2019-07-23, 00:14
Medlem
skeyo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ostraffad? Jag är säker han begått fler brott, i alla fall i hans hemland. Och jag är säker han rökte hasch här i Sverige.

Wow, så för att han rökte hasch och försvarade sig lite för mycket så ska han sitta häktad i 23 dagar? detta är INGET annat ett politisk spel och karriärsbyggande för inblandade, fan dom släpper ut värre folk dagligen hela tiden efter ett kortare intag.
Citera
2019-07-23, 00:14
Medlem
MrsVanity1s avatar
Tror ni det här kommer påverka Sverige i framtiden och i så fall hur ?
Citera
2019-07-23, 00:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
Detta gäller inte bara storstäderna, droger florerar i stor skala vart du än kommer och det bara ökar, det är alldeles för stora vinster i droghandel för att det inte skall finnas. Visst, i små hålor kanske man behöver känna till kretsen men annars är det bara att söka sig till "bänkarna" (Se: a-lagarna).

Absolut, poängen var mer att det är busenkelt att få tag på narkotika osv i storstäderna
Citera
2019-07-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
Wow, så för att han rökte hasch och försvarade sig lite för mycket så ska han sitta häktad i 23 dagar? detta är INGET annat ett politisk spel och karriärsbyggande för inblandade, fan dom släpper ut värre folk dagligen hela tiden efter ett kortare intag.

Nej, som 1000 andra i tråden skrev, han sitter häktad pga flyktrisk.
Citera
2019-07-23, 00:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Tror ni det här kommer påverka Sverige i framtiden och i så fall hur ?

Det är omöjligt att avgöra i dagsläget, troligen lär det inte påverka allt för mycket utan vi lär se hur ASAP glöms bort innan 2020 ens är slut.
Citera
2019-07-23, 00:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ostraffad? Jag är säker han begått fler brott, i alla fall i hans hemland. Och jag är säker han rökte hasch här i Sverige.

Han är vad jag vet ostraffad här i Sverige. Om han rökt på här eller i Amsterdam, Los Angeles eller Las Vegas är svårt att bevisa (om han nu har rökt på).

Nu var frågan mer ställd åt vad skulle tex jag få för straff om jag slår någon på käften och några magsparkar på dansgolvet på tex Fashing?

23 dagar i buren låter mycket.
Citera
2019-07-23, 00:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Han är vad jag vet ostraffad här i Sverige. Om han rökt på här eller i Amsterdam, Los Angeles eller Las Vegas är svårt att bevisa (om han nu har rökt på).

Nu var frågan mer ställd åt vad skulle tex jag få för straff om jag slår någon på käften och några magsparkar på dansgolvet på tex Fashing?

Jag tror det är bättre om ditt exempel skulle röra sig om att du slår och sparkar på någon i antingen Moskva, Tokyo eller Dallas.

ASAP och gänget sitter häktade för att de inte är bosatta i Sverige ovanpå flyktrisken.
Citera
2019-07-23, 00:24
Medlem
Om man som bodyguard inte går in för det likt A$AP Rockys egna så kan det ibland sluta illa åt andra hållet.

Nyligen blev Futures bodyguard attackerad av ett par fans vilket resulterade i en otäck skallskada. Det är väl inte helt onaturligt om man drar paralleller mellan den händelsen och det som hände A$AP-gänget?

https://www.instagram.com/p/B0PEmxFlqxa/?igshid=idnp0e0ert91
Citera
2019-07-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Jag gissar att negern spelar tufft i förhör så han sitter kvar i häktet, hade han erkänt så han hade varit fri nu.

Jag vet hur det funkar, har suttit i häkten förut. Snuten gör allt för bryta ner dig.
Citera
2019-07-23, 00:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag gissar att negern spelar tufft i förhör så han sitter kvar i häktet, hade han erkänt så han hade varit fri nu.

Jag vet hur det funkar, har suttit i häkten förut. Snuten gör allt för bryta ner dig.

Grejen är väl den att han erkände i början men ändrade sig efter att han bytte advokat?
Citera
2019-07-23, 00:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror det är bättre om ditt exempel skulle röra sig om att du slår och sparkar på någon i antingen Moskva, Tokyo eller Dallas.

ASAP och gänget sitter häktade för att de inte är bosatta i Sverige ovanpå flyktrisken.

Att hålla någon inspärrad i närmare en månad för att utreda ett brott som antagligen skulle/kommer ge böter är mer än absurdt.
Citera
2019-07-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är väl den att han erkände i början men ändrade sig efter att han bytte advokat?

Jag vet inte så mycket om fallet men att man sitter längre i häkten är inget ovanligt i Sverige. Att det var ett politisk beslut tror jag inte på, icke kändisar har suttit häktad med restriktioner för ingenting. Sverige har fått kritik pga längre häktestid med restriktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in