2019-07-22, 23:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Häktningen var en rakt igenom groteskt rättsvidrig handling. En politisk markering skickad via en vantolkning av en förlegad lag. Sverige har varit med i EU i snart 25 år, men gästarbetare inom EU har fortfarande inte samma rätt som svenska medborgare att röra sig fritt inom unionen när de står under åtal. Skandal!

Svensk självförsvarslag ser nästan likadan ut som den franska, tyska, italienska osv, att du är en rättshaverist har vi dock vetat om sedan länge och att du sedan länge dock då du även har beskyllt rättsapparaten för att vara rasistisk fram tills du insåg att du bara gjorde dig till åtlöje med det.
Citera
2019-07-22, 23:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Alla svenska män o kvinnor som gjort värnplikten har inför skyddsvakt o högvakten lärt sig vad som gäller o vad man får göra o ska göra samt säga.

De enda som inte har det har väl varit de som har fysiska o psykiska hinder från lumpen samt möpare?

Vilket i teorin betyder att en övervägande del av det svenska folket har en grundläggande militärutbildning fram tills lumpen avvecklades 2009
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-07-22 kl. 23:47.
Citera
2019-07-22, 23:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Noterar nu att Rakim Mayers faktiskt suttit inlåst i snart 23 dagar o tagit upp plats från livsstils kriminella .

Vad är maxstraffet för en ostraffad person som har gett någon på käften helt oprovocerat?
Folk pucklar ju på varandra varje helg på dansgolven. Det brukar väl sluta med typ böter.

Har på känn att han snart suttit av mer tid än vad själva straffet är i normalfall.
Citera
2019-07-22, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
https://www.st.nu/artikel/doms-for-misshandel-av-varandra

http://www.smp.se/alvesta/man-och-kvinna-doms-till-fangelse-for-misshandel-av-varandra/

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/v%C3%A4nnerna-misshandlade-varandra-b%C3%A5da-d%C3%B6ms-1.10335542

Tre snabba exempel.

Skitbra exempel! Googlade dåligt själv.

Tack, då ska jag justera mina förutfattade meningar!
Citera
2019-07-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Många andra europeiska länder har väldigt snarlika försvarslagar som Sverige, anledningen till varför du inte får klämma av någons fingrar är just för att du inte bara tar bort kniven (om det är den handen du ens klämmer) utan du riskerar att permaskada den som du har skadat.

Ett lättare exempel rörande försvarslagarna är att om någon försöker slå dig med en hammare och du tar hammaren från denne så får du absolut inte använda hammaren själv, för du har bokstavligen tagit bort dennes vapen.

Det du däremot får göra är att hålla kvar denne om denne fortsätter att vara aggressiv mot dig, men för din egna skull så ska du försöka att låsa in denne i ett rum och kalla på polis.

Är det en perfekt lag?

Fan heller att det är det, det finns gott om saker som skulle behöva fixas, bland annat så behöver lagen vara lite rundare i kanten när det kommer till att hålla fast någon, men vi bör absolut inte försöka ta efter det amerikanska systemet med sitt "Stand your ground" skiten som vissa i den här tråden och i resten av Flashback verkar förespråka.

Ja men du är uppenbarligen regimtrogen och läser Marx före läggdags så jag förstår du inte uppskattar individens frihet och dennes självklara rätt att även försvara sitt liv.

Det är en ständig kamp i naturen för liv eller död. Alla levande organismer gör ALLT i sin makt att skydda sina liv. Det är en självklar förutsättning för att vi som arter kunnat överleva och utvecklas och det bör vara en lika självklar rätt än idag att få skydda sig. Eller ska jag som fredlig person, bara lägga ner mig när angripare attackerar min egendom och hotar min och min familjs liv?

I en perfekt värld hade det givetvis inte funnits mord och våldtäkter. Men vi människor är onda, inte alla men dom onda finns och då ska vi goda självklart få skydda oss mot dom!
Citera
2019-07-22, 23:57
Medlem
skeyo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaoshiFreigeist
De 2 hazarerna verkar avtrubbade, paträngande och orädda Eller irrationella. Hur har de tillgang till sadana preparat ?

det finns fullt med Serbiska ksasol på gatorna och dessa innehåller just Alprazolam, dessa säljer även zigenarna.
Citera
2019-07-22, 23:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Ja men du är uppenbarligen regimtrogen och läser Marx före läggdags så jag förstår du inte uppskattar individens frihet och dennes självklara rätt att även försvara sitt liv.

