2019-07-22, 23:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Jag menar att det inte finns belägg för ditt påstående.
Och nu när du blivit påkommen med det så går till angrepp på mig med ett nytt felaktigt påstående.

Det var inte mitt påstående utan det var en annan användare som länkade till en källa för påståendet, påstår du att källan ljuger och det utan att kunna belägga det påståendet på något sätt?
Citera
2019-07-22, 23:22
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte om ärenden i den har en koppling till en pågående utredning, skulle man kunna läsa material som är direkt kopplade till pågående ärenden som fortfarande är sekretessbelagda så skulle varje brottsling i landet kunna ta reda på saker som eventuellt berör utredningar som är kopplade till dem själva.

Vad har det nedlagda ärendet för koppling till den pågående brottsutredningen?
De tre åtalade (ASAP Rocky med entourage) var inte målsägande i det fall som nu mystiskt lagts ner och målsägande för det nedlagda fallet medverkar inte i brottsutredningen som tråden handlar om. Bara för att en gangster medverkar i flera olika brottsutredningar på samma gång behöver väl inte betyda att man ser en koppling mellan de olika brottsutredningarna?
I så fall kan alltså en serieförbrytare undgå offentlighetsprincipen genom att hela tiden begå nya brott? Skulle visserligen inte förvåna mig, det finns inte mycket sunt förnuft kvar bland de styrande i det här landet.
Citera
2019-07-22, 23:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Absolut, men det som troligast lär ändras på är häktningstiderna vilket är jävligt positivt.

Jag tycker dock de verkar tveka om riktigheten i beslutet om flyktfaran ihop med beslutet inom proportionalitetsförfarandet, som underlag för häktning i ASAP:s fall. Det höjs röster från olika håll att de inte beslutat på rätt sätt där, så jag tror verkligen de kommer att se över det.
Citera
2019-07-22, 23:24
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Där båda döms skyldiga för misshandel? Har du exempel på det till och med?
https://www.st.nu/artikel/doms-for-misshandel-av-varandra

http://www.smp.se/alvesta/man-och-kvinna-doms-till-fangelse-for-misshandel-av-varandra/

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/v%C3%A4nnerna-misshandlade-varandra-b%C3%A5da-d%C3%B6ms-1.10335542

Tre snabba exempel.
Citera
2019-07-22, 23:25
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
TMZ skrev nästan samma sak i sin artikel om händelsen:
Here's the bizarre part ... the bodyguard has already been CLEARED by Swedish authorities. So, on the one hand the bodyguard acted appropriately, and on the other he incited the violence and caused the other guy to act in self-defense. In other words, it doesn't make sense.
https://www.tmz.com/2019/07/22/asap-rocky-attacker-not-charged-assault-sweden/

Det är det här fina rättsväsendet som ingen utomstående ska få påverka som Sverige nu visar upp för omvärlden. Ett rasistiskt rättsväsende där din folkgrupp betyder lika mycket som dina handlingar.

Tack för länken! Wow...
Såg även nu genom din länk att Quavo säger sig också blivit stoppad av polisen här.

Sveriges rättsväsende är en skam. Inget annat.

Och råga på allt så är där ju ett par krönikor som lyfter det svenska häktningsförfarandet och de fall där man framför allt får restriktioner.
Framför allt är det två advokater som tagit tillfället i akt att belysa det advokatsamfundet gjort i flera år - men nu är strålkastarna riktade rätt - att peka på lagarna runt häktning i Sverige och hur inhumant det kan vara för den som sitter häktad.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/e8e5J4/att-sitta-haktad-i-sverige-ar-som-tortyr

I alla fall... Soppan kokar över rejält nu och spisen bränner till det rejält. Lite som man vill säga: "Äntligen!".

Citat:
Det är där ett stort krux kommer in, vi kommer inte att kunna få svar på den biten fören FUP:en kring ASAP släpps, men om jag har förstått vissa rätt här i tråden så kommer den innan sommaren är slut.

Blir mycket intressant läsning!
Citera
2019-07-22, 23:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Svensk lag bygger på idén om att vi fortfarande har lumpen kvar, vilket gör det problematiskt då detta avvecklades under en kort period.

Ja och nu har vi att göra med ett rättsfall där två utländska medborgare har råkat i luven på varandra.

