Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej man får inte ta till övervåld men lite överseende får man ha om det blir lite för mycket när man försvarar sig. Märkligt att du heller inte kräver behärskning av Afghanhannen som anföll. Varför älskar du dem så mycket?
Jag älskar verkligen hur tre av er verkar ha en förkärlek för att säga att folk älskar afghanerna och att folk kallar dem för barn utan att ens tänka efter i mer än 2 sekunder.
Jag håller mig opartisk, jag har redan förklarat att jag inte anser att afghanerna direkt skulle vara de smartaste individerna i vårat avlånga land när jag beskylldes för att att verka tycka att de var smarta som höll sig borta trots att jag bokstavligen förklarade att min misstanke var att de höll sig borta för pga kriminellas heder om att inte "gola till snuten" istället för något annat.
Det enda jag har att säga om afghanerna är att vi bokstavligen inte vet vad polis och åklagare har för material som vi inte har fått se än, skulle det finnas material som visar på att deras (afghanerna) agerande var rimligt så förklarar det varför motanmälan lades ner, men om det inte finns något sådant material så anser jag att de gjorde fel, våld är aldrig en bra lösning, vilket är varför jag gång på gång poängterar att det bästa alternativet är att avlägsna sig från platsen och kontakta polisen vid en farlig situation.