2019-07-22, 22:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej man får inte ta till övervåld men lite överseende får man ha om det blir lite för mycket när man försvarar sig. Märkligt att du heller inte kräver behärskning av Afghanhannen som anföll. Varför älskar du dem så mycket?

Jag älskar verkligen hur tre av er verkar ha en förkärlek för att säga att folk älskar afghanerna och att folk kallar dem för barn utan att ens tänka efter i mer än 2 sekunder.

Jag håller mig opartisk, jag har redan förklarat att jag inte anser att afghanerna direkt skulle vara de smartaste individerna i vårat avlånga land när jag beskylldes för att att verka tycka att de var smarta som höll sig borta trots att jag bokstavligen förklarade att min misstanke var att de höll sig borta för pga kriminellas heder om att inte "gola till snuten" istället för något annat.

Det enda jag har att säga om afghanerna är att vi bokstavligen inte vet vad polis och åklagare har för material som vi inte har fått se än, skulle det finnas material som visar på att deras (afghanerna) agerande var rimligt så förklarar det varför motanmälan lades ner, men om det inte finns något sådant material så anser jag att de gjorde fel, våld är aldrig en bra lösning, vilket är varför jag gång på gång poängterar att det bästa alternativet är att avlägsna sig från platsen och kontakta polisen vid en farlig situation.
Citera
2019-07-22, 23:00
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Det har hänt mycket idag läser jag...

Så förundersökningen mot afghanen som slog hörlurarna i huvudet på livvakten så det börja blöda går fri... Och argumentet är att hans handling var självförsvar?

Men afghanens handling med hörlurar var utförd på livvakten som blev avskriven som misstänkt för misshandel? Var kommer själva självförsvaret in?

Enlighten me. Vad har jag missat och fått fel för mig?

TMZ skrev nästan samma sak i sin artikel om händelsen:
Here's the bizarre part ... the bodyguard has already been CLEARED by Swedish authorities. So, on the one hand the bodyguard acted appropriately, and on the other he incited the violence and caused the other guy to act in self-defense. In other words, it doesn't make sense.
https://www.tmz.com/2019/07/22/asap-rocky-attacker-not-charged-assault-sweden/

Det är det här fina rättsväsendet som ingen utomstående ska få påverka som Sverige nu visar upp för omvärlden. Ett rasistiskt rättsväsende där din folkgrupp betyder lika mycket som dina handlingar.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-22 kl. 23:04.
Citera
2019-07-22, 23:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, ja, det här har satt igång en debatt iallafall (även om det fordrades att en amerikansk världsstjärna skulle häktas) som rasar bland jurister och tidningarna har uppföljande artiklar om häktningssituationen i Sverige.

Absolut, men det som troligast lär ändras på är häktningstiderna vilket är jävligt positivt.

Min personliga åsikt kring häktningstiderna och hela systemet kring dem är att en häktning bör vara i max 4 veckor sedan om rättssystemet fortfarande behöver individen fortsätter att vara häktad så måste denne flyttas till en lågrisk anstalt för att säkra den häktades hälsa.
Citera
2019-07-22, 23:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Nej man får inte ta till övervåld men lite överseende får man ha om det blir lite för mycket när man försvarar sig. Märkligt att du heller inte kräver behärskning av Afghanhannen som anföll. Varför älskar du dem så mycket?

Det är just det som är så märkligt med vänsterliberalerna. Det är först när de själva eller närstående råkat riktigt illa ut som krav på gammal testamentisk rättvisa dyker upp.

Fram till dess njuter de av trassliga resonemang om lika värde o rättigheter för de få, men bortser från den stora massans bästa.

Jag tror det får dem att känna sig speciella, högre stående, moraliskt överlägsna og goda.

De är troende o höga på sin egen religion.
Citera
2019-07-22, 23:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Rent juridiskt kan det vara diskutabelt. Detta visar bara på att juridiken inte är i takt med tiden.

Världen har förändrats.
Brottsligheten har förändrats.
Polisen är dysfunktionell.

Är övertygad on att den inbjudna kulturarbetaren Rakim Mayers var övertygad om att han hade lagen på sin sida när han fredade sig.
Han drog en linje i sanden o sedan gav han i rent uppfostrande syfte angriparen ett kok stryk. Något som man tycker Svenska staten borde ha klarat av med tanke på den troligtvis kriminella livsstil som Afghanen har haft.

I USA har det där klarats av på någon timme o avskrivits. Möjligtvis beroende på stat och om Afghanen varit straffad ett par gånger tidigare så skulle denne ha fått ytterligare problem.