Det är en ständig kamp i naturen för liv eller död. Alla levande organismer gör ALLT i sin makt att skydda sina liv. Det är en självklar förutsättning för att vi som arter kunnat överleva och utvecklas och det bör vara en lika självklar rätt än idag att få skydda sig. Eller ska jag som fredlig person, bara lägga ner mig när angripare attackerar min egendom och hotar min och min familjs liv?

I en perfekt värld hade det givetvis inte funnits mord och våldtäkter. Men vi människor är onda, inte alla men dom onda finns och då ska vi goda självklart få skydda oss mot dom!

Nu lever vi inte i ett anarkistiskt samhället med en nattväktarstat eller där folk kan leva i harmoni eller för den delen i olika stammar där naturens lagar gäller.

Vi lever i ett land där ett samhällskontrakt gäller där de svenska lagarna är en del av detta kontrakt, de europiska lagarna är formade som de är tack vare hur det har sett ut ur ett historiskt perspektiv och man behöver inte vara "regimtrogen som läser marx" för att inse att de europiska lagarna är som de är för att se till att hålla nationerna på en civiliserad nivå där folk inte ska behöva bära på (semi)automatvapen likt ett land på andra sidan Atlanten för att kunna vara trygg.

Att sedan se allt som gott och ont är fruktansvärt naivt, det finns inget svart o vitt i världen, allt är en jävla massa gråskalor speciellt när det kommer till rättsliga ärenden vilket är varför man måste försöka vara opartisk när det kommer till rättsfall.
Citera
2019-07-23, 00:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
det finns fullt med Serbiska ksasol på gatorna och dessa innehåller just Alprazolam, dessa säljer även zigenarna.

För att inte tala om alla ungdomar och tonåringar på Sergels torg och Tantolunden som säljer sina egna mediciner så att de kan köpa sprit osv
Citera
2019-07-23, 00:04
Medlem
skeyo!s avatar
Citat:
För att inte tala om alla ungdomar och tonåringar på Sergels torg och Tantolunden som säljer sina egna mediciner så att de kan köpa sprit osv

Drogernas alldeles egna lilla kretslopp
Citera
2019-07-23, 00:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
Drogernas alldeles egna lilla kretslopp

Exakt, det är inte svårt att få tag på droger i storstäderna, är man bara uppmärksam nog så kan man nog hitta någon som känner någon som kan sälja skit till en osv, det är ännu lättare om du hittar vart alla tonåringar hänger.

Det finns en god anledning till varför tonåringarna inte längre hänger på Sergels torg i Stockholm och det är för att polisen bokstavligen patrullerar där betydligt oftare än vad de gjorde för 10+ år sedan osv.
Citera
2019-07-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Noterar nu att Rakim Mayers faktiskt suttit inlåst i snart 23 dagar o tagit upp plats från livsstils kriminella .

Vad är maxstraffet för en ostraffad person som har gett någon på käften helt oprovocerat?
Folk pucklar ju på varandra varje helg på dansgolven. Det brukar väl sluta med typ böter.

Har på känn att han snart suttit av mer tid än vad själva straffet är i normalfall.

Ostraffad? Jag är säker han begått fler brott, i alla fall i hans hemland. Och jag är säker han rökte hasch här i Sverige.
Citera
2019-07-23, 00:12
Medlem
skeyo!s avatar
Citat:
Exakt, det är inte svårt att få tag på droger i storstäderna, är man bara uppmärksam nog så kan man nog hitta någon som känner någon som kan sälja skit till en osv, det är ännu lättare om du hittar vart alla tonåringar hänger.

Det finns en god anledning till varför tonåringarna inte längre hänger på Sergels torg i Stockholm och det är för att polisen bokstavligen patrullerar där betydligt oftare än vad de gjorde för 10+ år sedan osv.

Detta gäller inte bara storstäderna, droger florerar i stor skala vart du än kommer och det bara ökar, det är alldeles för stora vinster i droghandel för att det inte skall finnas. Visst, i små hålor kanske man behöver känna till kretsen men annars är det bara att söka sig till "bänkarna" (Se: a-lagarna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in