Den till Sverige tillfälligt inbjudne o uppskattade kulturarbetaren Rakim Mayers från NY. Som är här på tillfälligt besök för att underhålla en större publik.
Så vitt vi vet en skötsam skattebetalare i USA eller Bahamas.

Rakim Mayers o hans livvakt blir ofredade o på hoppade av en enligt utsago småkriminell afghan. Som enligt utsago skickade ut signaler som
Rakim Mayers troligtvis kände igen från sin uppväxt i Harlem.

Med den livserfarenhet Rakim Mayers har från just NYs tuffare kvarter så vet han att det måste till övervåld så inte provokatören o angriparen drar kniv eller pistol.

Man kan inte begära att
Den nu åtalade Rakim Mayers ska ha förstått att han o livvakten ska varligt hållit kvar afghanen o ropat du är omhändertagen tills polis ev kan komma o sära på parterna.

Det märkliga är att Rakim Mayers anses som så viktig att hålla kvar när kända svenska gäng kriminella får åka hem pga av att häkten o fängelser är fulla.

Hur mycket av skattebetalarnas pengar skulle ha sparats om
Rakim Mayers släppts i väntan på rättegång? Om han uteblivit hur mycket mer skulle inte ha sparats in?
Citera
2019-07-22, 23:26
Medlem
Citat:
Videoklippet lades väl upp på instagram för att bevisa ASAPs oskuld?

Det är åtminstone så jag mins det, men det har varit så jävla många turer fram och tillbaka nu ovanpå hur vissa skriker om allt möjligt i den här tråden.

Sedan så har ju inte afghanerna full immunitet, vi vet bokstavligen inte vad åklagare och polis har för bevismaterial, det kan mycket väl vara material som visar på att de vid det här tillfället inte var den nivå av hot som man har försökt framställa dem som. (Observera nu att det är ren spekulation då jag inte har tillgång till mer material än det som har presenterats och som finns i tråden)

Något som vi dock vet är att de är sedan tidigare straffade för narkotika och stöld, så återigen de är inte immuna, hade de varit straffimmuna så hade de inte varit kända av polisen sedan tidigare.

Ok tack. Got it.
Citera
2019-07-22, 23:29
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker dock de verkar tveka om riktigheten i beslutet om flyktfaran ihop med beslutet inom proportionalitetsförfarandet, som underlag för häktning i ASAP:s fall. Det höjs röster från olika håll att de inte beslutat på rätt sätt där, så jag tror verkligen de kommer att se över det.

Häktningen var en rakt igenom groteskt rättsvidrig handling. En politisk markering skickad via en vantolkning av en förlegad lag. Sverige har varit med i EU i snart 25 år, men gästarbetare inom EU har fortfarande inte samma rätt som svenska medborgare att röra sig fritt inom unionen när de står under åtal. Skandal!
Citera
2019-07-22, 23:32
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Svensk lag bygger på idén om att vi fortfarande har lumpen kvar, vilket gör det problematiskt då detta avvecklades under en kort period.

Nu hänger jag inte med. Kan du utveckla?
Citera
2019-07-22, 23:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Vi får helt enkelt se vad som händer framöver, men jag tror det lär glömmas bort eller förbli relativt oförändrat i framtiden.

Det som verkligen behöver förändras är häktningssystmet och det är något som väldigt lätt går att lösa genom att bland annat göra så som jag föreslog.
Citera
2019-07-22, 23:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Nu hänger jag inte med. Kan du utveckla?

Så som jag har förstått självförsvarslagarna så bygger de delvis på att vi har under många, många år haft en befolkning som har en grundläggande militär utbildning och därmed en stark självdisciplin samt kunskap om hur en hotbild ser ut, detta ovanpå att den utgår från att vi skall kalla på polisen när ett brott har begåtts istället för att ta lagen i egna händer.
Citera
2019-07-22, 23:35
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Häktningen var en rakt igenom groteskt rättsvidrig handling. En politisk markering skickad via en vantolkning av en förlegad lag. Sverige har varit med i EU i snart 25 år, men gästarbetare inom EU har fortfarande inte samma rätt som svenska medborgare att röra sig fritt inom unionen när de står under åtal. Skandal!

Kan inte vara mer enig.

Glad iaf. jag fick se han på Tinderbox i Danmark dagarna före. Tung konsert!

Ps: Din signatur är klockren. En offentlig ursäkt! Hovmedaljen med ryggdunk från Kungen, samt stadsnyckeln till Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in