Svensk lag bygger på idén om att vi fortfarande har lumpen kvar, vilket gör det problematiskt då detta avvecklades under en kort period.
Citera
2019-07-22, 23:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Det har hänt mycket idag läser jag...

Så förundersökningen mot afghanen som slog hörlurarna i huvudet på livvakten så det börja blöda går fri... Och argumentet är att hans handling var självförsvar?

Men afghanens handling med hörlurar var utförd på livvakten som blev avskriven som misstänkt för misshandel? Var kommer själva självförsvaret in?

Enlighten me. Vad har jag missat och fått fel för mig?

Det är där ett stort krux kommer in, vi kommer inte att kunna få svar på den biten fören FUP:en kring ASAP släpps, men om jag har förstått vissa rätt här i tråden så kommer den innan sommaren är slut.
Citera
2019-07-22, 23:06
Medlem
fittslems avatar
Först när jag hörde om detta i nyheterna så trodde jag att det rörde sig om en random gansta-rappare från USA som kommer till Sverige och tror att han står över lagen.

Sen ser man filmerna och ser hur "lugn" och humble han är och vilka vidriga Afganjävlar som höll på att jiddra. Dom bad verkligen om det.

Jag skäms över att vara Svensk när jag ser hur ASAP Rocky har blivit behandlad. Killen förtjänar medalj istället för fängelse för att ha gjort Sverige lite bättre genom att tyglat till parasit-avskummet (Afganen).
Citera
2019-07-22, 23:09
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är där ett stort krux kommer in, vi kommer inte att kunna få svar på den biten fören FUP:en kring ASAP släpps, men om jag har förstått vissa rätt här i tråden så kommer den innan sommaren är slut.

Eftersom förundersökningen som postaren syftar på är nedlagd borde man väl kunna begära ut den?
Målnummer i Stockholms tingsrätt: B 9283-19.
Citera
2019-07-22, 23:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
TMZ skrev nästan samma sak i sin artikel om händelsen:
Here's the bizarre part ... the bodyguard has already been CLEARED by Swedish authorities. So, on the one hand the bodyguard acted appropriately, and on the other he incited the violence and caused the other guy to act in self-defense. In other words, it doesn't make sense.
https://www.tmz.com/2019/07/22/asap-rocky-attacker-not-charged-assault-sweden/

Det är det här fina rättsväsendet som ingen utomstående ska få påverka som Sverige nu visar upp för omvärlden. Ett rasistiskt rättsväsende där din folkgrupp betyder lika mycket som dina handlingar.

Varför använder du dig av TMZ som en "säker" källa?

De är 1000 ggr sämre än Buzzfeed, de är även sämre än Nyheter24 som jag personligen aldrig godtar som en säker källa just för att de så ofta vinklar saker för att tjäna pengar genom klick.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-07-22 kl. 23:15.
Citera
2019-07-22, 23:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Eftersom förundersökningen som postaren syftar på är nedlagd borde man väl kunna begära ut den?
Målnummer i Stockholms tingsrätt: B 9283-19.

Inte om ärenden i den har en koppling till en pågående utredning, skulle man kunna läsa material som är direkt kopplade till pågående ärenden som fortfarande är sekretessbelagda så skulle varje brottsling i landet kunna ta reda på saker som eventuellt berör utredningar som är kopplade till dem själva.

Jag väntar för övrigt på att du ska be om ursäkt för att du påstod att jag klassade afghanerna som barn, du vart jävligt tyst efter min förklaring kring vad som menas när någon säger: "de är inte några oskyldiga pojkar"
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-07-22 kl. 23:16.
Citera
2019-07-22, 23:12
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varför använder du dig av TMZ som en "säker" källa?

De är 1000 ggr sämre än Buzzfeed, de är även sämre än Nyheter24 som jag personligen aldrig godtar som en säker källa just för att de så ofta vinklar saker för att tjäna pengar genom klick.

Källa till vad? Det står inget nytt i den artikeln som inte redan fanns med i press releasen från Åklagarmyndigheten. Däremot uttryckte de samma förvirring som postaren som i sin tur undrade om det bara var han själv som var förvirrad.
Citera
2019-07-22, 23:16
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Menar du att källan ljög eller att den var inaktuell, och ska vi to på dig utan källa trots allr felaktigt du har påstått?

Jag menar att det inte finns belägg för ditt påstående.
Och nu när du blivit påkommen med det så går du till angrepp på mig med ett nytt felaktigt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in