Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Jahaja.
Ta bort de 3 går ju genom avinstallering och inaktivering eller så här -
https://www.howtogeek.com/howto/18119/remove-programs-from-open-with-menu-in-explorer/.
I övrigt så verkar det finnas många förslag på lösning när man söker på Engelska, t.e.x att lägga till strängar i registret. Nirsoft ska tydligen även ha intressanta program i frågans lösning.
Har avinstallerat windows media player men blev 4 program i menyn istället för 5, så ingen som ersatte. Har vart inne i powershell för att radera de förinställda "Foton" och "TV&Film" men hittade inte powershells namn på dessa så avstod då avinstallation av WMP inte fungerade så kändes som onödigt och riskabelt arbete för något som med 99% sannolikhet inte kommer fungera.
(De här windows play store apparna som Foton och TV&Film ligger inte i regedit btw, däremot ligger mitt önskade program där)
Gällande regeditlänken ( i din länk "Dator\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Window s\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.m4p) så står det så här:
Inside the FileExts key, you’ll see a list of all the file extensions registered on your PC. It’s likely to be a pretty long list, but you should be able to find what you’re after.
Men det är bara vlc där, ingen av de andra, inte ens MPC-HC.
Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Min uppfattning är för övrigt att Öppna Med-menyn är "smart" och lär sig vilka program som brukar användas. För mig så möbleras nämligen den listan om med ojämna mellanrum.
Jag hoppades också detta, men så är inte fallet.
Har använt Foton 0 gånger.
Har använt TV&Film 0 gånger.
Har använt Windows Media Player 0 gånger.
Har använt MPC-HC 1000 gånger.
Har använt VLC 100.000 gånger.
Har använt whirlgig64 (programmet jag snackar om) 10.000 gånger.
Den "smarta" menyn har ändå kvar de första 4 varav 3 jag aldrig använt - medan den jag använt 10.000 gånger inte är där, även när jag valde den som default program för appen.
(siffrorna i hur många gånger jag använt de är så klart inte riktiga, utan grova jämförelsenummer)