Citat:
Ursprungligen postat av
Adrtrt
Så kriminelle kan ha flere slike kontoer tilgjengelige, til ymse formål? Eller en som ikke er kriminell, men som gjerne vil skjule noe? Hvem kan TH ha kontaktet for hjelp, tenker jeg på. Som har en slik konto tilgjengelig, og som kommer på ideen om trusselbrev og fingert kidnapping. Eller er det TH sin ide, og TH sin konto? Hvis vi går utfra en hypotese om at AE ble drept i affekt, en krangel eskalerer og ender i en «ulykke» . Så sto kanskje TH der, og visste at han hadde alt å miste hvis han ringte politi og ambulanse, og valgte en annen mulighet. Ringe noen han visste kunne ta hånd om situasjonen. Fra en uregistrert telefon. Men hvem kan det være? Og er det en troverdig tenkt situasjon?
Nå er det stille før stormen tror jeg.
Ja det er jo dette med hva man skal tro. Om det var i affekt, eller om det var planlagt.
Og hvem tok samtalen fra annes telefon til toms kl.9.14, var det Anne, var det kidnapperne, eller var det Tom?
Hvis det har skjedd i affekt, så må hun ha ligget død noen dager. Det er altfor mange ting som tyder på det.
Vanskelig å komme på alle ideene på så kort tid. Hun må hun ha vært drept noen dager i forveien tenker nå jeg da. Selv med medhjelper. Men hvor skulle hun ligget død i mange dager uten at en likhund ville merket det? Hun kunne jo ligget i kjeller vakumpakket i plast. Da slipper vel ikke noe lukt ut. Man kan ha rommet fullt av kullstøv også. Det vil absorbere all lukt. Saken er og blir en gåte.
Men for politiet er den nok ikke en gåte. Dem vet nok veldig mye som dem ikke vil ut med.
Det er nok stille før stormen ja. Lite annet man kan gjøre enn å vente spent. Jeg tror nok at noen blir dømt, mest sannsynlig Tom, men så blir han løslatt av riksadvokaten etter å ha sittet i et år i varetekt.