komma till ytan..
Citera
2019-07-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det inte ganska uppenbart att Trump bara kan förlora på att avslöja - eller ens kommentera - Q?
Idag kanske. Men vid tidigt skede hade det inte skadat eftersom det var så pass litet och okänt. Som sagt så har han fortfarande ingen kontroll heller (enligt er skeptiker) vilket han själv i så fall borde tycka är för riskfyllt att få fortsätta.

Citat:
Tror du i sådant fall att Trump ljög för Vipanon eller att det var vipanon som ljög för Q-rörelsen?
Jag tror Trump delvis ljög när han svarade "i don't know, maybe". Han ville inte avslöja för mycket. På samma sätt ljög Trump när han sa att han inte vet något om Wikileaks. Allt skitsnack om Jeff Sessions är även det en charad. Trump säger många gånger en sak men menar något helt annat. Vad jag har lärt mig än så länge är att han jobbar åt rätt håll och har inte gjort mig besviken än iaf.

Citat:
Förhöret är ju bara en upprepning, med lite adderat tjafsande, av rapporten. Inte ett jota nytt verkar komma till ytan..
Skillnaden denna gång är att republikanerna får ställa sina frågor. I samband med det får resten av det amerikanska folket höra om hur själva utredningen ens kunde starta i samband med den falska overifierade "Steele dossiern".
Citera
2019-07-24, 19:03
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Du tror alltså fortfarande(?) att Trump är skyldig? Du verkar vara lite konspirationsteoretiskt lagd
Citera
2019-07-24, 19:09
Medlem
Pussykings avatar
Jag tog mig igenom hela förhöret, ganska spännande trots frånvaron av svar. Det är nog så här fotbollsfans känner inför en livesänd match. Och just det är nog orsaken till att få kommer att ändra åsikt efter detta. Man håller på sitt lag.

Men lite lärde vi oss ändå. Mueller har antingen Alzheimer eller så har han inte skrivit rapporten. Förmodligen inte ens läst den. På en direkt fråga om vem som skrivit det statement som han läste upp på presskonferensen, svarade han att han inte kunde gå in på det. Som jag misstänkte, du skrev det inte själv, kom det tillbaka från kongressmannen vilket fick Mueller att le.

På frågan om det var företaget Fusion GPS som låg bakom dossiern som startade hela utredningen såg han uppriktigt ut som han aldrig hört talas om det. Det antyder att han lagt noll energi på att kolla upp källan till att utredningen pga att han litat på Clinton som sponsrat den, eller att han bara varit en marionett för utredningen.

Demokraterna fick verkligen hamra in sitt budskap att ingen är ”above the law” no matter how petty it seems. Now how could that possibly backfire?
Citera
2019-07-24, 19:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Du tror alltså fortfarande(?) att Trump är skyldig? Du verkar vara lite konspirationsteoretiskt lagd

Skyldig till vad?
Citera
2019-07-24, 19:16
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Lite grand från Muellers förhör.

"10:37 a.m. Mueller said prosecutors can bring a charge of obstruction after a president leaves office

In an especially significant moment, the former special counsel answered one of the key outstanding questions about his report during questioning by a Republican.

"Could you charge the president with a crime after he left office?" Rep. Ken Buck, R-Colo., asked.

"Yes," Mueller said.

"You believe that he committed -- you could charge the president of the United States with obstruction of justice after he left office?" Buck asked again.

"Yes," Mueller answered."

https://abcnews.go.com/Politics/special-counsel-robert-mueller-testify-capitol-hill/story?id=64508660&cid=social_twitter_abcn

Vilket dock aldrig kommer ske, ALDRIG, dom har ju inga bevis! Vad ska dom döma honom för förresten, då han aldrig ingrep i utredningen? Funderingar på obstruction of justice haha? Fattar ni ingenting, finns inte ens någon anledning för Trump att påverka en utredning som aldrig kan komma åt honom då han aldrig gjort något! Jag kan sätta min högra hand på att Trump var fullt medveten och godkände Sessions recusal och i och med det har Trump inte ens några möjligheter att påverka! Mueller försökte få honom på obstruction med Comey men den gick inte Trump på. Sådan jävla episk fail hela skiten är och var.
Citera
2019-07-24, 19:32
Medlem
Några i tråden säger ju att det är självklart i Muellers rapport att Trump samarbetat med ryssarna men gång på gång misslyckats med att ta fram just den delen som bevisar det. Mueller där emot påstår att dom inte hittade tillräckliga bevis för det, anser ni att han ljuger om sin egen rapport?
Citera
2019-07-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
På frågan om det var företaget Fusion GPS som låg bakom dossiern som startade hela utredningen såg han uppriktigt ut som han aldrig hört talas om det. Det antyder att han lagt noll energi på att kolla upp källan till att utredningen pga att han litat på Clinton som sponsrat den, eller att han bara varit en marionett för utredningen.

Är det etablerat att dossiern låg bakom utredningen? Det jiddras en massa om det, men jag har inte sett en tydlig koppling.
Citera
2019-07-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Är det etablerat att dossiern låg bakom utredningen? Det jiddras en massa om det, men jag har inte sett en tydlig koppling.
Det är väl i stort sätt etablerat ja. Vad annars gav FBI tillåtelse att spionera på Trumpkampanjen?
Citera
2019-07-24, 19:56
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Skyldig till vad?

Ja precis till vad? Rysslandskopplingen?
Citera
2019-07-24, 20:14
Medlem
Hmm Muellerutredningen, var det inte den utredningen Trump och Mueller bedrev tillsammans under täckmanteln att utreda Trumps brottslighet men i själva verket utredde Hillary, Bill, Obama, Hollywood och alla andra pedofiler? När Muellerutredningen sedan presenterades skulle vi skeptiker få skämmas och Hillary och de andra skulle föras till Guantanamo för att skjutas?

Känns som om foliehattarnas förväntningar skruvats ner en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in